Strmé řízení
Strmé řízení
tak co vi nekdo o strmem rizeni na s13 ???? nejlip tak 1/2 strmejsi
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strmé řízení
nekde sem narazil na prevodku ktera meni poměr... tusim na rally bazaru nebo tak neco
nebo co rizeni z nejakyho skye?
nebo co rizeni z nejakyho skye?
Re: Strmé řízení
driftworks geo master hub
alebo daj si do googla KPR NISSAN
alebo daj si do googla KPR NISSAN
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
Re: Strmé řízení
ma volat trochu jinde prevodovku sem taky vydel 1ku2 cena cca 6 tisic
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Strmé řízení
u tohodle moc strmost asi neudelam ne ? spis veci uhel natoceni diky tomu ze to ma mensi paku takze strmost bude veci ale ne asi moc ?? jen se ptam pac vubec netusim me by se libila strmost veci o 1/2slik85 píše:driftworks geo master hub
alebo daj si do googla KPR NISSAN
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Strmé řízení
nejlip kdyby se delal origo prevod strmelsi do rizeni jako se dela na skodovky nebo kdyby to nekdo dokazal vysochat
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Strmé řízení
Na driftworks jsem koukal, že ti méně movití, zkracujou těhlice a řízení posunou na doraz k nápravnici.
Re: Strmé řízení
mara_m píše:u tohodle moc strmost asi neudelam ne ? spis veci uhel natoceni diky tomu ze to ma mensi paku takze strmost bude veci ale ne asi moc ?? jen se ptam pac vubec netusim me by se libila strmost veci o 1/2slik85 píše:driftworks geo master hub
alebo daj si do googla KPR NISSAN
Samozřejmně že zkrácením rejdové páky se změní "strmost řízení" neboť na stejný pohyb volantu - tedy pohyb tyček řízení zareagují kola mnohem větším natočením. Ten Geomaster kit má i jiné výhody, ale když se soustředíme jen na úhel řízení pak je to asi tak, že při stejném počtu otoček doraz/doraz dosáhneš většího max úhlu, tedy i na jednu otočku volantu bude úhel natočení kol větší.... ale rozhodně ne 2x. Je o to, že pokud by jsi zkrátil páky tak významně aby to odpovídalo dvojnásobku úhlu (nebyla by to polovina délky) tak by na páky, těhlice, tyčky řízení ale i celé řízení včetně jeho uchycení začaly působit tak extrémní síly, že by se to muselo zohýbat a urvat. Převodka je v podstatě docela nahovno, neboť má určitě vůle a to se projeví na nepřesnosti řízení. Pokud jde o drift, tak počet otáček volantu není problém, pokud máš správný záklon, odklon, sbíhavost pak chodí volant sám jako báseň... no a pokud ne, tak to převodem nezachráníš.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Re: Strmé řízení
evo400 píše:mara_m píše:u tohodle moc strmost asi neudelam ne ? spis veci uhel natoceni diky tomu ze to ma mensi paku takze strmost bude veci ale ne asi moc ?? jen se ptam pac vubec netusim me by se libila strmost veci o 1/2slik85 píše:driftworks geo master hub
alebo daj si do googla KPR NISSAN
Samozřejmně že zkrácením rejdové páky se změní "strmost řízení" neboť na stejný pohyb volantu - tedy pohyb tyček řízení zareagují kola mnohem větším natočením. Ten Geomaster kit má i jiné výhody, ale když se soustředíme jen na úhel řízení pak je to asi tak, že při stejném počtu otoček doraz/doraz dosáhneš většího max úhlu, tedy i na jednu otočku volantu bude úhel natočení kol větší.... ale rozhodně ne 2x. Je o to, že pokud by jsi zkrátil páky tak významně aby to odpovídalo dvojnásobku úhlu (nebyla by to polovina délky) tak by na páky, těhlice, tyčky řízení ale i celé řízení včetně jeho uchycení začaly působit tak extrémní síly, že by se to muselo zohýbat a urvat. Převodka je v podstatě docela nahovno, neboť má určitě vůle a to se projeví na nepřesnosti řízení. Pokud jde o drift, tak počet otáček volantu není problém, pokud máš správný záklon, odklon, sbíhavost pak chodí volant sám jako báseň... no a pokud ne, tak to převodem nezachráníš.
diky moc za vysveltleni jinak drifty nejezdim a v nejblizsi dobe jezdit nebudu ale nak mi nevoni pomer u s13
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Strmé řízení
Souhlasím s Karlem.
Já jsem si objednal toto http://www.gtfactory.jp/cms/page.php?15 , což mimochodem mění i strmost řízení, dokonce si můžeš vybrat ze dvou možností.
