funkce V-LSD

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

funkce V-LSD

Příspěvek od OndraS13 »

Potřeboval bych jestli někdo nemáte třeba nějaký schema rozdělanýho V-LSD ? POkud možno i s nějakým vysvětlením jak to funguje - jedná se mě hlavně o to že jsem nedávno měl situaci kde jsem najel na hrbol kde jsem zastavil , jak jsou ty sra*ky na silnicích tak jsem měl okolo kola led a tak se kolo chytlo a druhý kolo se protáčelo - předpokládal jsem že u samosvoru se MUSEJ obě kola točit - tak mě jde spíš o vysvětlení funkce VLSD ;)
Možná špatnej dotaz ale zajímá mě to ...
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od MYSAK »

Z casti mas pravdu ovsem VLSD ma malou svornost takze k protoceni jen jednoho kola muze dojit. A pak druha vec je jeho stav.. jestli vubec este nakou svornost ma
Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od OndraS13 »

Jo to má to vim - takže ale může časem odejít třeba - tohle bylo fakt že celá váha auta byla na levym kole a tam jsem měl podběh obalenej ledem a tak se kolo prostě chytlo a ještě k tomu jsem couval do kopce takže se prostě kouslo a nehlo :/
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od blázen »

superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od raziel »

funguje to uplně jednoduše:

uvnitř VLSD jednotky máš ke každé output shaft - vástupní ose - sadů disků - které mají různě velké otvory (jejich počet a počet disků se liší od každé jewdnotky a ovlivňuje svornost) > celé to je uvnitř utěsněného obalu (ve slangu se tomu říká casing) a mezi nimi je viskózní tekutina - nejčastěji na silikonovou bázi. Když se jede po rovině - obě kola se točí stejně - tudíž sady disků uvnitř nijak "neprořézavají" tekutinu (tzv "shear" efekt) a nezpůsobjí nadměrné zahřátí. Naopak, pokud se jedno kolo točí rychleji a druhé pomaleji - tekutina je rozřezávána disky - tím se zahřeje a taky se začne rozdělovat > tím se začne stávat čím dál více tuhou a pevnou - až doslova zalepí disky dohromady k sobě (díky těm otvorům v nich... > to je ta svronost VLSD...

problém je ovšem, že cca po 70 000km či 60i se uvádí - se VLSD unaví (tekutina ztrácí svoje vlastnosti) a z vlsd máš většinu času open diff (proto nelze u těchhle starych 150000km diferáků zkoušet jeslti máš open ci vlsd zpusobem : jedno kolo na silnici druhe zvedle - otocis a jeslti se pohne mas open a naopak zustane stat tak mas vlsd.. blbost.. zaprve ani tekutinu nezpracujes dostatecne aby to vubec uzamkla to kolo a za druhe jsou tak stare ze v techle pripadech to mas jako open... poznas to fakt v zatáčkách kdy je přenášena na kola nějaká síla, rychlost a odpor..
to jak popisuješ s tím sněhem -. no těžko říct - prostě tě diferák zklamal no.. :D

jo jeste takový priklad krasny: vem si svuj visco větrák co máš original na s13ce - kdyz s tim pomalu otacis, tak se toci volne > kdyz s nim prudce pootocis tak se uzamkne a neotoci se >to je uplne to samé - obecně se tomuhle systému říká "viscous coupling" - uplne totéž jak v diferáku:-)) jak prosté :-))


PS: pokud byss chtěl krapaet zvětšit svornost toho vlsd co máš, můžes to shminout - shimming of the diff - kámoši v Irsku to měli a bylo to poznat když to řídíš... není to tak těžké to zrobit...
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
Uživatelský avatar
OndraS13
user
Příspěvky: 3264
Registrován: 01.11.2007, 18:21
Bydliště: Mladé Buky (okr.Trutnov)
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od OndraS13 »

