funkce V-LSD
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
funkce V-LSD
Potřeboval bych jestli někdo nemáte třeba nějaký schema rozdělanýho V-LSD ? POkud možno i s nějakým vysvětlením jak to funguje - jedná se mě hlavně o to že jsem nedávno měl situaci kde jsem najel na hrbol kde jsem zastavil , jak jsou ty sra*ky na silnicích tak jsem měl okolo kola led a tak se kolo chytlo a druhý kolo se protáčelo - předpokládal jsem že u samosvoru se MUSEJ obě kola točit - tak mě jde spíš o vysvětlení funkce VLSD
Možná špatnej dotaz ale zajímá mě to ...
Možná špatnej dotaz ale zajímá mě to ...
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Re: funkce V-LSD
Z casti mas pravdu ovsem VLSD ma malou svornost takze k protoceni jen jednoho kola muze dojit. A pak druha vec je jeho stav.. jestli vubec este nakou svornost ma
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: funkce V-LSD
Jo to má to vim - takže ale může časem odejít třeba - tohle bylo fakt že celá váha auta byla na levym kole a tam jsem měl podběh obalenej ledem a tak se kolo prostě chytlo a ještě k tomu jsem couval do kopce takže se prostě kouslo a nehlo :/
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: funkce V-LSD
tady je něco o VLSD
http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=154556
http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=154556
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: funkce V-LSD
funguje to uplně jednoduše:
uvnitř VLSD jednotky máš ke každé output shaft - vástupní ose - sadů disků - které mají různě velké otvory (jejich počet a počet disků se liší od každé jewdnotky a ovlivňuje svornost) > celé to je uvnitř utěsněného obalu (ve slangu se tomu říká casing) a mezi nimi je viskózní tekutina - nejčastěji na silikonovou bázi. Když se jede po rovině - obě kola se točí stejně - tudíž sady disků uvnitř nijak "neprořézavají" tekutinu (tzv "shear" efekt) a nezpůsobjí nadměrné zahřátí. Naopak, pokud se jedno kolo točí rychleji a druhé pomaleji - tekutina je rozřezávána disky - tím se zahřeje a taky se začne rozdělovat > tím se začne stávat čím dál více tuhou a pevnou - až doslova zalepí disky dohromady k sobě (díky těm otvorům v nich... > to je ta svronost VLSD...
problém je ovšem, že cca po 70 000km či 60i se uvádí - se VLSD unaví (tekutina ztrácí svoje vlastnosti) a z vlsd máš většinu času open diff (proto nelze u těchhle starych 150000km diferáků zkoušet jeslti máš open ci vlsd zpusobem : jedno kolo na silnici druhe zvedle - otocis a jeslti se pohne mas open a naopak zustane stat tak mas vlsd.. blbost.. zaprve ani tekutinu nezpracujes dostatecne aby to vubec uzamkla to kolo a za druhe jsou tak stare ze v techle pripadech to mas jako open... poznas to fakt v zatáčkách kdy je přenášena na kola nějaká síla, rychlost a odpor..
to jak popisuješ s tím sněhem -. no těžko říct - prostě tě diferák zklamal no..
jo jeste takový priklad krasny: vem si svuj visco větrák co máš original na s13ce - kdyz s tim pomalu otacis, tak se toci volne > kdyz s nim prudce pootocis tak se uzamkne a neotoci se >to je uplne to samé - obecně se tomuhle systému říká "viscous coupling" - uplne totéž jak v diferáku:-)) jak prosté :-))
PS: pokud byss chtěl krapaet zvětšit svornost toho vlsd co máš, můžes to shminout - shimming of the diff - kámoši v Irsku to měli a bylo to poznat když to řídíš... není to tak těžké to zrobit...
