Vsetko ohladom uprav ECU

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

ÁÁÁ koukám všici jsou zvědavý o co jde.Teď jenom řeknu že nejde o kompresor a to upouštění tlaku má jedinej význam, a to zjednodušení celého systému který je použit. Jinak třento setup neni můj výmysl ale v tom autě jsem jel, na vlastní oči viděl a uši slyšel.podrobněji Večer teď musim ještě makat :evil:
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

vsetci sa tesime, akurat ak to nebude suvisiet s upravou ecu, tak si prosim vytvor novy prispevok, aby sa to tu nezahltilo nesuvisiacimi vecami. dakujem
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

hmm, tak s ECU to nesouvisí, dotaz ohledně jednotky jsem položil,nové téma kvůli tomu zakládat nebudu Tečka
A tak ještě jednou bezváhový program, ano či ne?
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od blázen »

tak mu to odsud vymažte Tečka
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

nomann píše:hmm, tak s ECU to nesouvisí, dotaz ohledně jednotky jsem položil,nové téma kvůli tomu zakládat nebudu Tečka
A tak ještě jednou bezváhový program, ano či ne?
kamo, uz si na tuto otazku dostal odpoved o par prispevkov skor. tak naposledy: zrusenie AFM = zrusenie seriovej ECU.
fajfka
user
Příspěvky: 45
Registrován: 20.07.2005, 12:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od fajfka »

HALTECH :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Kentoya »

graf je pěknej což o to, ale chybí mi zde pár údajů
vím jen že se jedná o motor CA18 a jednotku haltech
ale nevím, jaké úpravy jsou provedené na motoru a jaké turbo s jakým boostem a v podstatě cena celého projektu (motor turbo haltech)
dík
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

presne tak, graf samotny nic moc nepovie. Takisto samotne hodnoty nie su prilis dolezite, ak sa bavime o ECU, AFR a tlak turba by boli potrebne na kompletnu informaciu.
Inak, nato ze vykon je "iba" 300k je nabeh krut. momentu pomerne strmy a neskory a vrcholi v relativne vysokych otackach. Maximalne hodnoty by pri kvalitnom naladeni zodpovedali turbu GT2860R s tlakom cca 1.1-1.2bar, ale nabeh je dost neskory.
napis nieco viac, urcite nas to bude zaujimat 8)
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od evo400 »

No koukám, že je to tu zase samý odborník, ale na tom se tady nic nezmění.

jedná se o motor CA18DET, nepřevrtaný, kovaný spodek, nahoře série (opravená), Garett GT28R, vstřiky dostatečné, pumpa Bosch

První věc je, že ten graf je z brzdy, která v neděli naměřila 210koní na motoru 3.0 z BMW M3 který má mít výkon v sérii 280koní a u tatráckého motoru vyšlo asi 143koní....... jen tak pro porovnání.

Druhá věc, graf není z brzdy, ale z dynamometru, který jak známo nedokáže zatížit motor na tak dlouhou dobu aby se dostal do pořádné zátěže a proto je náběh tlak a tudíž i momentu o něco pozdější než pokud by se jelo s 2tunovým vlekem na nejvyšší rychlostní stupeň na Mount Everest.

Při ladění jsem kladl největší důraz na to, co se s tím autem bude dělat. Auto je určené na drifty a Sandy by jistě nerad kopanec jak kráva při náběhu turba a proto je jeho náběh zcela záměrně utlumen a to tak dokonale, že tam není žádný "Spike" neboli špička. Proto je také patrné, že 330Nm je k dispozici od 4000 do 6300ot i když jeho maximum je "jen" 350Nm. (ve skutečnosti v zátahu bere motor ještě dřív) Dává mu to tak velmi velké rozpětí otáček ve kterých se motor chová homogenně a předvídatelně. Poměr AFR při plné zátěži byl záměrně posazen k 11:1 tak aby bylo dosaženo velmi bezpečných teplot EGT které nelezou přez 850°C což je opravdu překvapivě nízko. Tlak turba se drží v rozpětí 1,3-1,4BAR, při chladnějším počasí max 1,5BAR. Záměrně byla vypnuta automatická regulace tlaku, protože jednotka reagovala velmi špatně, s velkým spoždění a ještě povolovala ohromný overboost.

