Air/Fuel Ratio ukazatel

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od nomann »

raddy píše:http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=AFreshTiny



co ma PLX a nema VEMS?
jo je skvělý že ovládáš cizý řeči, ale pro nás debyly je to uplně k hovnu.THIS IS A CZECH FORUM and oficial language is czech. Slovenčinu samozřejmě respektuji je to jazyk velmi příbuzný a pro drtivou většinu srozumitelný.
Nechápu proč když chce někdo něco někomu něco vysvětlovat nebo ho o něčem přesvědčovat, proč k tomu užívá cízí citace aniž by je nám debilům blížeji vysvětlil nebo třeba alespoň hrubým překladem přiblížil o očem cízí citace v cizím jazyku pojednává.

tento můj příspěvek by měl asi patřit do topiku vylepšení fora. Podotýkám že nejde o osobní útok proti někomu konkrétnímu ale při pročítání tohoto příspěvku mě to už nedalo a musel jsem reagovat.Takovýchto odpovědí na různá témata je na tomto fóru více.
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
Fire
user
Příspěvky: 2687
Registrován: 20.02.2006, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Fire »

připojuji se k Nomannovi ... taky umím anglicky velice málo,abych se z toho něco dozvěděl :?
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Peca »

To že někdo neumí cizí jazyk z něj ještě nedělá blbce. Na druhou stranu myslím že převážná většina členů minimálně rozumí Aj a dokáže si něco přečíst. A ti co ne by se neměli nasírat když dá někdo anglický odkaz a hledat způsob jak si to přečíst - někoho poprosit nebo už existují dost slušné překladače (Google).
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od evo400 »

Umím německy a anglicky, nepovažuji to za nějakou vyjímečnou schopnost a pokud dávám někam odkaz na stránky v angličtině, ani men nenapadne, že někdo jiný anglicky nerozumí. není v tom žádná arogance, pohrdání, lenost..... prostě si připadám jako průměrně gramotný a to samé předpokládám u ostatních. On je to dost problém zajímat se o jakoukoliv technockou věc a neumět anglicky. Proto lituji takové co hledají rozumy jen v češtině. Dost často se totiž pravda ztratí v překladu a vyleze z toho totální píčovina.

Nedávno jsem koukal na Discovery a pletli si tam výfukové svody se sacím košem, teď už ani nevím jak tomu říkali. V Angličtině se totiž oboje jmenuje manifold akorát jednou je to intake manifold a podruhé je to exhaust manifold.


Co se týká "ukazatelů AFR" tak je nezbytně nutné, aby se jednalo o WideBand analyzátor jinak je to jen blikátko k hovnu a na nic. Další užitečnou funkcí je možnost simulace narrow-band lambdy analogovým 1-0V výstupem a velmi příjemná je možnost logovat AFR ve vztahu k otáčkám a zátěži (tlaku) motoru. To pak umožní velmi precizní záznam informací a následné doladění jednotky. Dnes se prodávají i združené přístroje které dokáží ukázat i mnoho dalších údajů a to ať už je získávají z čidel dodaných výrobcem tohoto zařízení či je umí vyčítat pomocí OBD zásuvky přímo z ecu vozidla. Například toto http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php je velmi výborný produkt (sám ho vlastním), který nejen ukazuje AFR , ale právě také čte data z OBD vozu a umožňuje tak synchronizované logování. Je to super věc, protože WB lambda se umístí do výfuku, zbytek dat se načte z OBD a pokud se ladí sériová ecu nemusí se kvůli ladění na zákaznické auto montovat hromada čidel. Plně programovatelné ECU většinou data poskytují do logu dobrovolně bez dalších pomůcek a pak přijde vhod když WB lambda analyzátor má lineární analogový výstup 0-5V který se do jednotky zapojí a ona už s tou informací může pak dál pracovat.

Vcelku je tedy jedno zda PLX, VEMS, Innovate, AEM, Stack atd....... hlavně když to je WideBand Lambda analyzátor a ne jen blikátko které měří napětí ze sériové narrowband lambdy.


Tady vidíte závyslost napětí respektive proudu na poměru AFR pro Wideband lambda sondu Bosh LSU-4 (Tato hodnota je dále analyzátorem upravena na výstupy tak jak si obsluha přeje, často je výstup linearizovaný pro snazší kalibraci ECU nebo ukazatelů)
Obrázek

a zde pro narrow-band LSF-4
Obrázek

problém je ještě větší, protože průběh napětí té narrowband je mnohem víc závyslí ještě na teplotě výfukových plynů než na vlastním poměru. Takže jestliže při stejném AFR ukazuje při 500°C 0,85V tak při 750°C už to může být jen 0,3V což ale teoreticky odpovídá naprosto jinému poměru AFR. Ten průběh v grafu je při konstantní teplotě 750°C, což v praxi není možné, teplota se stále mění.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Kentoya »

to máš těžký, já se taky nepovažuji za nadčlověka, řekl bych trochu lepší průměr v myšlení, co jsem měl testy na IQ tak nad 130 skoro pořád, ale jazyky mě prostě nejdou ani za starou svini, zato logika a matika, slušnej nadprůměr, takže bych řekl že umět jazyk není o nějaké průměrné či nadprůměrné inteligenci, znám člověka,a to je magor na entou, ale má státnice ze třech jazyků, ruky obě levý, a v hlavě to srovnaný taky moc nemá, ale podle státnic bych musel tvrdit, že je nadprůměrně vzdělaný, takže asi tak a nechci flame jen mě zaujalo tvoje myšlení
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od nomann »

