Pevna zdvihatka

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš »

udělal by jsi foto? kdyby byl výkres byl bych raději ušetřil by jsi mi práci mám v práci kopletní nástojařskou dílnu s CNC stroji pracujícími na 0,002mm včerně drátovky i kalící pec tak bych si sadu vyrobyl kluci baztak ted nemají co dělat :-)
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od blázen »

já bych tu připsal můj soukromý názor na pevné hydra. Podle mě je to cesta,která je naprosto zbytečná, pro výkony ve kterých se tu pohybujeme jednak sou naprosto zbytečné. Druhou záležitostí je účel proč se o ně někdo pokouší a proč má tak velkou absenci po vysokých otáčkách motoru, protože u CA18DET sou to právě ony,které zaručeně pošlou motor do kytek.
Přeplnovaný motor vůbec nepotřebuje žádné excelentní otáčky,protože jeho výkon je řešen zejména plnícím tlakem. Pevná hydra budou nutností až pro obrovský výkon (tím nepovačuju výkony okolo 400-450k). Taky byste si měli uvědomit,potíže při těchto otáčkách s olejovým čerpadlem,které je schopno zbídou mazat motor při seriovým redline.
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy »

pevne zdvihatka su nutne hlavne od urciteho profilu vacky....
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:pevne zdvihatka su nutne hlavne od urciteho profilu vacky....
taky jsem slysel tuto variantu, udajne aby nedochazelo k "tlakovacimu efektu" pri vetsich otackach ze?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy »

priznam sa ze presne neviem dovod (vacsinou sa udava pumpovanie), su na to rozne nazory, kazdopadne vyrobca vacky priamo predpisuje nutnost pevnych zdvihatok pre danu vacku.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh »

Blazen: Ak das GT2871R a 1.5 baru tak potrebujes otacky, aby ten motor bol pouzitelny. Mat rozsah 5000-7000 je naprd. A myslim ze CA znesie po vyvazeni 8000 lavou zadnou.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy »

gt2871r s vyf. trubinou AR .64 ma plny tlak kdesi okolo 4000ot, mat rozsah do 8000ot ked vykon zacne klesat pri 6500ot je naprd 2x, pretoze to je zbytocne a nicis motor, takisto zbytocne. 8000ot uz vyzaduje kapanek vacsie turbo, ak teda ma v tychto otackach drzat tlak, samozrejme za predpokladu ze motorom pri tychto otackach dokaze prejst adekvatne mnozstvo vzduchu, co vyzaduje vacky a upravy hlavy, aby to malo nejaky vyznam.
rozsah 4000-7000 je dostatocny az az....

GT2871R AR 64, 270st vacky, cca 400Nm a takmer 1.6bar pri 4000ot, max. otacky 7500:
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... tcount=997

to iste, ale AR 86:
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... tcount=813

cize sa pytam, naco hnat otacky, naco?

pozn. uvedene turbo nie je original gt2871r ale je upravene, radi sa niekde medzi 71r a 76r.
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Myslím že já mám jasno žádné zvedání otáček žádné jané vačky žádná pevná zdvihátka žádné zvedání otáček :lol: není to potřeba a za to jsem jedině rád.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy »

chcel som tym povedat ze si netreba vyrabat zbytocne problemy pokial to nie je nutne....
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od Vladislav Bureš »

raddy píše:chcel som tym povedat ze si netreba vyrabat zbytocne problemy pokial to nie je nutne....
Právě ještě že tu máme :P
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh »

Na ktorom z tych grafov klesa vykon od 6500? Plus ziadne 2871r nebude mat u CA so seriovou kompresiou max krutak od 4000 ak davas aspon 1.4 baru = 20 PSI. MAx tlak je tak od 4500 s krutakom od 5000. Necem sa tu hadat, kazdy ma vlastny nazor, ale tvrdit ze pevne zdvihatka a tocit 8000 nema vyznam, je blbost. Preco ma Sunny a GT-R pevne zdvihatka? Preco upravne skyje tocia 9000? A to maju 2.6 litra cize duplom by nemuseli tocit. Vsetko je len otazkou pohladu na vec.