Sandy sám je velice spokojený, osobně říká, že mám nyní z auta až strach a sám provozovatel dynamometru chválil na turbomotor velmi hladký průběh krouťáku. To jsou jen holá fakta, která zajisté nemohou předčit vaše božské názory vydloubané z nosu.

Návod pro všechny:

Kdo nevěří, nemusí.
Kdo si myslí, že to umí líp, ať si to dělá jak chce.
Kdo chce, může se na kluky z Kageki obrátit a já pro ně auto rád zase naladím.

Zdar Karel
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

clovece ukludni sa a nechaj si svoje ironicke poznamky, nikdo tvoju pracu neodsudzuje, chceli sme len vediet konfiguraciu nic viac. namerane hodnoty zodpovedaju uvedenej konfiguracii, len som poznamenal krut. moment vrcholi pomerne vysoko, nic viac. ked niekdo zverejni graf merania vykonu, je to asi preto ze k nemu ocakava komentare, tak sa nejez.
evo400 píše:
První věc je, že ten graf je z brzdy, která v neděli naměřila 210koní na motoru 3.0 z BMW M3 který má mít výkon v sérii 280koní a u tatráckého motoru vyšlo asi 143koní ....... jen tak pro porovnání.

Druhá věc, graf není z brzdy, ale z dynamometru,
tak teda je ten graf z brzdy alebo nie je ten graf z brzdy? je ta brzda dobra alebo poskytuje falosne vysledky?
a nakoniec by ma zaujimalo, aky je rozdiel medzi valcovou/motorovou brzdou a dynamometrom, su to len dva odlisne nazvy pre to iste zariadenie na meranie krutiaceho momentu.
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Gerox »

falosne ci nefalosne...bol popisany skutkovy stav pri merani...je vsetko napisane popravde tak jak to bolo...

...co keby sme pred pokracovanim v tejto debate pockali na graf Vasich 350PS ??? hm?

...alebo aspon na akekolvek video, lebo zatial to je len huba plna kecu ... nic vo zlom...
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

a hada sa niekdo?
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od evo400 »

Rozdíl mezi "brzdou" a "dynamometrem" je v tom, že na brzdě můžeš vyvynout libovolnou zátěž a nechat motor v tahu při konstantních otáčkách, nebo je pomalu zvedat či snižovat atd... Dynamometr je v podstatě jen válec o určité hmotnosti kterou auto roztáčí a podle toho jak moc podle toho se vypočítává jaký výkon je k tomu potřeba aby se ta hmotnost tak rychle roztáčela. Pokud bych při ladění měl motor (nebo celé auto) na opravdové brzdě, dalo by se zajisté vyladit průběh ještě mnohem hladčeji. Zadání však rozhodně neznělo "vyladit motor na max" , ale udělat to tak aby to jelo a vydrželo. Po pravdě jsem čekal tak 240koní a 300Nm a tento výsledek mne jen mile překvapil. Nikdy jsem nikomu před laděním nesliboval žádné hodnoty. Jen prostě udělám co je správné a po dohodě s majitelem zvolíme agresivitu, průběh, bezpečnostní rezervu a pak z toho něco vyleze. Měřítkem pro mne není graf, ale úsměv majitele. Z reakcí lidí kteří na tomto dynu měřili jsem pochopil, že většinou se cítí ukřivděni, že jim naměřili moc málo. Auta tam často nedosahují ani sériového výkonu a většina lidí odchází zklamána. Sandy by jistě našel někde v paměti informaci o tom kolik mu kdy naměřili před poslední úpravou.

To je asi tak vše co bych k tomu dodal
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

no vidis, da sa to napisat aj normalnym stylom. dakujeme za doplnujuce informacie, sandymu prajeme vela spokojneho usmevu.
s uvedenym turbom je motor vyladeny viac menej na max., z tohoto turba uz moc viac nedostanes, samotny max. tlak turba je na hranici moznosti kompresora.
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od evo400 »

Asi spokojený bude Obrázek
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Odpovědět