Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od 935Baby »

Nejradši bych se neviděl :twisted:

Vypouštěcí zátku jsem utahoval momenťákem. Ale zátka pro kontrolu hladiny oleje ne protože nemám nástavec na vnější čtyřhran. Tak si vesele utahuju takovou běžnou silou (v domění že utahuju závit o průměru cca 27mm) a najednou se ozvalo prasknutí :cry: jj podařilo se mi naprasknout blok u té zátky. Cirka 10mm dlouhá prasklina, po zašroubování zátky to tam trochu "rosí". Jsem zvědavej jak to poteče s ohřátým olejem, nebo snad ani radší zvědavej nejsem. Jediný co mě napadá je tu zátku vyšroubovat, pořádně odmastit závit a dát na závit Loctite lepidlo které by to mohlo utěsnit (za předpokladu že mi to prasklo pouze 1/2 stěny z vnějšku a teče to tam kolem závitu)

Takže doporučuju kontrolní zátky si vůbec při výměně oleje nevšímat, prostě tam frknout 2,5 litru oleje a srát na to, nekontrolovat hladinu (proč já vždycky musím mít potřebu něco ověřovat...kurva)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od MYSAK »

No ja ji taky nepovoloval protoze mi to neslo tak sem vylil vsechno a nalil mnozstvi podle manualu. On tam bude asi zavit na zpusob NPT takze to chce utahnout na doraz a vic ani chlup protoze tim "roztahujes diru"
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od 935Baby »

jj je tam kuželovej závit. Na doraz utahnout nejde protože tam konec závitu není, maximálně jde dotáhnout tak "na praskuntí" V manuálu udávaj utahovací moment 2,5-3,5kg(Nm).
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od MYSAK »

Sem to spatne napsal.. na doraz myslim jako az si sedne a nebude se mu moc lehce chtit
Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od Svobda »

To je jeste dobry kamos oddelal vypustak prevodovky ,ale na kamionu :D . Nastesti to zavarili.
A ja jednou dotahoval zhavicku trochu zacala tahnout a konec (ale normal golou :-( )a treti zhavicka mi prdla kremikova :shock: takze problem no :-)
Proste dejou se takovy chujoviny a pak si rikaj ja kokot a nechapes treba jak si to mohl udelat..
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od 935Baby »

Tak si říkám jestli to neprasklo kvůli tomu že jsem na závit dal teflonovou pásku? Může se vůbec dávat na kuželovej závit? Jestli to tam nezpůsobilo nějaký "divný tlaky" :roll:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od Mirek »

v praci tesnime NPT zavity pouze teflonovou paskou..jinak to snad ani neutesnis kdyz to necim neomotas....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od MYSAK »

Nejsou ty zavity nahodou konicky prave kuli tomu aby tesnily samy o sobe? :)
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od 935Baby »

MYSAK píše:Nejsou ty zavity nahodou konicky prave kuli tomu aby tesnily samy o sobe? :)
přesně, měli by. Nicméně i v servisním manuálu doporučují aplikovat lepidlo na závity. Takže s tou těsností to zas tak dobrý asi nebude. Ale při minulé výměně jsem na diferáku na výpušťák nedával žádně těsnění a neteklo to.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od MYSAK »

Jo diff sem taky nicim netesnil a netece mi
Uživatelský avatar
Steve
user
Příspěvky: 644
Registrován: 15.11.2006, 18:05
Bydliště: Plzeň

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od Steve »

mel jsem spis opacny problem na prevodovce, s povolenim toho sroubu, byl tak utazeny ze se sroub zvejknul a klic protocil, musel jsem na nej navarit kus trubky a velkou pakou povolit... dotahnul jsem ho s citem, bez lepidla a tesni
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od Mirek »

MYSAK píše:Nejsou ty zavity nahodou konicky prave kuli tomu aby tesnily samy o sobe? :)
delam 5 let v hydraulice...ver mi o NPT zavitech vim celkem dost...je lepsi na nej neco dat...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od MYSAK »

Tak ono v hydraulice sou "trochu" tlaky tak to mozna pritesnit chce.. tady to podle me tak zhavy nebude
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od blázen »

taky cpu teflon,ten závit těsný není..pro horký olej zejména
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
yHCov
user
Příspěvky: 477
Registrován: 14.12.2006, 17:37

Re: Idiot měsíce-aneb jak při výměně oleje zkurvit blok převody

Příspěvek od yHCov »

tu skříň rozeber a nech to zavařit zvenku i zevnitř, není to nic složitého..dotáhl jsem na autech x výpuštáků s kónickym závitem rukou a nikdy mi nic neteklo a ani jednou tam nebyl teflon..tak nevim asi mám dobrou ráčnu :)
Odpovědět