Ovšem s Karlem si dovolím nesouhlasit s tím, že strmost je jedno u driftu, ale to není relevantní tomuto tematu :-)
Já jsem si objednal toto http://www.gtfactory.jp/cms/page.php?15 , což mimochodem mění i strmost řízení, dokonce si můžeš vybrat ze dvou možností.
Ovšem s Karlem si dovolím nesouhlasit s tím, že strmost je jedno u driftu, ale to není relevantní tomuto tematu :-)
Re: Strmé řízení
Omlouvám se za OT, ale musím upřesnit pro Michala.bmwm3 píše:Souhlasím s Karlem.
Já jsem si objednal toto http://www.gtfactory.jp/cms/page.php?15 , což mimochodem mění i strmost řízení, dokonce si můžeš vybrat ze dvou možností.
Ovšem s Karlem si dovolím nesouhlasit s tím, že strmost je jedno u driftu, ale to není relevantní tomuto tematu :-)
¨
Jednak jsem nenapsal, že "strmost je jedno u driftu", ale napsal jsem, že to není problém pokud volant dobře chodí sám díky geometrii. Tím samozřejmně ale neříkám, že extrémně pomalé řízení je nepraktické ale asi i ultrarychlé bude na prd, páč bude scházet cit. Se sériovým řízením na S15 nemám problém.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
- saigone
- user
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20.12.2004, 21:18
- Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strmé řízení
A co máš za řízení na S15? S14? Nikdy jsem to nepočítal, ale co jsem tak vyčetl má s14 stejný převod jako s13. Ještě je tady jedna možnost strmějšího řízení, schválně jestli to někdo víevo400 píše:Omlouvám se za OT, ale musím upřesnit pro Michala.bmwm3 píše:Souhlasím s Karlem.
Já jsem si objednal toto http://www.gtfactory.jp/cms/page.php?15 , což mimochodem mění i strmost řízení, dokonce si můžeš vybrat ze dvou možností.
Ovšem s Karlem si dovolím nesouhlasit s tím, že strmost je jedno u driftu, ale to není relevantní tomuto tematu :-)
¨
Jednak jsem nenapsal, že "strmost je jedno u driftu", ale napsal jsem, že to není problém pokud volant dobře chodí sám díky geometrii. Tím samozřejmně ale neříkám, že extrémně pomalé řízení je nepraktické ale asi i ultrarychlé bude na prd, páč bude scházet cit. Se sériovým řízením na S15 nemám problém.
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003
350z Z33 USDM 2003
Re: Strmé řízení
nechci se hádat karle ale jedná se o pravoúhlý trojúhelník, kde polovina délky jedné odvěsny aby jsi dostal stejný úhel přepony odpovídá přesně polovině délky druhé odvěsny, něco o tom žvatlal pythagoras a taky sin s cosinemevo400 píše:mara_m píše:u tohodle moc strmost asi neudelam ne ? spis veci uhel natoceni diky tomu ze to ma mensi paku takze strmost bude veci ale ne asi moc ?? jen se ptam pac vubec netusim me by se libila strmost veci o 1/2slik85 píše:driftworks geo master hub
alebo daj si do googla KPR NISSAN
Samozřejmně že zkrácením rejdové páky se změní "strmost řízení" neboť na stejný pohyb volantu - tedy pohyb tyček řízení zareagují kola mnohem větším natočením. Ten Geomaster kit má i jiné výhody, ale když se soustředíme jen na úhel řízení pak je to asi tak, že při stejném počtu otoček doraz/doraz dosáhneš většího max úhlu, tedy i na jednu otočku volantu bude úhel natočení kol větší.... ale rozhodně ne 2x. Je o to, že pokud by jsi zkrátil páky tak významně aby to odpovídalo dvojnásobku úhlu (nebyla by to polovina délky) tak by na páky, těhlice, tyčky řízení ale i celé řízení včetně jeho uchycení začaly působit tak extrémní síly, že by se to muselo zohýbat a urvat. Převodka je v podstatě docela nahovno, neboť má určitě vůle a to se projeví na nepřesnosti řízení. Pokud jde o drift, tak počet otáček volantu není problém, pokud máš správný záklon, odklon, sbíhavost pak chodí volant sám jako báseň... no a pokud ne, tak to převodem nezachráníš.
