Katalyzátor

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Katalizátor

Příspěvek od raddy »

pozri, pokial by ti isiel olej z odvetrania kvoli upchatej trubke z vane do vaciek, tak je velmi pravdepodobne, ze ti bude vytlacat mierku oleja. ka si chces overit priechodnost odvetrania vane, zhod kryt sacej vacky, nasad na odvetranie z vane kus hadice a poriadne tam fukni ustami. ak necitis ziadny odpor, upchata nie je.

najcastejsia pricina, preco ide olej z odvetrania pred turbo (okrem upchatia odvetrania vane) je vacsinou netesnost ventilov alebo spalovacieho priestoru vseobecne, zmeranie kompresie potvrdi alebo vyvrati tuto moznost. alebo mozno aj nefunkcny obtokovy ventil olejoveho cerpadla, co moze sposobit extremne vysoky tlak oleja a jeho hromadenie v hlave, tlakomer oleja pricinu vyvrati alebo potvrdi.
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

raddy píše:pozri, pokial by ti isiel olej z odvetrania kvoli upchatej trubke z vane do vaciek, tak je velmi pravdepodobne, ze ti bude vytlacat mierku oleja. ka si chces overit priechodnost odvetrania vane, zhod kryt sacej vacky, nasad na odvetranie z vane kus hadice a poriadne tam fukni ustami. ak necitis ziadny odpor, upchata nie je.

najcastejsia pricina, preco ide olej z odvetrania pred turbo (okrem upchatia odvetrania vane) je vacsinou netesnost ventilov alebo spalovacieho priestoru vseobecne, zmeranie kompresie potvrdi alebo vyvrati tuto moznost. alebo mozno aj nefunkcny obtokovy ventil olejoveho cerpadla, co moze sposobit extremne vysoky tlak oleja a jeho hromadenie v hlave, tlakomer oleja pricinu vyvrati alebo potvrdi.
OK, vyzkouším ještě tu možnost, že je ucpaná hadice pro odvětrávání vany. Píšeš, že mám shodit kryt sací vačky, ale nevím co to je a kde to je?
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Katalizátor

Příspěvek od raddy »

kryt sacej vacky je to pekne cervene co je navrchu motora. su tam take dve, volaju sa kryty vaciek, to nalavo je nad sacou, to napravo je nad vyfukovou. odvetranie vane ide do krytu sacej vacky, zozadu zlava. je tazke ho kvoli prefuknutiu odpojit ak nedas dole kryt vacky. cize odsrobuj sroby co ho drzia, daj ciastocne dole a potom sa lepsie dostanes k tej hadici. alebo to skus aj bez demontaze, mozno sa ti to podari...
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

raddy píše:kryt sacej vacky je to pekne cervene co je navrchu motora. su tam take dve, volaju sa kryty vaciek, to nalavo je nad sacou, to napravo je nad vyfukovou. odvetranie vane ide do krytu sacej vacky, zozadu zlava. je tazke ho kvoli prefuknutiu odpojit ak nedas dole kryt vacky. cize odsrobuj sroby co ho drzia, daj ciastocne dole a potom sa lepsie dostanes k tej hadici. alebo to skus aj bez demontaze, mozno sa ti to podari...
Jo, už vím kde to je, dá se k tomu celkem složitě dostat, i když jsem nic neoddělával, takže stačí do té hadice jenom fouknout? I Když je ten druhý konec zapojený někde dole u vany, tak by to mělo jít???
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Katalizátor

Příspěvek od raddy »

ta trubka ide dole priamo do vane nad hladinu oleja a ak je cista, tak sa da lahko prefuknut, ak je v nej kopec sajrajtu ako tu bol kdesi aj obrazok, tak to pojde tazko pripadne vobec...
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

raddy píše:ta trubka ide dole priamo do vane nad hladinu oleja a ak je cista, tak sa da lahko prefuknut, ak je v nej kopec sajrajtu ako tu bol kdesi aj obrazok, tak to pojde tazko pripadne vobec...
OK, auto teď nemám doma, ale ke konci příštího týdne se na to podívám, díky.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

Tak dneska jsem se snažil dostat se k té hadici pro odvětrávání vany :? , asi po 30 minutách páčení hadice, nadávání odřených rukách jsem to vzdal, prostě se na to s komplet motorem v autě dostat nedá, takže budu muset sundat alespoň hlavu abych se k tomu dostal. 8)
Ale horší problém je, že mě dneska asi odešla do věčných lovišť spojka, jel jsem na chalupu zaparkovat auto, celou cestu (70km) úplně bez problémů, dojel jsem k vratům ke garáži, otevřel jsem si vrata sedl do auta prošlápnu spojku, zařadím první stupeň a šla přes zuby, tak jsem se lekl, že jsem neměl prošláplou spojku tak jsem to zkusil znovu a zase. Tak jsem vypl motor zařadil jedničku s prošláplou spojkou jsem nastartoval a auto se i s prošláplou spojkou rozjelo, takže asi lamela odešla :( , takže se teď podívám po nové lamele, jestli to bude ono a snad zase budu jezdit. Jinak jakou spojkovou lamelu na sériový motor by jste mě doporučily (ať nezakládám nové téma) ?