Rád bych vysvětlil, mě nejde o to že někdo dá odkaz na anglické stránky, to beru, jen mě vadí že když se tu někdo na něco zeptá, dostane odpověď formou překopírovíní cizí citace. Já osobně patřím mezi cizojazyčně gramotné ale stejně mě štve když někdo dá takovouto odpověd aniž by,tomu komu odpovídá , nepříblížil o co jde. Vždyď toto forum nečtou jen liídi co ovládají perfektně AJ nebo NJ a nebo další světové jazyky. To já sem můžu rovnou dávat citace ve španělštině protože španělštinu ovládám a všem ostatním pak jen vzkážu UČ SE ŠPANĚLSKY. Trochu na hlavu néé.
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od blázen »

Pánové v dnešní době online slovníků a zasněžených večerů.... :roll: Souhlasím s Karlem.. Nepotřebuješ španělštinu stačí angličtina,taky ji nijak neovládám,ale dá se s troškou trpělivosti přeložit téměř vše. Nejde o nadání..ale o snahu.. na angličtinu není třeba nadání ale chut. Až na pár pravidej....při překladu do češtiny je to o slovníku
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Kentoya »

já si to taky překládám v překladači, když tomu nerozumím ale jde o tuhle karlovu formulaci................prostě si připadám jako průměrně gramotný a to samé předpokládám u ostatních...............ze které by si člověk mohl říct, že ten kdo neumí anglicky a německy je na tom hůře jako průměrně gramotný, když to přeložím do českého jazykam dá se to pochopit tak, že kdo neumí cizí řeči je trouba

chápeš blázne o co mi šlo?

jinak souhlasím že neznalost jazyků je dost velký handicap, a vím že pomocí překladačů se dá hodně věcí rozluštit, ale prostě jsou lidi kteří mají nadání na hodně věcí, ale jazyky prostě jejich hlava nebere

tot vsjo
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od blázen »

já ho pochopil tak,že sám sebe pokládá za průměrně gramotného a že umí německy a anglicky a že předpokládá,že lidi,kteří se točí okolo problematiky zde se rozebírající by se jako průměrně gramotní mohli s angličtinou vypořádat.. nic víc.. já z angličtiny na střední na pololetí propadnul..protože sem si myslel,že ji nikdy potebovat nebudu a ejhle..na tom jazyku není nic k čemu je třeba nadprůměrné nadání.. jen je třeba pamět a naučit se pár pravidel.. nic víc... vůči českému jazyku je to teda mnohem jednodušší
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Mirek »

Tech FAQ/ Air/Fuel Ratio ukazatel - Kluci patri sem tahle debata? jeto nacaty tusim ve zlepseni fora nebo nekde tak proc nepokracujete tam.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Fire
user
Příspěvky: 2687
Registrován: 20.02.2006, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Fire »

jak by měla být nastavená směs? mě ukazuje AF budík na volnoběh cca 16 a při plným boostu 9,4 , vím že musím doladit jednotku ale jen pro zajímavost, mám to moc bohaté že ? S tlakem 1 bar se dostávám na hranici 550tek vstřiků je to dáno tou bohatostí směsi ?
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od evo400 »

Fire píše:jak by měla být nastavená směs? mě ukazuje AF budík na volnoběh cca 16 a při plným boostu 9,4 , vím že musím doladit jednotku ale jen pro zajímavost, mám to moc bohaté že ? S tlakem 1 bar se dostávám na hranici 550tek vstřiků je to dáno tou bohatostí směsi ?
Hele jestli ti ukazuje na volnoběh 16, tak je něco špatně a proto bych nevěřil ani té hodnotě 9,4. nejprve se přesvěč, že máš správně nakaliborvanou lambdu, jinak budeš věřit třeba bludům.

Jinak volnoběh 14,7:1 u ostrých vaček musí být bohatší aby hladce běžel takže třeba 13,5:1 a při full boostu 0,5BAR tak 12:1, při 1BAR tak 11,5:1 a přez 1BAR tak 11:1 a neměl by jsi nikdy mít problém s teplotou ve válci. pro max výkon je třeba tak 12,3:1 i při 1,5Baru, ale toti ti sériové písty shoří.

Jestli máš programovatelnou jednotku (I PowerFC), rád ti ji naladím. Konakt na mne máš ne ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
Fire
user
Příspěvky: 2687
Registrován: 20.02.2006, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od Fire »

díky, mrknu na to a zkusím ji zkalibrovat znovu :)
Uživatelský avatar
tomita
user
Příspěvky: 687
Registrován: 03.05.2006, 14:58
Bydliště: Praha/Mnichov
Kontaktovat uživatele:

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od tomita »

Mam na volnobeh kolem 14-13.neco..na max. boost (1bar) nejakych 12-11.7
Tech 16 je moc chudy, 9,4 pri full boostu zas moc bohaty. Ale jelikoz nemas nastaveny PFc, tak se ani nedivim.. :)
Obrázek
S14a RB25
Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: Air/Fuel Ratio ukazatel

Příspěvek od jagy »

tomita píše:Mam na volnobeh kolem 14-13.neco..na max. boost (1bar) nejakych 12-11.7
Tech 16 je moc chudy, 9,4 pri full boostu zas moc bohaty. Ale jelikoz nemas nastaveny PFc, tak se ani nedivim.. :)
Presne tak.

Se divim, ze s tim vubec jezdite.. "tune" je zaklad, aby ten motor neco vydrzel. Se pak vubec nedivim, ze tady pulka motoru nejezdi, kdyz tam skoro kazdy dava nejake univerzal chipy... ta AFR podle toho pak taky vypada. :)
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Odpovědět