Priemer trubky a max. prietok
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Priemer trubky a max. prietok
Vyzna sa tu niekto do fyziky a termodynamiky (snad je to spravna oblast ) aby vedel povedat aky velky priemer trubky treba na prietok 500 cfm pri tlaku 2 bary (3 bary absolutne) a teplote napr 50 stupnov?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Priemer trubky a max. prietok
IC?
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
Re: Priemer trubky a max. prietok
Kdysi jsem na škole navrhoval vzduchotechnické potrubí a tam se to navrhovalo na rychlost kterou by to nemělo v tom potrubí překročit při daném objemovém průtoku vzduchu a teplotě. Takže člověk si si zvolil rychlost /v tomto případě aby to nebylo akusticky hlučný/ a na tu dimenzoval potrubí. Když se dal lepší ventilátor mohlo se potrubí zůžit /zvedla se ale celá ztráta systému/ Byly i tabulky atd. ale na vzduchotechniku. Tzn. pokud víš rychlost kterou by to tam němělo přesáhnout není problém to spočítat /a nebo množství vzduchu které tam poteče při jaké teplotě a tlaku/.
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer trubky a max. prietok
K tej rychlosti prudenia. Pokial mi je zname neda sa prekrocit rychlost zvuku.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer trubky a max. prietok
Už jsem to léta nedělal a učebnice se vzorečky jsou 150km ode mě, ale pokud to chceš spočítat pořádně, musíš vzít v úvahu i drsnost vnitřní stěny trubky a teplotu na vstupu i výstupu. No a taky asi budeš chtít zabránit turbulencím... Jinak pro neznalé - cfm je kubická stopa za minutu, přibližně 28.3 litru/min; takže těch 500 cfm je něco přes 14 m³/min... to není úplně málo
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer trubky a max. prietok
No problem je ze nasiel som na webe kalkulacku, kde som dal rychlost zvuku, teplotu 60 stupnov a tlak 2 bary (3 absolutne) a vyplulo to ze staci 32 mm rura na 500 cfm. Co sa mi zda dost malo. Pravda je ze asi malokto chce aby mu prudil vzduch rychlostou zvuku
500 cfm je prietok na cca 500 koni. Pokial mi je zname tak je tam takyto hruby prepocet.
500 cfm je prietok na cca 500 koni. Pokial mi je zname tak je tam takyto hruby prepocet.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den