Pomoc
Pomoc
Ahoj. Už pár let sleduju dění okolo Nissanu 200SX S13, prošel jsem okolo toho snad už úplně všechno, co se dá najít a to auto jsem si prostě zamiloval. Mám rok před maturitou a řidičák v kapse, zatím jezdím jen pujčenými vozy (Mitsu Pajero, Citroen Saxo), ale pořád musím myslet na S13. Mám v plánu hned po matuře koupit auto a S13 je hlavní kandidát, avšak mi všichni, hlavně můj "poradce" (otec), tvdrdí že je to zbytečná a hloupá investice a že tento vůz je moc starý, ve špatném stavu a drahý na náhradní díly, které navíc budu horko těžko shánět, ale problém je v tom, že já na to auto prostě za žádnou cenu nechci jen tak zapomenout a tak se chci zepat, jak moc špatné/dobré to s tímto vozem je co se týká údržby, spolehlivosti a oprav. Nějaké prkotiny jsem schopen udělat na autě sám, či s pomocí pár známých, ale co se týká složitějších oprav/úprav motoru, aby bylo auto spolehlivé, jelo a stačilo se o něj jen pečlivě starat a "leštit" :-) - jsou nějaké servisy na japonce, kde by my to auto zprovoznily, kdybych koupil něco co nevypadá zrovna nejlépe (četl jsem nabídku od Kentoyi na GO motoru, atd.)? Všiml jsem si, že si tu hodně navzájem pomáháte se zháněním dílů a tak... Díky moc za odpovědi.
Zatím bez vysněné S13 ... ale v příštích pár letech se snad zadaří...
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
Hele tvůj příběh je si myslim hodně podobnej příběhům spousty členů tady ( mně nevyjímaje ) Začínal jsem s fiatem na kterýho jsem šetřil celý prázdniny z brigád ( 5 000 ) ale při těch brigádách jsem viděl u známýho za dílnou vínovou S13 ! A když jsem na to koukal tak jsem si řikal že tohle auto je prostě skvělý ( a to jsem ho viděl jsen zaprášený za dílnou ) ! Po maturitě jsem přemejšlel co koupit ( Golf , Octavia , Bora , Galant ) ale vzpomněl jsem si na brigádu , a jen tak zkouknul internet a bylo rozhodnuto ! To auto si prostě zamiluješ když se svezeš ! Brácha mi auto rozmlouval , že mi sežene nějakýho pěknýho golfa , nebo udělanýho Rapida ale já chtěl S13 ! Ještě tomu tak nerozumim - to auto je sice háklivý na karoserii ( zadní část prahů , víko zavazadlovýho prostoru , málokdy narazíš na nebouranou ) a hlavně na motor ( to ale asi všechny ale CA18DET trochu víc - takže pravidelně měnit olej , nedávat tomu napít hned za studena , nechat to chvilku běžet po razantnější jízdě ) Prostě zacházet s ní s úctou ! Nevim jestli je to zrovna nejlepší volba na první auto - protože je to opravdu živý auto , ale nechá se s tim nádherně vyblbnout ! Holkám se to auto líbí ( aspoň to řikaj ) , chlapům se taky líbí ( to je sice jedno jestli to řikaj ale potěší to ) ! Prostě má svoje pro i proti ! Ale pokud máš možnost vlastnit hezkej kousek a budeš mít rozum tak určitě jdi do toho ! Pokud jsi se o to dost zajímal tak určitě víš že se víceméně všechno nechá udělat doma a když ne tak ti tady spousta lidí rádo pomůže nebo poradí ! já za sebe mohu jenom VŘELE DOPORUČIT - a pozdravuj rodiče a vysvětli jim ať se svezou a pochopěj
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc
Nevim odkud maji "vsichni" informace, pravdepodobne maji najezdeno mnoho a mnoho km s 200sx ze tvrdi tyhle veci. Stare auto to je (chces novejsi, kup S14/S14a), Stav ve kterem ho pravdepodobne koupis nebude zrovna nejlepsi, takze je potreba si dat penize bokem, na opravy a investice. Dilu (pouzitych), zvlast posledni dobou je na foru mraky a jejich ceny nejsou nikterak zavratne a co se novych veci tyce, vetsina se da vzit z USA/JPN/UK a Australie. To ze se o 200sx vyklada ze jsou to poruchova auta je vicememe vina majitelu, kteri podcenuji intervaly vymeny naplni a nechovaji se k tomu motoru jak by potreboval. Musim uznat ze CA18DET je motor, ktery potrebuje dobre zachazeni a spatne ho dokaze dost rychle poslat do kytek. Zatim sem se s jinym takovym nesetkal...nicmene zase kterej motor 1.8-2.0 z te doby ma 170koni. Pokud chces jezdit a lestit jak pises, bude pro tebe lepsi varianta 240SX s 2.4 NA motorem, kterej vydrzi o dost vice. Jestli se precijen rozhodnes pro 200SX (1.8T), priprav se ze budes muset na aute delat, bude te to dost stat, ale to auto ti to vrati perfektnim svezenim (podle stavu ). Poohledni se po necem s KO motorem a dobrou kastli (klidne nemecko atd), motor ti udela strejda kentoya kdyz bude mit cas a mas auto (zjednodusene napsano ). Proste pokud budes chtit turbinu, pocitej s tim ze te to bude stat nejakej peniz.Allante píše:Ahoj. Už pár let sleduju dění okolo Nissanu 200SX S13, prošel jsem okolo toho snad už úplně všechno, co se dá najít a to auto jsem si prostě zamiloval. Mám rok před maturitou a řidičák v kapse, zatím jezdím jen pujčenými vozy (Mitsu Pajero, Citroen Saxo), ale pořád musím myslet na S13. Mám v plánu hned po matuře koupit auto a S13 je hlavní kandidát, avšak mi všichni, hlavně můj "poradce" (otec), tvdrdí že je to zbytečná a hloupá investice a že tento vůz je moc starý, ve špatném stavu a drahý na náhradní díly, které navíc budu horko těžko shánět, ale problém je v tom, že já na to auto prostě za žádnou cenu nechci jen tak zapomenout a tak se chci zepat, jak moc špatné/dobré to s tímto vozem je co se týká údržby, spolehlivosti a oprav. Nějaké prkotiny jsem schopen udělat na autě sám, či s pomocí pár známých, ale co se týká složitějších oprav/úprav motoru, aby bylo auto spolehlivé, jelo a stačilo se o něj jen pečlivě starat a "leštit" :-) - jsou nějaké servisy na japonce, kde by my to auto zprovoznily, kdybych koupil něco co nevypadá zrovna nejlépe (četl jsem nabídku od Kentoyi na GO motoru, atd.)? Všiml jsem si, že si tu hodně navzájem pomáháte se zháněním dílů a tak... Díky moc za odpovědi.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Na oficiální servisy zapomeň, pokud nejsi milionář nebo nemáš bohatého sponzora. Projdi tohle fórum, odkazy na zahraniční shopy s díly, podívej se, kdo z fóra je schopen dodat nové či použité, sériové nebo performance díly a s těmito lidmi to pak řeš. Sám si celkem neumím představit být vlastníkem dvoukila a neznat toto fórum, lidičky na něm... Pokud ovládáš jazyk, informace najdeš i na zahraničních 200sx fórech (uk, ru, fr a dalších). Zvaž dobře, co od auta očekáváš, jaké máš finanční možnosti, protože jde opravdu o starou "srdcovku" a pro uvedení do perfektního stavu, na který se budeš moct spolehnout, budeš pravděpodobně muset udělat GO motoru a vyměnit vše, co podléhá přirozenému opotřebení. Když si dáš záležet, fajn se svezeš a auto tě nikde "nenechá" ve štychu, pokud něco "odrbeš", pak si nebudeš moct být ničím jistý, ale to platí u všech aut a nejen u nich. Největším problémem těchto aut jsou jejich majitelé a "rádobymechanici". Zapomeň na představu "koupím za 50, 50 nasypu a budu jen leštit", případně "koupím za 100 a nebudu na to muset sáhnout". Jo, kup zachovalou sériovku, dej udělat motor a turbo, měň kotouče, tlumiče, desky, náplně, nezvedej výkon a budeš bez starosti na světě živ... Nedávej mu kouř za studena, po kládě ho nechej klidnou jízdou a pak na volnoběh vychladnout a máš klid. Pokud chceš jít s jakýmkoliv autem k vyššímu než sériovému výkonu, počítej s neustálými průběžnými investicemi. Ty nejsou ani tak proto, že by něco odcházelo výrazně víc, než na jiných autech (spíš mám pocit, že právě naopak), ale protože ti to za chvíli přestane stačit a budeš chtít víc...
Píšu to už po několikáté - je to "jen" auto, není v ničem horší, než jiná auta a za srovnatelnou cenu podle mého nabízí mnohem víc zábavy, než srovnatelná konkurence a navíc - mně (a podobně postiženým) se líbí...
Píšu to už po několikáté - je to "jen" auto, není v ničem horší, než jiná auta a za srovnatelnou cenu podle mého nabízí mnohem víc zábavy, než srovnatelná konkurence a navíc - mně (a podobně postiženým) se líbí...
Naposledy upravil(a) doublejay dne 16.04.2008, 21:48, celkem upraveno 1 x.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Pani,preco to preberate v FAQ a nie v pokeci?Inak tychto tem je tu X a je zbytocne stale a stale zakladat nove temi,potom je to tu neprehladne.
Staci pouzit HLADAT,alebo si najst chvilku cas a prebehnut forum nez zacat pisat.
Staci pouzit HLADAT,alebo si najst chvilku cas a prebehnut forum nez zacat pisat.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Jo admin sup s tym do pokecu.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den