Pevna zdvihatka
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Pevna zdvihatka
Uz se tady parkrat do tohoto tematu okrajove zasahlo, ael porad v tom nemam jasno. Co presne pro me znamena U RB prechod na pevna zvdihatka ventilu? Co ziskam, o co prijdu? Nekdo se tady jednou zminil ze pokud takovou prestavbu udelam, budu muset kazde 3tis km kontrolovat vule na ventilech. Duvod? Je prece hromada motoru co ma pevna zdvihatka v serii a tak castou kontrolu nevyzaduji. Prosim nekoho, kdo se o to zajimal nebo se v teto tematice orientuje, o vysvetleni. Diky
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Pevna zdvihatka
pri prechode na pevne zdvihatka potrebujes k nim urcene pruziny ventilov. pevne zdvihatka sa pouzivaju kvoli vackam s dlhym otvorenim/zdvihom a pri vysokych otackach motora, kde by sa pri hydraulickych zvihatkach prejavil efekt pumpovania a casovanie ventilov by nebolo presne.
cize z toho vyplyva, ze pevne zdvihatka je potrebne pouzit len vtedy, ked je to nutne, inak ti nic neprinesu.
Ich nevyhodou je ze potrebuju pravidelne nastavit vole, tych 3000km je plus minus spravny udaj. koniec koncov, je to len na tebe ako casto to budes robit, mozes to nechat az kym nezacnu klepat a nastavit ich potom, ale myslim ze moc dhsi interval to nebude...
cize z toho vyplyva, ze pevne zdvihatka je potrebne pouzit len vtedy, ked je to nutne, inak ti nic neprinesu.
Ich nevyhodou je ze potrebuju pravidelne nastavit vole, tych 3000km je plus minus spravny udaj. koniec koncov, je to len na tebe ako casto to budes robit, mozes to nechat az kym nezacnu klepat a nastavit ich potom, ale myslim ze moc dhsi interval to nebude...
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
Otazka do plena. Preco sa musia nastavovat tak casto?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Pevna zdvihatka
s tím nastavováním no asi tak, u škodovky jsem to dělal každých 10 000km a občas bylo potřeba sem tam nějaké doštelovat, ale bylo to řádově v pěti stovkách, viděl jsem hodně aut s pevnými zdvihy co na to majitelé srali po celou dobu životnosti a i po 100 000km tam byla třeba jen desetina větší vůle, hlavní rozdíl OHV a OHC, u OHC ten problém není tak strašný jako u OHV kde jsou ještě navíc tyčky, já si ted do dvoukila udělal pevná zdvihátka, která nepůjdou nikdy nastavit výška bude stále stejná a nastavil jsem si vůle broušením na sacích 0,2 a na výfukových 0,25, a uvidím po 5000 km, byla jen škoda že jsem některá zdvihátka musel ještě po zakalení snižovat až o desetinu a tudíž tam nebude ta úplně nejtvrší skořápka, nechám se překvapit a výsledek napíšu až auto rozjezdím, jinak nechal jsem kalit na 56 HRC
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
Jaký jsi použil materiál na tato zdvyhátka? napadají mě zrovna čtyři materiáli
klasickou stabilku 19312 dobře se kalí je velice tvrdá a málo se opotřebovává také je ze všech co píšu nejlevnější
nebo pružinovku 19452 (jak napovídá název je pružná není tak náchylná při rázech na praskání) obtížně se kalí protože povrch je oduhlíkován a pro měření tvrdosti se musí odbrousit
19642 ta se používá pro vysoká zatížení jako pro buchary takže rázově odolná a také se málo opotřebovává
a tuším 19663 se používá na lisování je pružná a vysoce odolná na praskliny (tu jsem použil pro stíhání o síle 250tun a drží :-) )
Samozřejmě se bavím o kalení celé součásti a ne jen o povrchové což si myslím že jsi udělal když se bojíš o tvrdost po odbroušení
klasickou stabilku 19312 dobře se kalí je velice tvrdá a málo se opotřebovává také je ze všech co píšu nejlevnější
nebo pružinovku 19452 (jak napovídá název je pružná není tak náchylná při rázech na praskání) obtížně se kalí protože povrch je oduhlíkován a pro měření tvrdosti se musí odbrousit