uvnitř VLSD jednotky máš ke každé output shaft - vástupní ose - sadů disků - které mají různě velké otvory (jejich počet a počet disků se liší od každé jewdnotky a ovlivňuje svornost) > celé to je uvnitř utěsněného obalu (ve slangu se tomu říká casing) a mezi nimi je viskózní tekutina - nejčastěji na silikonovou bázi. Když se jede po rovině - obě kola se točí stejně - tudíž sady disků uvnitř nijak "neprořézavají" tekutinu (tzv "shear" efekt) a nezpůsobjí nadměrné zahřátí. Naopak, pokud se jedno kolo točí rychleji a druhé pomaleji - tekutina je rozřezávána disky - tím se zahřeje a taky se začne rozdělovat > tím se začne stávat čím dál více tuhou a pevnou - až doslova zalepí disky dohromady k sobě (díky těm otvorům v nich... > to je ta svronost VLSD...
problém je ovšem, že cca po 70 000km či 60i se uvádí - se VLSD unaví (tekutina ztrácí svoje vlastnosti) a z vlsd máš většinu času open diff (proto nelze u těchhle starych 150000km diferáků zkoušet jeslti máš open ci vlsd zpusobem : jedno kolo na silnici druhe zvedle - otocis a jeslti se pohne mas open a naopak zustane stat tak mas vlsd.. blbost.. zaprve ani tekutinu nezpracujes dostatecne aby to vubec uzamkla to kolo a za druhe jsou tak stare ze v techle pripadech to mas jako open... poznas to fakt v zatáčkách kdy je přenášena na kola nějaká síla, rychlost a odpor..
to jak popisuješ s tím sněhem -. no těžko říct - prostě tě diferák zklamal no..
jo jeste takový priklad krasny: vem si svuj visco větrák co máš original na s13ce - kdyz s tim pomalu otacis, tak se toci volne > kdyz s nim prudce pootocis tak se uzamkne a neotoci se >to je uplne to samé - obecně se tomuhle systému říká "viscous coupling" - uplne totéž jak v diferáku:-)) jak prosté :-))
PS: pokud byss chtěl krapaet zvětšit svornost toho vlsd co máš, můžes to shminout - shimming of the diff - kámoši v Irsku to měli a bylo to poznat když to řídíš... není to tak těžké to zrobit...
My project site:
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
- OndraS13
- user
- Příspěvky: 3264
- Registrován: 01.11.2007, 18:21
- Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: funkce V-LSD
To je krásný vysvětlení děkuju ... a jde nějak vyměnit ta tekutina vevnitř ? Aby to zas šlo dobře ....
A co je prosimtě ten "shimming" rozepiš to nějak prosimtě ....
A ještě jednou dík za vysvětlení - doufám ale že můj diff neni v čudu
A co je prosimtě ten "shimming" rozepiš to nějak prosimtě ....
A ještě jednou dík za vysvětlení - doufám ale že můj diff neni v čudu
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Re: funkce V-LSD
Ze tekutina nejde vymenit ses moh docist z odkazu od blazna. a shim je vymezovaci podlozka, tim ze na vystupni hridele neco pridas zvysis tlak do toho stredu a tim mozna zvysis svornost
Re: funkce V-LSD
není zač;)
jinak vyměnit tekutinu nemůžeš - i kdyby jsi do toho casingu vyvrtal třeba otvor a "vypustil " to - a nalil nnovou a utěsnil - nedostaneš to mezi ty pláty kovové tak jak máš - není to viskozní jak olej - je to tužší či co.. prostě to má svůj význam že to je uzamčené v neotevřitelném nerozdělatelném obalu ...
