Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.
Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.
Zdar,nemůžete mi někdo prosím Vás napsat podle barev zapojení?Něco jsem naměřil,ale není to úplně ono.Upozorňuju předem že nejsem schopen vyčíst cokoli v manuálu,vlastně ho ani správně otevřít.Stahoval jsem ho už asi třikrát,ale vždycky mi to vysype hovadiny.Děkuji.
- tamo
- user
- Příspěvky: 1085
- Registrován: 22.10.2004, 12:59
- Bydliště: Podhájska, SK
- Kontaktovat uživatele:
Tu je schema: http://www.200sx.wz.cz/mysx/audiowiring.jpg
Na napojenie radia treba:
- kostra
- plus stalych z baterky kvoli pamati autoradia
- plus so spinacej skrinky (origi farba kabla modra)
- na vysuvanie anteny
Ja som to uz vseliak poprerabane kupil, takze origi zapojenie neviem, iba ten jeden.
Zober merak a urcite najdes plus stalych a plus so spinacej, kostra je vsade naokolo a posledny bude s anteny.
Na napojenie radia treba:
- kostra
- plus stalych z baterky kvoli pamati autoradia
- plus so spinacej skrinky (origi farba kabla modra)
- na vysuvanie anteny
Ja som to uz vseliak poprerabane kupil, takze origi zapojenie neviem, iba ten jeden.
Zober merak a urcite najdes plus stalych a plus so spinacej, kostra je vsade naokolo a posledny bude s anteny.
Nissan 200SX S13 1990
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
http://www.rasel.cz/RADYPROVAS/zapiso.htm
z auta najde podle schematu: http://www.200sx.wz.cz/mysx/audiowiring.jpg
B-černá
W-bílá
R-červená
G-zelená
L-modrá
Y-žlutá
LG-světle zelená
BR-hnědá
OR-oranžová
P-růžová
PU-fialová
GY-šedá
SB-světle modrá
napájení:
stálejch +12V = červená s černym pruhem
spínanejch +12V = modrá
osvětlení = červená s modrym pruhem
kostru si natáhni kusem kabelu pod šroub na řadičce
anténa =
černá s modrym pruhem
reprokabely:
pz= růžová, modrá
lz= zelená, červená
pp= hnědá, hnědá s bílým pruhem
lp= modrá s bílým pruhem, modrá se žlutým pruhem
všechny ty kabely by měli bejt schovany ve svazku v prostoru pro rádio
z auta najde podle schematu: http://www.200sx.wz.cz/mysx/audiowiring.jpg
B-černá
W-bílá
R-červená
G-zelená
L-modrá
Y-žlutá
LG-světle zelená
BR-hnědá
OR-oranžová
P-růžová
PU-fialová
GY-šedá
SB-světle modrá
napájení:
stálejch +12V = červená s černym pruhem
spínanejch +12V = modrá
osvětlení = červená s modrym pruhem
kostru si natáhni kusem kabelu pod šroub na řadičce
anténa =
černá s modrym pruhem
reprokabely:
pz= růžová, modrá
lz= zelená, červená
pp= hnědá, hnědá s bílým pruhem
lp= modrá s bílým pruhem, modrá se žlutým pruhem
všechny ty kabely by měli bejt schovany ve svazku v prostoru pro rádio
Super díky moc,u většiny aut je v těch barvách nějaká logika,tady buď chybí,nebo je to hodně skrytej význam Nejhorší je že už to někdo rozmrdal a já teď hledám chyby,přední repráky jsem si našel,ale u zadních asi chyběj dráty,anténa taky mrtvá,je to boj.
To Martin:Už mám značky,přemejšlím že bych si auto vzal na víkend do Prahy (nemám teda pořád vyřešený číslo kastle,ale už mi sedí barva a mám zaplacený poviný) budeš doma?Chtěl bych se stavit,mám ještě pár věcí který bych potřeboval probrat,když to uvidíš tak asi budeš vědět,nechci tady spamovat s každou kravinou.
To Martin:Už mám značky,přemejšlím že bych si auto vzal na víkend do Prahy (nemám teda pořád vyřešený číslo kastle,ale už mi sedí barva a mám zaplacený poviný) budeš doma?Chtěl bych se stavit,mám ještě pár věcí který bych potřeboval probrat,když to uvidíš tak asi budeš vědět,nechci tady spamovat s každou kravinou.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak rádio hraje,musím říct že to bylo na palici i s tím schématem,někdo tam měl hands free a asi to řádně rozvrtal.Stálej proud dvakrát,se světlama dvakrát,spínanej ani jeden...Na antenu nataženej jinej kabel, na hledání + a - u repráků jsem už fakt neměl...Každopádně děkuju za ten popis,bez toho bych byl asi v lese,ty barvy tam fakt postrádaj logiku.
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz jsem si zapojoval radio, seriovou vysouvaci antenu a 8 repro, nemel jsem ani manual
Pomucka pro ty, co si chteji spravne zapojit reproduktory:
pokud se nekomu povede zapojit jeden nebo vic repro spravne + na + a - na - a druhy nebo jeden jediny ze vsech opacne, samozrejme nic neshori (reproduktor neni baterie), ale bude to cele HOOODNE SPATNE HRAT. Rika se tomu "prefazovani". Zvuk jako z tunelu, nedostatek basu, stereofonni obraz jakoby zezadu, ale nelze presne urcit stred atd. Podminkou spravneho zapojeni je SPRAVNE SFAZOVANI REPRODUKTORU, tzn. at uz je radio s vystupem na 2 nebo vice (4,6,8...) repro, MUSI byt kazdy z nich zapojen spravne + na + a - na -. Polarita na vystupech radia (zesilovace) je dana vyrobcem, na reproduktoru je + symbol nebo cervena tecka, u jinych alespon odlisna velikost svorek, aby nesly zamenit. Samozrejme neni nutne rozebirat instalaci, abychom zjistili, jak je reproduktor zapojeny (zejmena pouzivame-li ty originalni). Jedina podminka - musime sundat jejich kryty, abychom videli na membrany. Odpojime vystup od radia a na vyvody na chvili pripojime tuzkovou baterii (mame-li vykonnejsi reproduktory s tuhou membranou, muze byt potreba dvou tuzkovych baterii v serii - asi 3V). V okamziku pripojovani sami (nebo nejaky pomocnik) koukame na membranu reproduktoru. Pokud se vychyli smerem ven, od reproduktoroveho kose, do kabiny, je + reproduktoru na tom drate, ktery jsme pripojili na + baterie. Pokud se vychyli opacne, tedy smerem ke kosi reproduktoru, smerem z kabiny auta, je na + baterie - pol reproduktoru.
P.S. Vetsina autorepro ma impedanci 4Ohm, proto nepouzivame vyssi napeti a baterii nepripojujeme na delsi dobu, z Ohmova zakona lehce spocitame proud a potazmo i vykon, ktery civkou prochazi a pamatujeme na to, ze kdyz pripojime baterii (stejnosmerne napeti), civka se vychyli a NEKMITA, jako s hudebnim signalem, tudiz se NECHLADI a muze se spalit pri mnohem nizsim vykonu, nez kolik ma reproduktor udano vyrobcem. Pokud na reproduktor pripojite autobaterii (12V), spolehlive jej znicite...
P.P.S. Timto zpusobem nelze zkontrolovat napr. pridavne vyskove reproduktory, ktere jsou oddeleny kondenzatorem - pres kondenzator stejnosmerne napeti nikdy neprojde a membrana se nevychyli. Pokud bychom kondenzator premostili/odstranili a zkouseli prilozit napeti primo na vyskovy reproduktor, znicime jej snadno a rychle... Tohoto se nemusime bat u dvou- nebo tripasmovych kombinovanych reproduktoru, tam jsou stredo- a vysokopasmove reproduktory oddelene vyhybkou.
Pomucka pro ty, co si chteji spravne zapojit reproduktory:
pokud se nekomu povede zapojit jeden nebo vic repro spravne + na + a - na - a druhy nebo jeden jediny ze vsech opacne, samozrejme nic neshori (reproduktor neni baterie), ale bude to cele HOOODNE SPATNE HRAT. Rika se tomu "prefazovani". Zvuk jako z tunelu, nedostatek basu, stereofonni obraz jakoby zezadu, ale nelze presne urcit stred atd. Podminkou spravneho zapojeni je SPRAVNE SFAZOVANI REPRODUKTORU, tzn. at uz je radio s vystupem na 2 nebo vice (4,6,8...) repro, MUSI byt kazdy z nich zapojen spravne + na + a - na -. Polarita na vystupech radia (zesilovace) je dana vyrobcem, na reproduktoru je + symbol nebo cervena tecka, u jinych alespon odlisna velikost svorek, aby nesly zamenit. Samozrejme neni nutne rozebirat instalaci, abychom zjistili, jak je reproduktor zapojeny (zejmena pouzivame-li ty originalni). Jedina podminka - musime sundat jejich kryty, abychom videli na membrany. Odpojime vystup od radia a na vyvody na chvili pripojime tuzkovou baterii (mame-li vykonnejsi reproduktory s tuhou membranou, muze byt potreba dvou tuzkovych baterii v serii - asi 3V). V okamziku pripojovani sami (nebo nejaky pomocnik) koukame na membranu reproduktoru. Pokud se vychyli smerem ven, od reproduktoroveho kose, do kabiny, je + reproduktoru na tom drate, ktery jsme pripojili na + baterie. Pokud se vychyli opacne, tedy smerem ke kosi reproduktoru, smerem z kabiny auta, je na + baterie - pol reproduktoru.
P.S. Vetsina autorepro ma impedanci 4Ohm, proto nepouzivame vyssi napeti a baterii nepripojujeme na delsi dobu, z Ohmova zakona lehce spocitame proud a potazmo i vykon, ktery civkou prochazi a pamatujeme na to, ze kdyz pripojime baterii (stejnosmerne napeti), civka se vychyli a NEKMITA, jako s hudebnim signalem, tudiz se NECHLADI a muze se spalit pri mnohem nizsim vykonu, nez kolik ma reproduktor udano vyrobcem. Pokud na reproduktor pripojite autobaterii (12V), spolehlive jej znicite...
P.P.S. Timto zpusobem nelze zkontrolovat napr. pridavne vyskove reproduktory, ktere jsou oddeleny kondenzatorem - pres kondenzator stejnosmerne napeti nikdy neprojde a membrana se nevychyli. Pokud bychom kondenzator premostili/odstranili a zkouseli prilozit napeti primo na vyskovy reproduktor, znicime jej snadno a rychle... Tohoto se nemusime bat u dvou- nebo tripasmovych kombinovanych reproduktoru, tam jsou stredo- a vysokopasmove reproduktory oddelene vyhybkou.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Dalsi rada pro nezkusene:
Stare modely autoradii (s maximalnim sinusovym vykonem 5-7W) mely pro kazdy reproduktor vyvedeny JEDEN ZIVY VODIC a pro vsechny (2 nebo 4) repro jediny vodic spolecny - kostra neboli zem. Tzn. z radia vedly 3 draty na repro (stereo, 2 reproduktory), tedy levy, pravy a spolecna zem. Pripadne jich tam bylo 5 (levy a pravy predni, levy a pravy zadni a spolecna zem) nebo 6 (levy a pravy predni, spolecna predni zem, levy a pravy zadni, spolecna zadni zem). Zive vodice se pripojovaly VZDY na + pol reproduktoru (exoticka auta a radia s ukostrenym + polem baterie 12V pomijim). Vzhledem k pozadavkum vyssiho vykonu (z 12V autobaterie okolo 15W sinus) ma KAZDY REPRODUKTOR VLASTNI + a - POL NA VYSTUPU ZE ZESILOVACE RADIA, tj. radio s vystupem pro 2 repro ma 4 vyvody, pro 4 repro 8 vyvodu. ZADNY Z NICH SE NESMI SPOJIT S KOSTROU NEBO NAVZAJEM S JINYM VYSTUPNIM VODICEM, SPOLEHLIVE SHORI PRISLUSNY ZESILOVAC V RADIU. Problematiku vnitrnich zapojeni zesilovacu v radiu uz jsem kdysi davno na techto strankach popisoval i s vysvetlenim, jak je to s temi vystupnimi vykony a jak se dosahuje toho, ze autozesilovac napajeny 12V autobaterii umi spachat vykon v desitkach a stovkach Wattu...
Stare modely autoradii (s maximalnim sinusovym vykonem 5-7W) mely pro kazdy reproduktor vyvedeny JEDEN ZIVY VODIC a pro vsechny (2 nebo 4) repro jediny vodic spolecny - kostra neboli zem. Tzn. z radia vedly 3 draty na repro (stereo, 2 reproduktory), tedy levy, pravy a spolecna zem. Pripadne jich tam bylo 5 (levy a pravy predni, levy a pravy zadni a spolecna zem) nebo 6 (levy a pravy predni, spolecna predni zem, levy a pravy zadni, spolecna zadni zem). Zive vodice se pripojovaly VZDY na + pol reproduktoru (exoticka auta a radia s ukostrenym + polem baterie 12V pomijim). Vzhledem k pozadavkum vyssiho vykonu (z 12V autobaterie okolo 15W sinus) ma KAZDY REPRODUKTOR VLASTNI + a - POL NA VYSTUPU ZE ZESILOVACE RADIA, tj. radio s vystupem pro 2 repro ma 4 vyvody, pro 4 repro 8 vyvodu. ZADNY Z NICH SE NESMI SPOJIT S KOSTROU NEBO NAVZAJEM S JINYM VYSTUPNIM VODICEM, SPOLEHLIVE SHORI PRISLUSNY ZESILOVAC V RADIU. Problematiku vnitrnich zapojeni zesilovacu v radiu uz jsem kdysi davno na techto strankach popisoval i s vysvetlenim, jak je to s temi vystupnimi vykony a jak se dosahuje toho, ze autozesilovac napajeny 12V autobaterii umi spachat vykon v desitkach a stovkach Wattu...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.
to zapojeni to pochopim podle tohodle popisu barev , jediny cemu sem se branil že modrej byl taky plus ....ale jediny co nepochopim je k čemu je u zapojeni radia spinanej dratek na kterej když neco pripojim tak se mi rozsvitej obrysovky..to fak nechapu
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.
Vysvetlim velmi snadno - bude to tim, ze ten drat je od obrysovek a slouzi pro zapojeni podsviceni displaye radia. Kdyz se zapne osvetleni do prvni polohy, rozsviti se obrysovky a podsviceni pristrojovky i autoradia...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.
Čau, hele ono to může být více způsoby. Určitě bych tebou hledal na netu, třeba se něco najde. Například po chvilce hledání jsem našel článek: http://www.tgear.cz/jak-spravne-zapojit ... eve-kapsy/milonovo píše:Zdar,nemůžete mi někdo prosím Vás napsat podle barev zapojení?Něco jsem naměřil,ale není to úplně ono.Upozorňuju předem že nejsem schopen vyčíst cokoli v manuálu,vlastně ho ani správně otevřít.Stahoval jsem ho už asi třikrát,ale vždycky mi to vysype hovadiny.Děkuji.
Tak držím palce ať se podaří
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení radia aneb pro blbý ještě jednou.
reaguješ na článek z roku 2009
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod