Vyhoda keramickych lopatek?

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Vyhoda keramickych lopatek?

Příspěvek od Mirek »

Muze mi nekdo zasveceny prosim vysvetlit v cem je vyhoda takoveho turba jako ma napriklad R33 Skyline? hybridni turbo s prirubama T3, T25 turbinou a T3 housingem. Compresor wheel je z nylonu...turbina keramicka...loziska kulickova. predem dekuji...ma to za cil rychlejsi nabeh?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vyhoda keramickych lopatek?

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:Muze mi nekdo zasveceny prosim vysvetlit v cem je vyhoda takoveho turba jako ma napriklad R33 Skyline? hybridni turbo s prirubama T3, T25 turbinou a T3 housingem. Compresor wheel je z nylonu...turbina keramicka...loziska kulickova. predem dekuji...ma to za cil rychlejsi nabeh?
cely dovod je len a len hmotnost turbiny, nic ine. keramicka je lahsia a tym padom ma mensiu zotrvacnu hmotnost. cielom je rychlejsia reakcia turba. nevyhoda je krehkost materialu a tym padom taketo turbo nedokaze tlacit viac ako cca 1.1bar, potom dochadza k poskodeniu lopatiek.
co sa tyka kompresora, bezne je hlinikovy, nejako si neviem predstavit nylonovy, ale mozne to je...dovod bude podla vsetkeho rovnaky ako v pripade turbiny.
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

takze myslis ze je takove turbo vhodnejsi k oturbeni atmosferickeho motoru nez treba klasicka T25?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od saigone »

Mirek píše:takze myslis ze je takove turbo vhodnejsi k oturbeni atmosferickeho motoru nez treba klasicka T25?
Nez klasicka T25 bude urcite lepsi, je vetsi, kulickova.
Na RB20DET je skoro stejny turbo, jen o neco mensi, taky ma keramicky vyfukovy lopatky a klasickej hlinikovej kompresor.
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003
Odpovědět