Čištění odporových drátků v AFM
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Čištění odporových drátků v AFM
Co se zlepsi po vyčištění v pripade ze byli odporove dratky zanesene?
- motor by mel mít plynulejší a klidnejsi chod (potvrzeno z vlastni zkusenosti)
- v extremnich pripadech muze motor treba prestat cukat behem akcelerace atd - pouze domenky
Z AFM je potřeba sundat vlastní snímač - odpojit konektor a sundat černou krabičku kterou drží dva šrouby. Po povoleni vytahovat snímač velice opatrně. Samotné odporové drátky jsou hluboko zasunuté v odlitku AFM takze je nutne vysouvani nehybat do stran nebo s dratky o něco zavadis. Po deomntazi pozor na tesnici O-kroužek at nevypadne – zustane prilepeny na bud na odlitku nebo na cidle.
K čištění použít speciální čistič na kontakty. Já použil čistič ve spreji na kontakty od výrobce Motip.
http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1
Hlavne je nutne aby ten čistič nezanechával po zaschnutí nejaké stopy – mastny fílm atd. Třeba technickým benzínem ani čističem na karburatory bych to nečistil, protože tyto čističe mohou zanechat na povrchu stopy – takovy zoxidovany film.
Samotne čistění:
hlavne opatrne, jednou vam spande snimac na zem nebo jeden neopatrny pohyb a game over
Pred cistenim sundat z cidla tesnici O-kroužek - čistící přípravek by ho mohl poskodit...
Použít třeba vičko od PET lahve a do nej nastříkat (nalít) čistící přípravek. Pokud si dobře vzpominam tak lze do toho vicka to cidlo ponorit aniz by se dotkly drátky dna. Chvilku nechat ponořené aby se špína poradne rozpustila. Po vyjmutí vzít čistící sprej a postříkat drátky, proud hezky smyje zbyvajici necistoty. Hlavne nestříkat na drátky z moc velké blízkosti aby je proud nepoškodil.
Pokud nemáte cistici kapalinu ve spreji tak lze k finalnimu ocisteni použít malinký opakují malinký a jemný modelářský štěteček a opatřně štětečkem omýt. Steteckem cistit pouze svislimy taky a ne vodorovnymi aby se nezachytil vlas stetce mezi vinuti dratku.
Je dobré po číštění použít nějakou lupu a zkontrolovat jak jsou čisté.
Dale je dobre zkontrolovat otvor v odlitku AFM kudy jde vzduch k odporovym dratkum zda ten otvor neni nejak zaneseny - ten otvor je velmi pekne opracovani - brouseny. V extremnich pripadech muze byt zaneseny i odvod vzduchu od dratku AFM - k tomu je nutne sundat filtr sani nebo pripadne airbox a odmontovat odlitek AFM z hadice sani.
No a nakonec:
NISSAN nedoporucuje rozebirat AFM. Servisni manual strana xy
- motor by mel mít plynulejší a klidnejsi chod (potvrzeno z vlastni zkusenosti)
- v extremnich pripadech muze motor treba prestat cukat behem akcelerace atd - pouze domenky
Z AFM je potřeba sundat vlastní snímač - odpojit konektor a sundat černou krabičku kterou drží dva šrouby. Po povoleni vytahovat snímač velice opatrně. Samotné odporové drátky jsou hluboko zasunuté v odlitku AFM takze je nutne vysouvani nehybat do stran nebo s dratky o něco zavadis. Po deomntazi pozor na tesnici O-kroužek at nevypadne – zustane prilepeny na bud na odlitku nebo na cidle.
K čištění použít speciální čistič na kontakty. Já použil čistič ve spreji na kontakty od výrobce Motip.
http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1
Hlavne je nutne aby ten čistič nezanechával po zaschnutí nejaké stopy – mastny fílm atd. Třeba technickým benzínem ani čističem na karburatory bych to nečistil, protože tyto čističe mohou zanechat na povrchu stopy – takovy zoxidovany film.