Mimochodem, konečně mě auto začalo jezdit jako pila a zase se něco posralo.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
J3tb0Y
user
Příspěvky: 455
Registrován: 19.12.2007, 19:52
Bydliště: TT, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od J3tb0Y »

to co si popisal mi skor sedi na zavzdusnenie alebo nieco take lebo ked odide lamela skor sa ti stane ze tu rychlost zaradis ale nerozbehnes sa lebo presmykuje
Zelená S14a APEX-I BESTIA v hlavnych ulohach: Apexi power FC,turbo Apexi AX53B70, EBC Apexi AVCR tlak 1,1bar,sanie Apexi Power intake pre z32maf, vacky greddy in-256, ex-264, komplet nerez vyfuk Apex sensible twin exit, zvody Apex Type 2 stainless tubular manifold, FMIC no name, vstreky denso 550, shortshift, HKS SSQV, denso iridium, exedy paddle clutch kit , koni sport tlmice a H&R pruziny -30mm dole, apex 324mm brake kit + dosky ferodo 2500 vzadu brembo kotuce + dosky EBC redstuff.
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

J3tb0Y píše:to co si popisal mi skor sedi na zavzdusnenie alebo nieco take lebo ked odide lamela skor sa ti stane ze tu rychlost zaradis ale nerozbehnes sa lebo presmykuje
Tak to by byla ta lepší alternativa, zítra a nebo v úterý s tím zajedu do servisu aby mě tam vyměnili spojkovou kapalinu, jelikož je uplně černá, tak mě to i odzvdušní. Jinak jakou kapalinu do spojky by jste mě mohli doporučit? V manuálu jsem našel že tam má být DOT3, ale jde mě spíš o to od jakého výrobce bych měl spojkovou kapalinu koupit?
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

Takže podle posledních informací se spojka potom co vychladnula opět dala do provozu, takže asi bude opravdu zavzdušněná, v úterý odpoledne už mám domluvenou výměnu kapaliny a odvzdušnění. Ono se ani není čemu divit, už je úplně černá, když už budu měnit spojkovou kapalinu tak nechá vyměnit i brzdovou kapalinu ať je to všechno OK.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: Katalizátor

Příspěvek od raziel »

dot-3 je presne a vyrobce tak uprimne nad brake fluid bych moc nevymyslel - je to jen pitoma spojka a specifikace udava to jak se to chova tod vse... tusim nejlenejsi ne, ale ne nejdrazsi udela svuj job...

jinak sundavat celou hlavu aby ses dostal k pitomemu odvetravani? come on, sundej levy kryt vacky jak rikal Raddy, a normalne to snad odpojis z toho konektoru na krytu - je to jen nasunute a drzene jubilee clipem - nevim co jsi pacil zespod z pod motoru... kdybys nevedel muzu hodit picture
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

raziel píše:dot-3 je presne a vyrobce tak uprimne nad brake fluid bych moc nevymyslel - je to jen pitoma spojka a specifikace udava to jak se to chova tod vse... tusim nejlenejsi ne, ale ne nejdrazsi udela svuj job...

jinak sundavat celou hlavu aby ses dostal k pitomemu odvetravani? come on, sundej levy kryt vacky jak rikal Raddy, a normalne to snad odpojis z toho konektoru na krytu - je to jen nasunute a drzene jubilee clipem - nevim co jsi pacil zespod z pod motoru... kdybys nevedel muzu hodit picture
Mno právě včera jsem se konečně dostal k autu a zkoušel jsem sundat tu hadici i když je kryt vaček na autě, ale to vůbec nešlo, takže jak se dostanu k autu tak sundám levý kryt vačky a to už snad nějak tu hadici odpojím, ona je tam snad přilepená :lol: , protože jsem sní ani nepohnul.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

Jinak ohledně té spojky jsem se díval na net a našel jsem Motul DOT 3 Brake Fluid, je to DOT3 není ani nejlevnější ani nejdražší a bod varu je 240°C, jinak tady je odkaz http://shop.autojakub.cz/motul-dot-3-br ... p-158.html, a ještě poslední dotaz kolik jí mám do spojkového systému koupit?
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Re: Katalizátor

Příspěvek od pablo »

mas v prehrati prilatacak proto ti nejde zaradit s nastartovanim motorem,vyskousene na par nissanech takze kup si druhej prilacak nebo rovnou celou sppojku
Uživatelský avatar
james2000
user
Příspěvky: 338
Registrován: 03.08.2006, 21:09
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalizátor

Příspěvek od james2000 »

pablo píše:mas v prehrati prilatacak proto ti nejde zaradit s nastartovanim motorem,vyskousene na par nissanech takze kup si druhej prilacak nebo rovnou celou sppojku
JJ, přitlačák a lamelu už začínám shánět, první zjistím, jestli není náhodou zavdušněný celý systém spojky, protože toto se mně stalo poprvé a nebylo to zase tak daleko když už s tím autem jezdím tak dál než 70km a nikdy to nedělalo. Ale lamelu a přítlačák koupím alespoň pro jistotu do zásoby.
200sx s13, r.v. 1989, červená barva, sériové auto (snaha o fungující sériové auto).
Odpovědět