Karbonove potrubi motor->IC->motor

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Mirek »

Potreboval bych se poradit, mam teoreticky moznost nejake vyroby z karbonu. Budu v nejblizsi dobe delat potrubi k IC. Chtel jsem to resit nakupem uni piping kitu z ebay a svareni v pozadovany tvar. Mam ted moznost ale nechat udelat karbonove, ktere by vysly na cca stejnou cenu jak ty hlinikove ve finale (nakup+doprava+svarovani). Jen je problem ze osoba ktera by to delala nema zkusenosti s necim takovym, dela kapotaze na motorky atd. Tak nevime jakou hrubost pouzit, popripade jak silnou stenu udelat. Je mi jasny ze tady nikdo nebude mit zkusenosti primo s timhle, ale jestli treba nekdo nekdy nedelal nejaky vyrobek z lamina, ktery byl pak vystavovan tlaku nad 1bar. Popripade jestli nemate nekdo zkusenosti, ktery pomuzou pri vyrobe neceho takoveho....Predem diky
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Martin_534 »

no mohlo by to vypadat efektně, ale zamyslel bych se nad tim, proč to nikdo nepoužívá, největší problém bych viděl v "lepení" spojů, protože to asi z jednoho kusu neuděláš a když jo, tak jak pak vyndáš kopyto
ale logicky žádný zkušenosti nemám
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Mirek »

no forma se da udelat nekolika zpusoby....ja mam oproti sx tu vyhodu ze trubky mam velice kratke (diky delce RB). Takze se daji bud do formy udelat dve poloviny z jedne vrstvy, ty pak spojit a 2 vrstvami obalit jako celek. Druha varianta me napadla udelat formu z tvrzeneho papiru a po dokonceni ho rozmocit.....s vyrobou by se dalo urcite neco vymyslet.
Co se pouzivani tyce, bude to asi o praci a penezich, supersporty maji karbonove i nektere casti motoru. Treba kdyby se delaly hotove trubky (at uz nerez nebo ALU) za 2-3tis, ktere bych jen vzal a nasadil, tak se na to taky vykaslu a vemu je. Nikomu se s tim asi nechce drbat....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Elviiis »

jadro udelej s polyse nebo peny apd tu pak acetonem nebo necim podobnym rozpustis... a samotne jadro se pak da velice dobre tvarovat a taktez to uzes nakombinovat s formou udelat si tak jakoby cele modelove zarizeni... problem je pouz s krehkosti karbonu... ja osobne bych pouzil na napr prvni a posledni vrstvu karbon a dovnitr bych dal 2vrstvy kevlaru... ten neni tak krehky a navic v pripade nouze a nejakeho poskozeni mas sanci jeste dojet pac karbon samotnej by ti rozpraskla... na pripojovaci mista bych udelal tenkostenej nerezovej krouzek jako vlozku aby ti pri stahovani ten karbon nepraskl...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od blázen »

použij hliník či nerez..krásné,levné,jednoduché :)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Mirek »

blázen píše:použij hliník či nerez..krásné,levné,jednoduché :)
zkus si precist prvni prispevek...konkretne tuhle cast :D
chtel jsem to resit nakupem uni piping kitu z ebay a svareni v pozadovany tvar. Mam ted moznost ale nechat udelat karbonove, ktere by vysly na cca stejnou cenu jak ty hlinikove ve finale (nakup+doprava+svarovani).
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od blázen »

mám pořát stejný názor :D řekněme že preferuju leštěnou nerez :)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Elviiis »

trochu souhlasim s blaznem v tom ze alu nebo nerez (ja mam lestenej nerez) je vhodnejsi neni krehkej jako composit... snadneji se definuje apd... navic ja mam potrubi od Ic do motoru cele izolovane termotecem abych motorovym vedrem neohrival ten pracne ochlaznej vzduch takze ani po designove strance v tom nevydim vyhodu... pokud to vynde kesove na stejne asi bych nad tim moc nelaboroval a pouzil tenkostenou nerez... zvlaste nejdena-li se o zavodni special kde hrajes na kazde deko...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Mirek »

Dekuju za rady a nazory, necham si to jeste projit hlavou....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Odpovědět