To je krásný vysvětlení děkuju ... a jde nějak vyměnit ta tekutina vevnitř ? Aby to zas šlo dobře ....
A co je prosimtě ten "shimming" rozepiš to nějak prosimtě ....
A ještě jednou dík za vysvětlení - doufám ale že můj diff neni v čudu :(
Obrázek
zaktualizovaná - malá verze podpisu ( radši )
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od MYSAK »

Ze tekutina nejde vymenit ses moh docist z odkazu od blazna. a shim je vymezovaci podlozka, tim ze na vystupni hridele neco pridas zvysis tlak do toho stredu a tim mozna zvysis svornost
Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od raziel »

není zač;)

jinak vyměnit tekutinu nemůžeš - i kdyby jsi do toho casingu vyvrtal třeba otvor a "vypustil " to - a nalil nnovou a utěsnil - nedostaneš to mezi ty pláty kovové tak jak máš - není to viskozní jak olej - je to tužší či co.. prostě to má svůj význam že to je uzamčené v neotevřitelném nerozdělatelném obalu ...

jinak k tomu shimování:-) víděl jsi někdy diferák otevřený?? když ho rozděláš tak musíš vytáhnout celou tu jednotku i crown wheel - to je to velké ozubené kolo - je to sešroubované dokupy > to musíš shodit > a pak dvěmi (tuším jsou dva) šrouby rozdělíš casing té jednotky tak > že uvidíš z vrchu na VLSD centr a první podložku -
Obrázek
mezi čislem 7 a 8 je ona > tu vyměníš za hrubší - nebo přidáš dvě či dokonce tři k téhle a složíš - tím vznikne větší tlak na celý mechanizmus uvnitř a doslova ozubené kolečka vevnitř nemají tendenci se tak volně protáčet (samotné vlsd jádro unavené zůstane navždy to se nemění... po čase se ale můžou obnosit a začít dělat zvuky atd.. taky to není nic moc pro ložiska uvnitř... ty podložky seženeš u nissanu - někde bych vyhrabal link na různé šírky a objednávací kódy jejich (já osobně nacpal s14 VLSD do S13 venkovního obalu - ale neshimoval.. ale řídil jsem dva co to měli zrobené (jeden z nich tam napral tři podložky - a kola byly hodně uazmčené permanentně > bezva na boky no.. oproti mojimu diferaku rozdil jak...! :D (i když i ten funguje někdy jak má :D možná na jaře bych si to udělal ...
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od Bart34 »

Jak udelat aspon nejakou svornost u openu? :D Co tam nalejt neco hodne hustyho? :D Jen tak fantaziruju, tak me neukamenujte prosim :)
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Uživatelský avatar
raziel
user
Příspěvky: 241
Registrován: 02.06.2008, 19:02

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od raziel »

ten můžeš jedině zavařit :D jinak nic... :D nebo možná nějakej ten atomizér by tomu pomohl.. :D ;)
My project site:
Obrázek
http://www.raziel-project.tk

http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h


The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine


My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
Uživatelský avatar
J3tb0Y
user
Příspěvky: 455
Registrován: 19.12.2007, 19:52
Bydliště: TT, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od J3tb0Y »

jo nalej tam nejaky dost husty kov najlepsie roztaveny a ked zatuhne tak budes mat diferak svorny navzdy
Zelená S14a APEX-I BESTIA v hlavnych ulohach: Apexi power FC,turbo Apexi AX53B70, EBC Apexi AVCR tlak 1,1bar,sanie Apexi Power intake pre z32maf, vacky greddy in-256, ex-264, komplet nerez vyfuk Apex sensible twin exit, zvody Apex Type 2 stainless tubular manifold, FMIC no name, vstreky denso 550, shortshift, HKS SSQV, denso iridium, exedy paddle clutch kit , koni sport tlmice a H&R pruziny -30mm dole, apex 324mm brake kit + dosky ferodo 2500 vzadu brembo kotuce + dosky EBC redstuff.
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: funkce V-LSD

Příspěvek od Bart34 »

Heeej, tak a s Atomizerem fakt uz konec :!: :!: :!: :!: :!: :alien: Nebojte borci, ja to stejne nejak nakonec nejak vymyslim :lol:
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Odpovědět