19642 ta se používá pro vysoká zatížení jako pro buchary takže rázově odolná a také se málo opotřebovává
a tuším 19663 se používá na lisování je pružná a vysoce odolná na praskliny (tu jsem použil pro stíhání o síle 250tun a drží :-) )
Samozřejmě se bavím o kalení celé součásti a ne jen o povrchové což si myslím že jsi udělal když se bojíš o tvrdost po odbroušení
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
Idealni by byl hardox...drahej, ale tvrdej a oteruvzdornej
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
když zakalíš a přebroušís i stabilku tak je tvrdá a oteruvzdorná to záleží na struktuře povrchu a zakalení to se moc lišit nebude ale jde mi hlavně o rázovou odolnost, dělám zařízení co vykonají třeba milion ciklů měsíčně a i stabilka nejeví opotřebení
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
dival jsi se na parametry hardoxu? tvrdost? delame z toho ramena na stahovaky, verim ze kdyby to slo nahradit oceli, udelali by sme to Je docela problem do toho vrtat, ale obrabet to jde...celokarbidem
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
No a hmotnost bude OK? Nebude to tazke?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
No tak Hardox je ocel je to jen konkrétní název nahradit ocel ocelí jistě jde záleží na použití :-)
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
Jasne ze je to ocel, spatne jsem se vyjadril...mel jsem na mysli Hardox vs dodatecne tepelne upravovana ocel.Vladislav Bureš píše:No tak Hardox je ocel je to jen konkrétní název nahradit ocel ocelí jistě jde záleží na použití :-)
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
Jasný no už jsem si našel převodní tabulku HB na HRC a pokud jsem to dobře pochopil tak Hardox 450 odpovídá když nebudu brát v potaz výrobí odchylku 47HRC a Hardox 500 odpovídá 52HRC. Hardox 400 odpovídá 43HRC přibližně ono když do toho vemu ještě výrovní npřesnost kterou uvádějí tak se to ještě pohle o cca 2HRCMirek píše:Jasne ze je to ocel, spatne jsem se vyjadril...mel jsem na mysli Hardox vs dodatecne tepelne upravovana ocel.Vladislav Bureš píše:No tak Hardox je ocel je to jen konkrétní název nahradit ocel ocelí jistě jde záleží na použití :-)
moc jsem se o kalení toho nedočetl ale v surovém stavu to ideální nebude. Ono když poloměr ohybu je jen 3xt (trubka i když jde o něco jiného z měkkého materiálu 11375 má tuším 5xR i při vycpání vnitřku) tak to nic moc nebude protože tvrdý povrch by praskl a tady nepsali nic o tepelné úpravě při tváření za což ohýbání do určité míry považuju. tohle se hodí pro rypadla a lopaty bagru. Zatím jsem o tom přečetl moc málo tak mě zcela nechytejte za slovo ale nevidím to jako použitelé.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
pouzivame tu 500, odpovida to tusim 56HRC cca dle tabulky. Pouzili jsme ji prave i na nase 1000 tunove valce jako terce s castecnou kulovou plochou na nataceni. Prave diky velice dobrym oteruvzdornym vlastnostem.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pevna zdvihatka
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardness_comparison vycházím z tohoto
500HB - 52HRC
500HB - 52HRC
Re: Pevna zdvihatka
použil jsem 19312, a samozřejmě prokalil celé, ale přece jen i při celkovém zakalení, je šlupka o něco tvrdší a odolnější proti otěru
co se váhy týká, jsou lehčí jako hydra, použil jsem z hyder obal, a tu část, která se opírá o ventil a udělal jen záslepky ze stabilky na druhou stranu (co je uvnitř hydra) a vnitřek této pohyblivé části uvnitř hydra je dutý
co se váhy týká, jsou lehčí jako hydra, použil jsem z hyder obal, a tu část, která se opírá o ventil a udělal jen záslepky ze stabilky na druhou stranu (co je uvnitř hydra) a vnitřek této pohyblivé části uvnitř hydra je dutý