Stale tvrdim ze pouzivat GT2871R bez vyssich otacok ako seria su vyhodene peniaze.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy »

tieto grafy su s 270st vackami, co je maximum na tomto motore, je to priklad viac menej max. upravy s tymto turbom. pouzi seriove alebo mensie vacky a vykon pojde dole ovela skor, mozes mi verit. 270st vacky uz vyzaduju vacsie upravy...
max. otacky su dane priebehom krutiaceho momento, potazmo vykonu, nie konretnym turbom.
zle si ma pochopil, otacky maju vyznam, ale len ked je k nim adekvatne upraveny motor v zmysle volumetrickej efektivity. Ukaz mi ca18det ktory je urobeny tak aby malo zmysel tocit 8000ot a hned bude jasne preco taketo otacky na konkretnom motore maju vyznam.Ja netvrdim ze otacky nemaju vyznam, pisem ze maju vyznam len vtedy, ked je k nim adekvatne upraveny motor. A takisto pisem, ze upravovat motor na 8000 ci viac otacok kvoli GT2871r je zbytocne, drahe a neopodstatnene. Zotrvacna sila rastie kvadraticky s rychlostou piestu, ca18det ma relativne dlhy zdvih, vypocitaj si rychlost piestu pri 8000ot a daj si otazku ako dlho motor vydrzi, len preto ze musi tocit 8000ot, ale inak celkom zbytocne...

max. tlak gt2871r AR 64 je pri beznom ca18det pri cca 4000ot, s AR 86 pri cca 4500ot. maximalny krutiaci moment pri 4000ot nedosiahnes ani so seriovym turbom, ako a preco ho chces mat s gt2871???
prikload bezneho ca18det s gt2871R, max. vykon pri 6500ot, odtial je uz pokles vykonu, max. krut. moment pri cca 5000ot..
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=142254&page=7

podobny priklad
http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p= ... tcount=110


preco upraven skyje tocia 9000ot? pretoze su upravene tak, ze 9000ot ma zmysel tocit, chapeme sa?
preco ca18det s gt2871r nemusi tocit 8000ot? pretoze 8000ot nema zmysel tocit. uvedene grafy su prikladom asi najlepsej moznej upravy motora s tymto (mierne vylepsenym) turbom s 270st vackami a custom namapovanim. Norrisova 640k ca18det tocila 9000ot, tam ale zoznam custom dielov presiahol par a motor bol viac rozobrany ako funkcny.
Dava to dohormady nejaku odpoved na otazku potreby 8000ot pri vykone 350-370k?
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh »

Pouziva tam hydrostely a vacku s 8.8mm zdvihom, nevidel som tam ake vstreky pouziva.

A GT2871R je ok pre 8000 rpm a 1.5 baru. Vidno to z tych grafov a aj z mapy turba (len treba zvolit tu spravu 71R). Dufam ze to nebude trvat velmi dlho aby sme sa presvedcili ze je to tak 8)

Ked tam nahodis 10.25mm zdvih a nastavis si vacky podla gusta tak urcite vytocis s 2871R aj 8500 bez poklesu vykonu na konci. To ze mozes davat napr 1 bar od 3500 do 8000 asi nieje na zahodenie ak sa nechceme bavit len o 1.5 baru.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od raddy »

kenivruh píše: Ked tam nahodis 10.25mm zdvih a nastavis si vacky podla gusta tak urcite vytocis s 2871R aj 8500 bez poklesu vykonu na konci. To ze mozes davat napr 1 bar od 3500 do 8000 asi nieje na zahodenie ak sa nechceme bavit len o 1.5 baru.
urob, rad sa pozriem, ako vykon neklesne pri 8500ot, ocividne ti to ze na adekvatne upravenom motore s 270st vackami vykon zacne klesat pri 7100ot prilis nevadi....a ty to chces potiahnut na 8500? najdi mi prosim na nete takuto hotovu aplikaciu, rad si pozriem ako to spravili...A dat tam brutalne vacky nie je ziadne extra riesenie, pretoze posunies hore spodok a to vyrazne a si tam kde si bol predtym, akurat minies majland na vacky, mapovanie, vyvazenie atd....Ano je mozne tahat vysoke otacky, ale prides o spodok a celkovy vysledok vobec nemusi byt lepsi. Proste predimenzujes max. potrebne otacky vzhladom na turbo.
to ze mas k dispozicii tlak, ktory neklesne s otackami bohuzial vobec neznamena ze neklesne vykon, ani zdaleka. este raz, jedina podstatna vec o ktorej tu tocim je volumetricka efektivita versus otacky.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pevna zdvihatka

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:
kenivruh píše: Ked tam nahodis 10.25mm zdvih a nastavis si vacky podla gusta tak urcite vytocis s 2871R aj 8500 bez poklesu vykonu na konci. To ze mozes davat napr 1 bar od 3500 do 8000 asi nieje na zahodenie ak sa nechceme bavit len o 1.5 baru.
... nie je ziadne extra riesenie, pretoze posunies hore spodok a to vyrazne a si tam kde si bol predtym...
Tak to asi tazko si tam, kde predtym, ked posunies ten isty krutak vyssie.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Odpovědět