Co mohu kazdemu doporucit je zvyseni privodu cerstveho vzduchu a odvod tepla z bellhousing prevodovky vhodnym naporovym systemem, podobne jako se bezne chladi napriklad brzdy, coz se muze pozitivne projevit ve snizeni teploty oleje prevodovky a motoru a prodlouzeni zivotnosti jejich lozisek a synchronizatoru.
Naporove chlazeni spojky
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Naporove chlazeni spojky
Taboo nakousl na tuning foru zajimavou myslenku, ktera se mi zamlouva a ma dle meho i logiku. A sice naporove chlazeni bellhousing v prevodovce (prostor spojky). Zajimal se o to nekdo? Klady a zapory? Nejake realizace?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Naporove chlazeni spojky
ak b ysi niekde na boku vyrezal otvor ci dal tam nejaku kaplicku a a na vrchu pootvoril mohlo by to fungovat ale musel by tam byt nejaky fltrik na naporovy vzduch koli necistotam
riesil by som to hlinikovou trubkou na vzduchotechniku natahnutu odpredu doto ho strcit nejak yvzduchovy filer a zbytek je jednoduchy
- zapory by to nemalo mat ziadne len pozor na prach a vodu
+ nezhory nepokrivy sa nezoslabne pritlacak a za studena sa to cele menej opotrebuvava
riesil by som to hlinikovou trubkou na vzduchotechniku natahnutu odpredu doto ho strcit nejak yvzduchovy filer a zbytek je jednoduchy
- zapory by to nemalo mat ziadne len pozor na prach a vodu
+ nezhory nepokrivy sa nezoslabne pritlacak a za studena sa to cele menej opotrebuvava
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naporove chlazeni spojky
otvory tam museji byt dva...idealne naproti sobe...jeden privodni a druhy kudy pujde teplo ven...ale vazne o tom premyslim..zda se to byt jako dobry napad. Ale nejake zapory to asi mit bude, jinak by to bylo rozsirenejsi.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Naporove chlazeni spojky
mirku ještě jsem neviděl seriový setrvák přehřátý, zato tuším pecův CrMo byl už přehřátý na dvou místech, takže pokud nebudeš dávat odlehčený setr asi to bude nevyužité, ale určitě to nebude zbytečné
Re: Naporove chlazeni spojky
co??Kentoya píše:mirku ještě jsem neviděl seriový setrvák přehřátý, zato tuším pecův CrMo byl už přehřátý na dvou místech, takže pokud nebudeš dávat odlehčený setr asi to bude nevyužité, ale určitě to nebude zbytečné
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Re: Naporove chlazeni spojky
bud ty nebo někdo má stejný setr jako ty a na dvou místech byl modrý, ale nevím čí, tak proto jsem napsal tuším pecův
Re: Naporove chlazeni spojky
tak dne ssem menil motor na srku a videl sem ze zespodu je dost slusny otvor ktory by mohol sluzit na tento ucel a druhu stranu popripade by stacilo aj cez tahlo spojky
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
Re: Naporove chlazeni spojky
prinesu ukazat mam jeden domaKentoya píše:mirku ještě jsem neviděl seriový setrvák přehřátý, zato tuším pecův CrMo byl už přehřátý na dvou místech, takže pokud nebudeš dávat odlehčený setr asi to bude nevyužité, ale určitě to nebude zbytečné
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naporove chlazeni spojky
Ale tim prece chladis i lamelu..a ta se prehreje hned..Kentoya píše:mirku ještě jsem neviděl seriový setrvák přehřátý, zato tuším pecův CrMo byl už přehřátý na dvou místech, takže pokud nebudeš dávat odlehčený setr asi to bude nevyužité, ale určitě to nebude zbytečné
Neber extrem - prehrati...ber v potaz klesajici ucinnost spojky se vzrustajici teplotou.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Naporove chlazeni spojky
A nebo je tady jiné řešení koupit pořádnou spojku. Pak nemusíte vymýšlet
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naporove chlazeni spojky
budu mit Nismo lamelky na pritlacaku + exedy lamela..pritlak 1400kg.. Je to "poradna" spojka? Presto bych ji rad chladil, protoze je to uprava za 00 nic penez, stoji jen trosku casu a odvede teplo ktere je tam k nicemu a je nezadouci.Heini píše:A nebo je tady jiné řešení koupit pořádnou spojku. Pak nemusíte vymýšlet
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naporove chlazeni spojky
Na moji zadost se k tomuto taboo mirne rozepsal..nikomu ten napad nenutim..
Zadny velky hi-tech to opravdu neni ... Ja pouzivam dodatecny chladic prevodovky s elektrickym cerpadlem a fenem umisteny v pravem rohu narazniku. Pod nim jsem umistil "krabici" vyrobenou z hlinikoveho plechu ve tvaru hranateho trychtyre s kulatym vystupem pro hadici, ktera vede do otvoru v predni casti bellhousing. Proste naprosto stejny princip, jako se pouziva k naporovemu chlazeni brzd. Nejdriv jsem z toho "trychtyre" vedl hadici do kabiny, jen abych se presvedcil, ze to za jizdy pracuje. I presto, ze ta hadice neni nijak moc velka (-10AN), tak mne udivilo, kolik vzduchu ji za jizdy dokazalo projit. Opravdu to foukalo docela dobre... Nektere W5M33 bellhousing uz maji tri chladici otvory primo od vyroby, takze jsem nemusel nic vrtat a tu hadici napojil na ten predni otvor. Z tech dvou zbyvajicich otvoru jsem pote vedl hadice mezi zadni hranu kapoty a predni hranu predniho okna, kde jsem si myslel, ze bude pri jizde diky obtekajicimu proudu vzduchu mozna trochu nejaky podtlak, ktery by pomohl ten horky vzduch z toho bellhousing odsavat. Ten "trychtyr" muze byt samozrejme vyroben z cehokoliv - od hlinikoveho plechu, pres plast az po fiberglass anebo carbon fiber.
Co se tyka vody a prachu, ten vstupni "trychtyr" ma v jeho usti tenky a pomerne hodne propustny "felt" (to nevim, jak se rekne cesky), ktery je sevreny mezi dve dratove mrizky - coby filtr. Ja jsem s tim jednou jel za deste dve hodiny na Mid-America Motorplex a nepocitoval jsem zadne negativni ucinky (= prokluz spojky anebo neco podobneho). Pokud se tam nejaka voda nejak dostane, tak se nejspis rychle odpari a diky rotujici se spojce a setrvacniku se ma na nich problem nejak usadit. Ja se na to divam podobne jako na brzdy, ktere jsou za deste take vystavene vode bez nejakeho negativniho dopadu. Co se tyka nejakeho prachu, ten je vytvaren samotnym opotrebenim oblozeni lamely spojky, takze je potreba zabranit pruchodu snad jen nejakym vetsim necistotam, kaminkum a vetsinmu prachu z vozovky...
Jak rikam, zadny velky vedecky vynalez to rozhodne neni. Podobne naporove se take snazim chladit i rozvodovou skrin a zadni diferencial na jejichz strany jsem umistil kusy ohnuteho hlinikoveho plechu ve tvaru venturi, aby kolem nich proudilo vice chladneho vzduchu . Ja nekdy (az sundam predni naraznik a dam ten vuz na zvedak) neco vyfotim... :rock:
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde