raddy píše:obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).
LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
Je to zvlastne, lebo ja ked mam auto na stlpovom zdvihaku tak ked potocim jednym kolesom tak druhe sa toci opacne, ked nastartujem a zaradim rychlost, tak sa tocia obe kolesa, a ked hodim gumu tak ostanu na asvalte dna pasy. Tiez by ma zaujimalo co tam vlastne mam.
mas obycajny otvoreny diff, skus pri zaradenej rychlosti jedno koleso podrzat (neviem ale ktore je hnane) a to druhe sa bude bez problemov tocit dalej. to ze nechas dva pasy, je dane skor dobrymi adheznymi podmienkami povrchu, skus to urobit ked bude napr. mokro a pod...
raddy píše:obe zadne kola vo vzduchu, neutral:
otvoreny diff-tocis kolesom a druhe sa toci opacne, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa da volne tocit. Ak nastartujes a zaradis rychlost, bude sa tocit iba jedno koleso (hnane).
LSD diff-tocis kolesom a druhe sa toci rovnako, ak kdosi jedno koleso drzi, druhe sa neda volne otacat, to sa ale lepsie pozna ak je vo vzduchu iba jedno koleso a skusis zaradit rychlost a auto chce zbehnut zo zdvihaku.
Je to zvlastne, lebo ja ked mam auto na stlpovom zdvihaku tak ked potocim jednym kolesom tak druhe sa toci opacne, ked nastartujem a zaradim rychlost, tak sa tocia obe kolesa, a ked hodim gumu tak ostanu na asvalte dna pasy. Tiez by ma zaujimalo co tam vlastne mam.
mas obycajny otvoreny diff, skus pri zaradenej rychlosti jedno koleso podrzat (neviem ale ktore je hnane) a to druhe sa bude bez problemov tocit dalej. to ze nechas dva pasy, je dane skor dobrymi adheznymi podmienkami povrchu, skus to urobit ked bude napr. mokro a pod...
No ked som isiel na snehu, tak pri malom plyne zacalo hrabat jedno koleso, ale ked som trochu pridal tak sa chytilo aj druhe. Ale asi mam fakt otvoreny, uz to nebudem asi riesit
do hajzlu:P a ja si rikal ze citim krapet rozdil kdyz tomu pritnu v zatacce tak tomu ta prdel neustreli tak jak jsem cekal:evil: [tatkuv pontiac samosvor mel a ten rozdil... ... muzete mi rict - jak se rekne anglicky - je to Locked Differential? nebo to je rozdil uzamceny diferencial od samosvoru?? [u locked diferaku ma byt obe kole hnany bez rozdilu adheznich pominek niceho za kazde situace, neni tak? jinak kdyby mi to nekdo z vas poslal do Irska tak v pohode [treba dhl ci upc
Je to zvlastne, lebo ja ked mam auto na stlpovom zdvihaku tak ked potocim jednym kolesom tak druhe sa toci opacne, ked nastartujem a zaradim rychlost, tak sa tocia obe kolesa, a ked hodim gumu tak ostanu na asvalte dna pasy. Tiez by ma zaujimalo co tam vlastne mam.
mas obycajny otvoreny diff, skus pri zaradenej rychlosti jedno koleso podrzat (neviem ale ktore je hnane) a to druhe sa bude bez problemov tocit dalej. to ze nechas dva pasy, je dane skor dobrymi adheznymi podmienkami povrchu, skus to urobit ked bude napr. mokro a pod...
No ked som isiel na snehu, tak pri malom plyne zacalo hrabat jedno koleso, ale ked som trochu pridal tak sa chytilo aj druhe. Ale asi mam fakt otvoreny, uz to nebudem asi riesit
no ak sa chytilo druhe koleso, tak otvoreny dif asi nemas, to by stale hrabalo na snehu len jedno. potom sa ti ale netoci vo vzduchu druhe koleso opacne, si si tym isty?
Tak jsem skoušel co mám ještě jeden v garáži a ten je naprd když jsem točil s jednou poloosou tak ta druhá se točila opačně to je špatný že . Ještě musím skust ten co mám na autě
pokud se v nezatizenem stavu toci jedno kolo opacne..je to otevrenej diferencial....popripade jedno kolo podrzet a druha osoba at toci druhym nebo jen jedno zvednete a budete s nim tocit..musi to jit dost ztuha.....resit jestli to na mokru nebo snehu hrabe tak ci onak mi prijde zbytecny, protoze tam muzou byt vlivy o kterych nevite...
Takze v kostce:
1) Pri toceni jednim kolem se mi toci druhe kolo stejnym smerem = VLSD
2) Pokud zvednu jen jedno kolo, jde s nim tezce otacet = VLSD
3) Mam obe kola ve vzduchu, jedno kolo se toci opacnym smerem = Klasickej diferak
nejak nechapu jak nekdo s rwd karou se muze ptat jestly ma lsd , kdyz to nepozna pri jizde sam , tak k cemu mu bude to ze vi ze ma lsd ?krome toho ze to bude vedet
nereju, ale zajima me to ?
cornhollio píše:nejak nechapu jak nekdo s rwd karou se muze ptat jestly ma lsd , kdyz to nepozna pri jizde sam , tak k cemu mu bude to ze vi ze ma lsd ?krome toho ze to bude vedet
nereju, ale zajima me to ?
Treba tak ze je to jeho prvni RWD auto a nevi jak se ma chovat auto s VLSD a bez VLSD? Jak poznas ze neco mas kdyz nevis jak se to ma chovat s nebo bez?Taky nereju, ale tohle zajima zase me
v pripade VLSD to bude viac menej k tomu, aby to dotycny vedel. VLSD reaguje hodne pomaly a vacsinou clovek naozaj rozdiel nepozna, hlavne pri beznej jazde. Pri umyselnom drifte je rozdiel viac poznatelny. Nehovoriac o tom, ze vela VLSD v S13 je starych a opotrebovanych a spravaju sa ako obycajne otvorene diferencialy (nefunguje v nich viskozna kvapalina)
raddy píše:Nehovoriac o tom, ze vela VLSD v S13 je starych a opotrebovanych a spravaju sa ako obycajne otvorene diferencialy (nefunguje v nich viskozna kvapalina)
a jeste je tady kazdej prodava za 5000
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
cornhollio píše:nejak nechapu jak nekdo s rwd karou se muze ptat jestly ma lsd , kdyz to nepozna pri jizde sam , tak k cemu mu bude to ze vi ze ma lsd ?krome toho ze to bude vedet
nereju, ale zajima me to ?
to by mě zajímalo jak bych to mohl poznat když jsem předtím měl jen předokolky ,