Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
FPR udržuje tlak paliva na 250,1 kPa (2,501 bar, 2,55 kg/cm3, 36,3 psi). Protože množství vstřikovaného paliva má být pokud možno závislé pouze na době trvání vstřikovacího impulsu, je nutné tento tlak udržovat na předepsané hodnotě. Ve standardním zapojení je řídící podtlakový signál veden z bloku sání (ECCS) do elektromagnetického ventilu řízeného z ECU a dále pak do řídícího vstupu FPR. Toto zapojení je poměrně nepružné, neboť pro vyloučení různých rušivých vlivů jsou reakce ECU na rychlé podněty poměrně pomalé a nepříliš ochotně kopírují aktuální polohu plynového pedálu. Potíže způsobuje zejména elektromagnetický ventil pro volnoběžné otáčky (P.R. Control Solenoid Valve), jehož použití není nezbytné. Tento ventil získává spínací ON/OFF signál z řídící jednotky. Je-li vypnutý (OFF), prochází podtlakový signál ze vstupního otvoru ventilu na jeho výstup a do ovládacího vstupu FPR. Když řídící jednotka vyšle signál ON, cívka stáhne píst dolů a podtlakový signál přeruší. Proto nahradíme řízení FPR z ovládacího ventilu přímým řízením ze sání.
Postup:
Ze zadní části bloku sání (ECCS) je vývod s tenkou hadičkou, která vede do PR Control Solenoid Valve (to je ten bazmek, který je přišroubovaný ke kastli u levého tlumice - stačí jít po té hadičce). Ze solenoidu vede druhá hadička za filtr sání (přívod atmosférického vzduchu) a třetí jde okolo motoru zpět k FPR, přibližně 15 cm pod sáním (FPR - regulátor tlaku paliva - taková "čepička" na liště, co vede ke vstřikům).
Celá úprava spočívá v přímém propojení hadičky, která vede ze zadní části bloku sání, napřímo do čepičky FPR. Pak je nutné zaslepit otvor za filtrem, ze kterého vede vývod k solenoidu, od solenoidu odpojit kabel, kterým je solenoid ovládán z řídící jednotky a celý solenoid včetně všech hadiček a trubiček můžeme podle chuti demontovat a vyhodit. Získáme tak pružnější reakci na polohu plynového pedálu téměř s nulovými náklady.
Postup:
Ze zadní části bloku sání (ECCS) je vývod s tenkou hadičkou, která vede do PR Control Solenoid Valve (to je ten bazmek, který je přišroubovaný ke kastli u levého tlumice - stačí jít po té hadičce). Ze solenoidu vede druhá hadička za filtr sání (přívod atmosférického vzduchu) a třetí jde okolo motoru zpět k FPR, přibližně 15 cm pod sáním (FPR - regulátor tlaku paliva - taková "čepička" na liště, co vede ke vstřikům).
Celá úprava spočívá v přímém propojení hadičky, která vede ze zadní části bloku sání, napřímo do čepičky FPR. Pak je nutné zaslepit otvor za filtrem, ze kterého vede vývod k solenoidu, od solenoidu odpojit kabel, kterým je solenoid ovládán z řídící jednotky a celý solenoid včetně všech hadiček a trubiček můžeme podle chuti demontovat a vyhodit. Získáme tak pružnější reakci na polohu plynového pedálu téměř s nulovými náklady.
Naposledy upravil(a) doublejay dne 19.04.2008, 20:42, celkem upraveno 1 x.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Jenom bych chtel pripomenout jednu velice dulezitou:
seriove zapojeni FPR muze zpusobit i velice silne poskozeni motoru kdyz v nesparvnou dobu chcipnete a opetovne nastartujete motor.
Priklad:
treba testujete motor na brzde, mate ho zahraty a z nejakeho duvodu vam chcipne. Okamzite znovu nastartujete a hned tomu nalozite a treba provedete kompletni test vykonu. Problem je v tom ze po nastartovani motoru jde pod dobu 3minut do FPR pouze atmosfericky tlak. Takze pri boostu nebude regulovany tlak paliva a nebude dodavane dostatecne mnozstvi paliva do válců, vznikne chudá směs a může vzniknou mechanicke poskozeni motoru.
Dalsi priklad by mohl byt tankovani na benzince treba na dalnici. Prijedete vychladite turbo, natankujete ale za tak kratkou dobu olej nevychladne natolik aby bylo potreba jej znovu zahrivat jako studeny motor. Takze tomu hned od vyjezdu z benzinky nalozite a po dobu 3minut spaluje motor chudou smes...
To ze skutecne po nastartovani motoru jde po dobu 3 minut do FPR atmosfericky tlak a ne tlak ze sani jsem zkousel na svem motoru.
Výše uvedene problémy se odstraní alternativním zapojením FPR.
seriove zapojeni FPR muze zpusobit i velice silne poskozeni motoru kdyz v nesparvnou dobu chcipnete a opetovne nastartujete motor.
Priklad:
treba testujete motor na brzde, mate ho zahraty a z nejakeho duvodu vam chcipne. Okamzite znovu nastartujete a hned tomu nalozite a treba provedete kompletni test vykonu. Problem je v tom ze po nastartovani motoru jde pod dobu 3minut do FPR pouze atmosfericky tlak. Takze pri boostu nebude regulovany tlak paliva a nebude dodavane dostatecne mnozstvi paliva do válců, vznikne chudá směs a může vzniknou mechanicke poskozeni motoru.
Dalsi priklad by mohl byt tankovani na benzince treba na dalnici. Prijedete vychladite turbo, natankujete ale za tak kratkou dobu olej nevychladne natolik aby bylo potreba jej znovu zahrivat jako studeny motor. Takze tomu hned od vyjezdu z benzinky nalozite a po dobu 3minut spaluje motor chudou smes...
To ze skutecne po nastartovani motoru jde po dobu 3 minut do FPR atmosfericky tlak a ne tlak ze sani jsem zkousel na svem motoru.
Výše uvedene problémy se odstraní alternativním zapojením FPR.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
OK,skusim to taky pořešit....Díky...
200sx S13 r.90 modrá metal
SR20DET.......
, GT2560 + opletené hadice,nerez elbow, nová Lambda Bosch, komplet 3˝ vejfuk+koncák vlastní návrh, dural řemenice,filtr Green, bow kopie Blitz, OCT,MBC bidrin, tvrdé silenbloky motoru,driftworks silenblok převodovky, jednodílnej kardan, VLSD, Koni tlumiče + H&R pružiny, megan racing tension rods, komplet repas náprav modrý komaxit + stabiky v červené,vše polyurethan, kola 18´ chrom, rozpěry přední a zadní, budíky VDO teplota + tlak oleje, BSR tlak turba,volant GP,sedačka OMP TRS+ FIA,sparco 4bod, G-tech pro94
Daily car: Toyota Avensis T25
SR20DET.......
, GT2560 + opletené hadice,nerez elbow, nová Lambda Bosch, komplet 3˝ vejfuk+koncák vlastní návrh, dural řemenice,filtr Green, bow kopie Blitz, OCT,MBC bidrin, tvrdé silenbloky motoru,driftworks silenblok převodovky, jednodílnej kardan, VLSD, Koni tlumiče + H&R pružiny, megan racing tension rods, komplet repas náprav modrý komaxit + stabiky v červené,vše polyurethan, kola 18´ chrom, rozpěry přední a zadní, budíky VDO teplota + tlak oleje, BSR tlak turba,volant GP,sedačka OMP TRS+ FIA,sparco 4bod, G-tech pro94
Daily car: Toyota Avensis T25
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Co se stane když se z PR Control Solenoid Valve neodpojí konektor? Mimochodem to je ten, který je nat power tranzistorem?
- Jimmbo
- user
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 17.03.2007, 23:27
- Bydliště: Velke Levare SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
no to by aj mna zaujimalo..ja sem nemal najprv dobre zapojeny solenoid a nevedel sem jak presne ho mam zapojit tak sem to zapojil alternativne a ten konektor sem nevybral a auto sem mal nastartovane..co sa mohlo stat?mauglie píše:Co se stane když se z PR Control Solenoid Valve neodpojí konektor? Mimochodem to je ten, který je nat power tranzistorem?
200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Pokud se konektor od solenoidu neodpojí, nebudeš ho moct vyhodit Jinak se nestane vůbec nic, do toho solenoidu jde ovládací signál z ECU po dobu 180s (=3 minuty, pro nechápavé), který v "klasickém" zapojení způsobuje to, že do FPR jde pouze atmo tlak, bez ohledu na to, jestli tam máš volnoběh nebo full boost.
P.R. Control Solenoid Valve poznáte jednoduše - jdou do něj 3 tenké hadičky (jedna ze zadní strany ECCS, druhá do FPR a třetí do sání za filtr) a jeden konektor.
P.R. Control Solenoid Valve poznáte jednoduše - jdou do něj 3 tenké hadičky (jedna ze zadní strany ECCS, druhá do FPR a třetí do sání za filtr) a jeden konektor.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Měl jsem rozebraný motor, a před tím to už bylo pravděpodobně odpojené, tudíž jsem přesně nevěděl jak ten bezmak vypadá Nicméně je to váleček držící na dvou šroubcích pod Power Tranzoistorem... kdyby se někomu přihodilo to samá, co mně
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Ma to nekdo vyfoceny? Myslim primo FPR.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
muglie nad tebou píše jak to vypadá, je to na podběhu u turba. vedou z něho myslim tři trubičky
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Nmyslim selenoid...myslim FPR, ten za sanim. Fotka "hotovo, zapojeno" ?
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
FPR je ten klobouček s fajfkou na konci vstřikovací rampy vpravo, koukni se, ktará hadička jde ze sací rampy do solenoidu, vytáhni ji z něj a rovnou ji přípoj na horní vstup FPR místo původní podtlakový hadičky. Solenoid odpoj a zahoď.
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Dik moc Jj, uz to mam hotovy Pomoh mi uz ten vecer raziel, online Zmatlo me totiz, ze na obrazku jsou vystupy 3.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
- Jebass
- user
- Příspěvky: 219
- Registrován: 01.05.2010, 19:14
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Zdar chlapy mám jeden dotaz než do toho půdu.Neztratím tím nějaký nouzový režim v tomto případě?
Jebass 200sx r.v. 90,CA18DET t28 FMIC Avia,hříbek,Walbro,BOV HKS,atlerativní FPR,Japspeed Výfuk decat 3´´,Chip Stage 1,Svíčky BCPR7ES-11,novy motor by KENTOYA Ca16 vačka kov pod palici,hadice na turbo,siláče převodovky Apex myslím.new rozvody a spojka.
,Prothane total kit,
,Prothane total kit,
Re: Alternativní zapojení tlakového regulátoru paliva - FPR
Rikam si jestli by reakci nepomohlo presunuti solenoid valve napravo k regulatoru.
Odpadly by 2m tenkych trubicek. Zustala by jen ta k filtru.
Odpadly by 2m tenkych trubicek. Zustala by jen ta k filtru.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133