Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Mirek »

Na TF jsem se docetl PRO ME docela zajimavou vec, nekteri to mozna uz resili, nebo s tim maji zkusenosti. Je tam debata ohledne vyvazovani a od jednoho cloveka co pokud vim dela auta jako firma, je tam je tam nazor na uber materialu z protizavazi kliky pri pouziti lehcich kovanych pistu a ojnic.

Vicemene pise, ze pokud se ubere hmotnost na strane jedne (snizeni hmotnosti ojnic a pistu), tak by bylo vhodne stejnou hmotnost odstranit na strane protizavazi. Zaroven tam ale pise ze jsou na to sporne nazory.

Co si o tom myslite? Zajimal se o to uz nekdo?


http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=33&t=97964
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Fizzbiker »

jojo ja sem se stim setkal na jednym motoru z motorky co se ke me dostal... sice jawka ale to neni podstatne resil sem to tehda s jednim zavodnikem a rikal ze se to delalo tak ze po odlehceni pistu a ojnice aby se to vubec dalo trochu točit... u dvoutaktu ale byl problem s podtlakama tak se to pak zase zalepovalo ruznejma materialama (silon, korek...) coz tebe nijak rozrusovat nemusi... spis jde asi oto o jake uspore materialu resp hmotnosti se tu bavime... kazdopadne vyvazeni pomuze hladsimu chodu motoru a snadnejsimu dotáčení dalsi vec je jak presne a kdo by to tu dokazal udelat... a jaky bude realny prinos na modernim 6cyl motoru...

eeste me napadlo... co pouzit odpovidajici kovanou kliku?
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Mirek »

to ja se ptam jen tak orientacne a vseobecne..ne jen na RB.....kovana mi prijde treba na RB zbytecna, kdyz seriova vydrzi pres 800whp. Seriove streva snesou pres 400 whp bez problemu, o kovanych se zacina mluvit vetsinou az u 500+
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Fizzbiker »

tusim ze driv se to delalo proto ze u hrubych odlitku byly rozdily hodne velky treba i prez 10g navic kliky nebyly stejne tak se to proste "spasovávalo".... ted sem mrkl do knizky a aj v knizce o renovacich motorek to bylo doporucovano zvlast kdyz se tyto casti kompletuji z nekolika motorů....
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Kentoya »

když jsem ještě dělal shade tak mi takhle jeden důchodce, kterej mi vyvažoval kliky v sigmě lutín (dříve to dělal pro duklu olomouc za kterou jezdilo plno škodovkářů a ladařů) kliku na shade odebral, u shade ale byl i plechový setrvák a další odlehčované díly, tak ta shade šla podle mého soudu lehčeji do otáček a tak, ale od něho vím, že ty kliky dlouho nevydrží, že se mění jejich rezonanční kmitočet a ve třetích harmonických dostává ten motor na prdel, ale u šestiválů do V by s tím problém být neměl
víc jsem se od něj nedozvěděl, už je po smrti, ale můžu se poptat pospíšila, který jezdil formule a na tohle téma jsme zabrousili v tom smyslu, že to měl na své formulce taky, víc jsem se potom nepídil, protože oni si hráli s atmosférama a u turbomotorů, si myslím že to nebude až takovej význam mít, ale viděl jsem někdy v televizi kliku pro formuli jedna a tam jsem měl pocit, že protizávaží vůbec neměla, a ta byla tuším na osmivál
víc nevím
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Awatar »

je to další odstranění rotační hmotnosti, takže efekt bude stejný jako s lehčím setrvačníkem. Nevidim důvod, proč by bylo nutný odlehčovat závaží na klice, když se klika i písty a ojnice vyvažují zvlášť. Pokud chceš aby šel motor líp do otáček tak je to jedna z variant, ale radši bych dal ultralehký setrvák, než zasahoval do kliky, která je navržena, vyvážena a nedělá problémy, tak pak riskovat to, že by problémy mohla začít dělat, ať kvůli vyvážení, nebo kvůli jinému soustředění tepla, sil etc. v materiálu.
S15 - JDM
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od kenivruh »

Awatar píše:je to další odstranění rotační hmotnosti, takže efekt bude stejný jako s lehčím setrvačníkem. Nevidim důvod, proč by bylo nutný odlehčovat závaží na klice, když se klika i písty a ojnice vyvažují zvlášť. Pokud chceš aby šel motor líp do otáček tak je to jedna z variant, ale radši bych dal ultralehký setrvák, než zasahoval do kliky, která je navržena, vyvážena a nedělá problémy, tak pak riskovat to, že by problémy mohla začít dělat, ať kvůli vyvážení, nebo kvůli jinému soustředění tepla, sil etc. v materiálu.
On sa nepytal kvoli tomu aby to islo lahsie do otacok, ale preto ze ked das lahsie ojnice a piesty, tak ze ma byt aj druha strana lahsia.

Ide ale o to co pises, ze tie protizavazia u R4 a R6 niesu kvoli piestom a ojniciam, ale len kvoli kluke samotnej. Takze sa v tom vobec netreba vrtat. Ked sa vyvazuje kluka, tak sa tiez vyvazuje bez piestov. Ine kafe je to ale u V8 napr. Tot moj skromny nazor :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od kenivruh »

"Any symmetrical crankshaft (I4, I6, flat crank V8) requires no bobweights, because there are equal amounts of mass moving in the same direction at equal distances from the center of mass of the crank. Any asymmetrical crankshaft (I3, I5, American V8, any V6) requires bobweights."
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od vmille »

Jak pise keni, u řady se klika jen vyvazuje, ramena jsou proti sobe, kdyz jsou lehci pisty na jedne vetvy budou lehci i na druhe.
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Awatar »

vmille píše:Jak pise keni, u řady se klika jen vyvazuje, ramena jsou proti sobe, kdyz jsou lehci pisty na jedne vetvy budou lehci i na druhe.
Tohle sem myslel, sorry jestli to z toho nevyznělo.
S15 - JDM
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Uber materialu na klice pri pouziti kovanych pistu+ojnic

Příspěvek od Mirek »

Ok diky za informace panove 8)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Odpovědět