jinak k tomu shimování:-) víděl jsi někdy diferák otevřený?? když ho rozděláš tak musíš vytáhnout celou tu jednotku i crown wheel - to je to velké ozubené kolo - je to sešroubované dokupy > to musíš shodit > a pak dvěmi (tuším jsou dva) šrouby rozdělíš casing té jednotky tak > že uvidíš z vrchu na VLSD centr a první podložku -
mezi čislem 7 a 8 je ona > tu vyměníš za hrubší - nebo přidáš dvě či dokonce tři k téhle a složíš - tím vznikne větší tlak na celý mechanizmus uvnitř a doslova ozubené kolečka vevnitř nemají tendenci se tak volně protáčet (samotné vlsd jádro unavené zůstane navždy to se nemění... po čase se ale můžou obnosit a začít dělat zvuky atd.. taky to není nic moc pro ložiska uvnitř... ty podložky seženeš u nissanu - někde bych vyhrabal link na různé šírky a objednávací kódy jejich (já osobně nacpal s14 VLSD do S13 venkovního obalu - ale neshimoval.. ale řídil jsem dva co to měli zrobené (jeden z nich tam napral tři podložky - a kola byly hodně uazmčené permanentně > bezva na boky no.. oproti mojimu diferaku rozdil jak...! (i když i ten funguje někdy jak má možná na jaře bych si to udělal ...
jinak vyměnit tekutinu nemůžeš - i kdyby jsi do toho casingu vyvrtal třeba otvor a "vypustil " to - a nalil nnovou a utěsnil - nedostaneš to mezi ty pláty kovové tak jak máš - není to viskozní jak olej - je to tužší či co.. prostě to má svůj význam že to je uzamčené v neotevřitelném nerozdělatelném obalu ...
jinak k tomu shimování:-) víděl jsi někdy diferák otevřený?? když ho rozděláš tak musíš vytáhnout celou tu jednotku i crown wheel - to je to velké ozubené kolo - je to sešroubované dokupy > to musíš shodit > a pak dvěmi (tuším jsou dva) šrouby rozdělíš casing té jednotky tak > že uvidíš z vrchu na VLSD centr a první podložku -
mezi čislem 7 a 8 je ona > tu vyměníš za hrubší - nebo přidáš dvě či dokonce tři k téhle a složíš - tím vznikne větší tlak na celý mechanizmus uvnitř a doslova ozubené kolečka vevnitř nemají tendenci se tak volně protáčet (samotné vlsd jádro unavené zůstane navždy to se nemění... po čase se ale můžou obnosit a začít dělat zvuky atd.. taky to není nic moc pro ložiska uvnitř... ty podložky seženeš u nissanu - někde bych vyhrabal link na různé šírky a objednávací kódy jejich (já osobně nacpal s14 VLSD do S13 venkovního obalu - ale neshimoval.. ale řídil jsem dva co to měli zrobené (jeden z nich tam napral tři podložky - a kola byly hodně uazmčené permanentně > bezva na boky no.. oproti mojimu diferaku rozdil jak...! (i když i ten funguje někdy jak má možná na jaře bych si to udělal ...
My project site:
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: funkce V-LSD
Jak udelat aspon nejakou svornost u openu? Co tam nalejt neco hodne hustyho? Jen tak fantaziruju, tak me neukamenujte prosim
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Re: funkce V-LSD
ten můžeš jedině zavařit jinak nic... nebo možná nějakej ten atomizér by tomu pomohl..
My project site:
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
- J3tb0Y
- user
- Příspěvky: 455
- Registrován: 19.12.2007, 19:52
- Bydliště: TT, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: funkce V-LSD
jo nalej tam nejaky dost husty kov najlepsie roztaveny a ked zatuhne tak budes mat diferak svorny navzdy
Zelená S14a APEX-I BESTIA v hlavnych ulohach: Apexi power FC,turbo Apexi AX53B70, EBC Apexi AVCR tlak 1,1bar,sanie Apexi Power intake pre z32maf, vacky greddy in-256, ex-264, komplet nerez vyfuk Apex sensible twin exit, zvody Apex Type 2 stainless tubular manifold, FMIC no name, vstreky denso 550, shortshift, HKS SSQV, denso iridium, exedy paddle clutch kit , koni sport tlmice a H&R pruziny -30mm dole, apex 324mm brake kit + dosky ferodo 2500 vzadu brembo kotuce + dosky EBC redstuff.
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: funkce V-LSD
Heeej, tak a s Atomizerem fakt uz konec Nebojte borci, ja to stejne nejak nakonec nejak vymyslim
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun