Samosvor
Samosvor
Caute, jeste mam takovy mozna stupidni dotaz ale chci se jen ujistit o necem... u S13ky je samosvor, nemylim li se? - samosvor pro me znamena ze neni jako u otevreneho difer. kdy je mozne na zatizene kolo poslat nula procent vykonu a na odlehcene az 100... u samosvoru by mel byt vzdy minimalni vykon na zatizenem kole okolo 25procent a na kole s nizsi adhezi az 100 - je to tak? [nebo se pomer vykonu rozdeluje 75procent a 25procent - tohle neni schopny nikdo vysvetlit poradne... a klidne s prikladem na S13ku:]
nie na vsetkych s13 je samosvorny diferencial, vseobecne do roku 91 boli otvorene diferencialy, od 91 boli samosvorne. V tomto pripade sa jedna o lamelovy samosvor (LSD). Pomer rozdelenia vykonu je dany podla ucelu diferencialu, v tomto pripade sa jedna o "luxusny" diferencial pre bezne cestne pouzitie, jeho svornost nie je prilis velka a nastup skor plynuly a neskorsi. Kolko presne je svornost sa da tazko povedat, ale nie je to vela. V kazdom pripade vsak svoj ucel plni pomerne dobre, avsak na drift to nie je uplne najvhodnejsie, podobne ani na seriozne okruhove jazdenie...
nikdo si nevsimol ze som napisal p*covinu :-D , samozrejme nejedna sa o lamelovy diferencial, ale o viskozny,niekedy nerozmyslam...
nikdo si nevsimol ze som napisal p*covinu :-D , samozrejme nejedna sa o lamelovy diferencial, ale o viskozny,niekedy nerozmyslam...
Naposledy upravil(a) raddy dne 24.03.2008, 16:57, celkem upraveno 1 x.
Já furt nevím jak to poznám co mám na autě
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
To je snad u každého diferenciálu...Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
jj a jeste je dobry k tomu myt kolegu kterej bude lezet pod autem a rekne ti....bacha uz to padá :-DNismo píše: Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Nismo píše:To je snad u každého diferenciálu...Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).
LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).
LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
jj dikes ted už to snad poznám
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
Je to zvlastne, lebo ja ked mam auto na stlpovom zdvihaku tak ked potocim jednym kolesom tak druhe sa toci opacne, ked nastartujem a zaradim rychlost, tak sa tocia obe kolesa, a ked hodim gumu tak ostanu na asvalte dna pasy. Tiez by ma zaujimalo co tam vlastne mam.raddy píše:obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).
LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
Nisan 200 sx s13
Nismo píše:To je snad u každého diferenciálu...Al3x píše:... nebo zvedni obě kola a když jedním budeš točit tak druhé by se mělo točit strejně...
Samosvorný poznáš tak, že postavíš jednu stranu na hever aby bylo jedno zadní kolo ve vzduchu.. pak nastartuješ, dáš jedničku a budeš zrychlovat.. a když ti auto z heveru spadne, tak ho tam máš :-)