Repas prevodovky - ako na to...

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

nejake videjko od anglanov ako rozobrali prevodovku ale moc noveho sa nedozviete :) skoda ze to nema pokracovanie ...http://media.sxoc.com/contributors/s...uide_part1.wmv

http://sxoc.com/vbb/showthread.php?t=28 ... eo+gearbox
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

kluci mam dotaz na prevodovku:

1) ozubene kola na hlavnej osi sa mozu hybat v smere osi, kvoli samovymedzeniu na protios??

2) matice ktore su na osiach by mali byt na fest utiahnute (jedna 120nm a druha 80nm priblizne) no ale u mna maju volu ze sa daju rukou pootocit, teda drzia iba na poistke. To asi neni dobre vsak?

3) Ma tu byt nejaka vola? vid obrazok, v manualy neni nic uvedene, a k tomuto obrazku bol popis (Not Mega Tight- Shims Can Move) teda nejaka vola tam musi byt, ja tam mam volu aj 2mm ked posuvam osou.

Obrázek


diky
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

hřídel by se v ose neměla pohybovat vůbec,matice bez toho že ji dotáhneš nemá smysl,oz.kola se můžou posouvat jen v rámci min.tolerancí(0.1-0.2 mm)-to se nastavuje vymezovacíma podložkama(bavíme se o kolech uložených na ložisku)
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

Obrázek

takze tie vole vymedzim plieskami zo skaromeru na prislusne hodnoty (este tam chyba 5tka ale ta je na obrazku v predchadzajucom prispevku) a dotiahnem maticu na prislusnu hodnotu. Ma to byt tak? teraz je vola na 3. kole 0,3mm a na dvojke a jednotke je spolocna, lebo ako celok sa to posuva a vychadza to na 2. kole 0,5mm a na 1. kole 0,7mm. Asi kto mal tuto prevodovku rozobratu, tak to odflakol...a nedotiahol matice tak jak treba a nevymedzil vole.

alebo to treba vymedzit pouzitim prislusnych snap ring??
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

uz mi vtom zacina byt jasno :-D

oz. kolo 3ky vymedzim prislusnou segerkou
a 2ku a 1ku a 5ku utiahnutim matice na hlavnom hriadeli.

este doplnim: tak se to dela??
Naposledy upravil(a) tamo dne 19.04.2008, 16:37, celkem upraveno 1 x.
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

až to budeš komplet vědět co a jak a kdy a proč, tak to téma promažu a dám do návodů jak na GO převodovky do dvoukila, takže všechny postřehy které máš tam piš, já až se pustím do své tak to o případné nejasnosti doplním a bude to v návodech
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

Kentoya píše:až to budeš komplet vědět co a jak a kdy a proč, tak to téma promažu a dám do návodů jak na GO převodovky do dvoukila, takže všechny postřehy které máš tam piš, já až se pustím do své tak to o případné nejasnosti doplním a bude to v návodech
o to sa snazim :) a ako moderator to tiez mozem urobit :wink: potom to dohodneme...
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

tamo píše:uz mi vtom zacina byt jasno :-D

oz. kolo 3ky vymedzim prislusnou segerkou
a 2ku a 1ku a 5ku utiahnutim matice na hlavnom hriadeli.

este doplnim: tak se to dela??
Pokud tím dosáhneš minimální osové vůle hřídele,tak přesně tak.Pokud ne,budeš muset použít vymezovacích podložek u axiálního ložiska.
Uživatelský avatar
,,PJ"
user
Příspěvky: 295
Registrován: 26.04.2007, 15:47
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ,,PJ" »

jak už jste psali. Tak povolené matky jsou nesmysl a nejspíš se povolily provozem, kvůli vůlím a chvění v převodovce. Povolené matky jsou velký problém a mohl to být ten hlavní problém s těmi zvuky z té tvé převodovky.. vůle na rychlostních kolech,které jsou na jehličkových ložiscích jsou normální a jen těžko s nimi něco uděláš (mluvím o axiálních vůlích) Jediné co můžeš skontrolovat jsou dorazy o které se kola otírají (např. segrovky mezi jednotlivými koly) tak aby nebyly příliš opotřebené.. A axiální vůle na celých osách jsou vždy největší problém,pokud nejsou poškozené původní vymezovací podložky tak se vrací a mělo by to být vpořádku... Vždy je bobré to po seskládání změřit,ale problém je zjistit origo vůle od výrobce....


Sory že jsem nestihl reagovat na tvojí SZ
http://www.youtube.com/watch?v=8oKI-wCehao
http://www.youtube.com/watch?v=bHibHs2lWE8

http://www.pjshop.cz/ Zabýváme se individuálními úpravami vozů ...Motory, převodovky, výfuky, podvozky, brzdy,karoserie
audio, atd... Dále pak dovozem dílů ze zahraničí...
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

na SXkovej prevodovke su tri alebo 4 segerky a medzi kolami nie su vobec...

matky sa povolit nemohli samovolne lebo su zaistene, neni sanca aby sa pretocili. tu volu tam musel nechat ten co ju mal rozobratu.. ale samovolne urcite nie. pripadne ta vola nastala opotrebnenim suciastok ale tomu neverim.

adner, diky za objasnenie...

PJ nevadi v pohode...diky, budem teraz riesit vse cez forum nech je to tu aj pre ostatnych...
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

takze po dlhej dobe cakania mi dorazili zvysne suciasky do prevodovky,
tymto dakujem Sentinelovi...
Obrázek


foto radiacich tyci:

Obrázek

Je to opotrebenie v poriadku? rychlosti mi na tejto prevodovke nevyhadzovalo..
najviac je to na tyci pre stupne 1 a 2 potom 3 a 4 a najmenej 5 a spiatocka ale to je logicke...


btw zistil som ze mi chybaju dve skruky na platnu co drzi stredove loziska

:shock: sila, takze este musim doobjednat tieto skrutky...

Obrázek
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

takze prevodovka uplne rozobrata foto neskor....

zo sady co som objednaval pasuje iba sychrony na jednotke a patke a trojku este neviem, dvojka uplne ina a stvorka podobna jednotke len ma jeden 3 zuby navysse :( :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Obrázek
hore nove synchrony
dole stare synchrony, trojka este chyba...


tak idem teraz studovat fast katalog a aku som mal vlastne prevodovku....
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

takze aj synchron na trojke je ako dvojke...

EDIT: takze co mam za prevodovku neviem zajtra vyfotim synchron pre dvojku a trojku... a oratam zuby na kolach aby som vedel co je to zac...

lebo staly prevod mam ako pre europu a mam synchron trojky ako pre except europe... takze bude to huste...
Naposledy upravil(a) tamo dne 26.05.2008, 19:49, celkem upraveno 1 x.
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
wori
user
Příspěvky: 611
Registrován: 29.04.2007, 17:40
Bydliště: ZH SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wori »

tamo píše:takze aj synchron na trojke je ako dvojke...a tym padom mam prevodovku pre japan modely... srat takuto robotu
Ty mas aj tu viac portovu hlavu a to malicke turbo ze? No tak to je smola. Skus spravit tu druhu prevodovku co mas.
Nisan 200 sx s13
Obrázek
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

to nieeee chcem zatial na niecom jazdit... a synchron dvojky je na vsetkych modeloch rovnaky... takze aj tak by mi chybali synchrony...
Nissan 200SX S13 1990
Odpovědět