elektricky vetrak

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Mirek »

EDIT: moje chyba..317mm sem se nejak prehlidnul :-)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od kenivruh »

Jak silno to fuka?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Bart34 »

To netusim ale je to na 1.5D
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Fizzbiker »

to bart:

tahají nebo tlačí??
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Bart34 »

Je saci.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Woyta »

Pockam si na fotky a zkusenosti. Pak asi taky poridim.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Fizzbiker »

skoda že netlačí přidal bych se.... potrebuju je dat pred chladic neco doma ale mam tak to poresim...
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od adner »

wisco má podstatně větší výkon,ale na normální ježdění je otravná a zbytečně předimenzovaná.Větrák vybírat podle toho,jaký má odběr,doporučuji min 15 ampér - cca 1500 CFM na 12" větrák a použít dva kusy.Na jeden chladič by mělo být použito cca 3000 CFM aby to bylo bezpečné,laicky řečeno.Záleží na schopnosti motoru akumulovat teplo,do toho se samozřejmě promítá také průtok vodní pumpou na volnoběh.Takže buďto dva levné z ebay (je nutno dobře vybrat,většinou jsou to šity bez výkonu),nebo jeden velký tlustý(5 cm tloušťka vrtule)od SPAL cca 12O usd.Já mám dva.Na autech original el.větráky mají odběr jednotlivě i 30 ampér a je jasné,že zbytečně by to tam necpali.Dále je velmi důležité,aby přívod vzduchu k chladiči byl veden utěsněným průduchem a motorový prostor odvětrán od přetlaku.Pro představu - na závoďáku jsme původně jezdili vodu na 95 stupňů,po po uvedených úpravách jsem bez termostatu nebyl schopen motor zahřát nad 60 stupňů při plné zátěži na stejný chladič.Vrtule za chladičem má asi o 15% větší účinnost než před chladičem.
Přílohy
2.jpg
1.jpg
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Woyta »

Nejlevnejsi 12" co na me ebay vypliv.
cca 50usd
CFM: 1550
RPM: 2200
Voltage: 12V
Current: 8A
Thickness: 2.5"
Diameter: 12"
Vzit dva, k tomu 30A relatko a jsme na nejaky 2,5k.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od adner »

nee,tebe zajímá to 8A,v CFM oni hrozně lžou,potřebuješ aspon 14-16A,což je cca 180W výkon motoru,to je rozhodující a dá se z toho zhruba odvodit vše ostatní,pohybovaly se kolem 40 usd
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Woyta »

Neboj z pocitacu vim ze vsichni vyrobci vetraku lzou. Ten prutok je naprazdno. coz opravdu muze mit. Pridej prekazku, v nasem pripade chladic a uvidis rozdil.
Vybirat podle proudu taky neni ideal.
Kombinace konstrukce a ucinnosti vetraku taky dela svoje.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od adner »

vybírat větráky na ebay není ideál.jediný jakž takž relevantní údaj který je k mání je výkon motoru a ten se u jednotlivých typů liší i o 100%,všechny ostatní údaje mimo rozměrů jsou neznámé,tedy irelevantní.Jediné kritérium,podle kterého je možno s maximálním snížením rizika nevhodného nákupu odhadnout použitelnost ventilátoru,je plocha vrtule a otáčky(výkon motoru).Jak jsem si osobně ověřil a taky zaplatil.To je návod pro ty,kteří chtějí ušetřit.Chce to jen trochu přemýšlet při výběru.Kdo sáhne po podstatně dražší značce,bude tohoto ušetřen,poněvadž zde jsou technické specifikace dostupné.
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od Bart34 »

No a co rikas na tu saharu, co jsem nasel za 500. Je tady na konci predchozi stranky.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od adner »

Pokud je tech 160w příkonu na jeden motor tak by se to asi dalo použít.Pokud je to na oba,tak určitě ne.Ta cena mě ovšem zaráží.Jestli to prodávají za pětikilo,tak to museli koupit za stovku,takže aby to nebyla jenom hračka.Levný zajíc v pytli je téměř vždy dražší než značka za peníze.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: elektricky vetrak

Příspěvek od kenivruh »

Ja mam henten a fuka jak p..a. http://www.summitracing.com/parts/HFM-ZFB16S/

V garazi kde bolo 20 stupnov, ochladil kvapalinu z 90 na 85 za 10 sekund (potom sa vypol) :) Pravda je ale ze mam aj trosku vacsi chladic (63 stupnov pri normalnej jazde co musim poriesit nejak).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Odpovědět