ale jinak máš pravdu toto řešení je naprd
Re: Strmé řízení
pokud by to opravdu byl všechno pravý úhel, měl by jsi pravduKentoya píše:nechci se hádat karle ale jedná se o pravoúhlý trojúhelník, kde polovina délky jedné odvěsny aby jsi dostal stejný úhel přepony odpovídá přesně polovině délky druhé odvěsny, něco o tom žvatlal pythagoras a taky sin s cosinem
ale jinak máš pravdu toto řešení je naprd
na řízení není asi nic v pravém úhlu a už vůbec ne jakmile začneš zatáčet je to docela složité a tak jsem si dokonce dělal model v měřítku abych to nějak dokázal odhadnout
jednak se do toho motá záklon , odklon i sbíhavost a pak je to i úhel který svírá rejdová páka s nábojem a také svyslá osa náboje a střed otáčení kola kolem lumiče
na vlastní rejd kola má vliv i to jak daleko je řízení od osy náboje (středu nápravnice)
je to tak složité, že když stáhneš na tension rodu kola dopředu a zvětšíš tím záklon rejdového čepu, ale také tím ovlivníš sbíhavost. když ji srovnáš, tak stejně už kolo bude reagovat jinak na stejný úhel volantu
málo kdo ví, že také zatáčí každé kolo jinak (vnitřní-vnější) a to je právě dané z velké části (ale nejen) úhlem rejdové páky páky a náboje kola.
Prostě asi takhle, vím o tom dost, dost jsem si i sám vyráběl nebo upravoval, ale stále nemůžu říct, že bych tomu rozuměl na 100%.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Re: Strmé řízení
v tomhle s tebou souhlasím, je tam mnoho věcí které ovlivní konečný výsledek, ale pokud zajistíme že bude záklon i odklon v obou případech stejný, a jednoduše nebudeme plést pohyb po kružnici do výpočtu (pouze klame) ale budeme počítat že těhlice je přepona, a pokud také zkontrolujeme že střed čepu řízení je v pravém úhlu okamžitě oproti ose otáčení, a nakreslíme-li si onen pravoúhlý trojúhelník tak nám opravdu vyjde to co jsem psal, že úhel natočení bude dvojnásobný, ovšem správně jsi podotkl, přestože jsi to napsal jinak, že přestože jak tvrdím já i s cosinem bude při poloviční délce strmost dvojnásobná, bude problém se záklonem už jsen kvůli citlivosti a vůlím, a roli ve sbíhavosti hraje i svislá osa okolo tlumiče, která tvoří osu otáčení a ten sklon má vliv na sbíhavost atd atd, ale opravdu matematicky to pasuje jak jsem napsal, přestože je to složeno v podstatě ze tří posunutých k sobě různě skloněných trojúhelníků, a že to je věda se vůbec nehádám
pokud ovšem máš těhlici kde je střed čepu řízení v nějaké vzdálenosti od osy otáčení, (jakožto že jsem to nikdy neměřil ale většinou to vidím v ose, proto bývá ta těhlice tak ze šikma) tak potom to opravdu není přesně polovina, ale mám pocit, že jsem neviděl nějak extrémně čep otáčení v jiné rovině než čep řízení, a pokud je tam blbej centimetr, tak to skoro na milimetr pasuje taky jak jsem napsal
ale je to složité a opravdu se nechci hádat o detaily a desetiny milimetru jen díky vyosení čepů oproti ose, které bych musel nejdříve změřit abych dodal přesnější rovnici (pokud by to nebylo v ose jak se domnívám)
jinak to že každé kolo zatáčí jinak je dáno hlavně a převážně téměř jedině záklonem, ostatní aspekty (pokud máme pevné uložení) to téměř neovlivní
ale stejně to co si tu píšeme nepochopí třičtvrtiny lidí takže klid, a pokud to není přesná polovina díky osám čepů, rozdíl je v řádu milimetrů, ale měřit těhlice kvůli tomu nebudu
pokud ovšem máš těhlici kde je střed čepu řízení v nějaké vzdálenosti od osy otáčení, (jakožto že jsem to nikdy neměřil ale většinou to vidím v ose, proto bývá ta těhlice tak ze šikma) tak potom to opravdu není přesně polovina, ale mám pocit, že jsem neviděl nějak extrémně čep otáčení v jiné rovině než čep řízení, a pokud je tam blbej centimetr, tak to skoro na milimetr pasuje taky jak jsem napsal
ale je to složité a opravdu se nechci hádat o detaily a desetiny milimetru jen díky vyosení čepů oproti ose, které bych musel nejdříve změřit abych dodal přesnější rovnici (pokud by to nebylo v ose jak se domnívám)
jinak to že každé kolo zatáčí jinak je dáno hlavně a převážně téměř jedině záklonem, ostatní aspekty (pokud máme pevné uložení) to téměř neovlivní
ale stejně to co si tu píšeme nepochopí třičtvrtiny lidí takže klid, a pokud to není přesná polovina díky osám čepů, rozdíl je v řádu milimetrů, ale měřit těhlice kvůli tomu nebudu