Samotne čistění:
hlavne opatrne, jednou vam spande snimac na zem nebo jeden neopatrny pohyb a game over
Pred cistenim sundat z cidla tesnici O-kroužek - čistící přípravek by ho mohl poskodit...
Použít třeba vičko od PET lahve a do nej nastříkat (nalít) čistící přípravek. Pokud si dobře vzpominam tak lze do toho vicka to cidlo ponorit aniz by se dotkly drátky dna. Chvilku nechat ponořené aby se špína poradne rozpustila. Po vyjmutí vzít čistící sprej a postříkat drátky, proud hezky smyje zbyvajici necistoty. Hlavne nestříkat na drátky z moc velké blízkosti aby je proud nepoškodil.
Pokud nemáte cistici kapalinu ve spreji tak lze k finalnimu ocisteni použít malinký opakují malinký a jemný modelářský štěteček a opatřně štětečkem omýt. Steteckem cistit pouze svislimy taky a ne vodorovnymi aby se nezachytil vlas stetce mezi vinuti dratku.
Je dobré po číštění použít nějakou lupu a zkontrolovat jak jsou čisté.
Dale je dobre zkontrolovat otvor v odlitku AFM kudy jde vzduch k odporovym dratkum zda ten otvor neni nejak zaneseny - ten otvor je velmi pekne opracovani - brouseny. V extremnich pripadech muze byt zaneseny i odvod vzduchu od dratku AFM - k tomu je nutne sundat filtr sani nebo pripadne airbox a odmontovat odlitek AFM z hadice sani.
No a nakonec:
NISSAN nedoporucuje rozebirat AFM. Servisni manual strana xy
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 02.07.2007, 17:28, celkem upraveno 2 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
jsou tam jenom dva drátky nebo aspon tam mám dva?
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Princip AFM - je to v podstate hmotnostni prutokomer. Elektricke zapojeni je mustek (4 rezistory). Vstupni odporovy dratek v AFM je elektricky vyhrivany a ma jistou teplotu. Mustek je v zakladnim stavu vyvazeny a v jeho uhlopricce je nulove napeti. Pri prutoku vzduchu se ten prvni dratek ochlazuje a druhy ohriva, takze se mustek rozvazi a v jeho uhlopricce vznika meritelne napeti, ktere je primo umerne velikosti prutoku vzduchu. To si bere a vyhodnocuje ECU a na zaklade toho pak ridi dobu otevreni vstriku. Cela metoda je pri dodrzeni laminarniho proudeni v telese AFM velmi presna (na konstrukci prutokomeru vyuzivajici tuto metodu jsem kdysi pracoval a byl jsem schopen merit prutoky plynu az o velikosti jednoho kubickeho milimetru za minutu - !!!).
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
vyčištěno lihem
BLACK GOLD S13
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
Dirt Bike 250cc
Lovecké Potřeby http://lovpot.cz/
Výroba Nábytku z Palet http://lovpot.cz/index.php/nabytek-z-palet-new-a166
Re: Čištění odporových drátků v AFM
Trochu jsem se diky popisu bal abych neposkodil odpory ale jsou nastesti trochu chraneny plastem.
Na cisteni jsem pouzil sprej na jemnou elektroniku PRF TCC. Cisti odmastuje a nechava povrch suchy.
Krasne sezral vsechnu spinu.
Kanalek v odlitku jsem proplachul redidlem. Sajrajt se rozpustil a vytekl.
Na cisteni jsem pouzil sprej na jemnou elektroniku PRF TCC. Cisti odmastuje a nechava povrch suchy.
Krasne sezral vsechnu spinu.
Kanalek v odlitku jsem proplachul redidlem. Sajrajt se rozpustil a vytekl.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Čištění odporových drátků v AFM
já použil nějaké ředidlo, do víčka jsem si trošku nalil, štětečkem očistil drátky, pak jsem jí položil to toho víčka tak aby se ty drátky vykoupaly pěkně a za půl hodiny jsem je vyndal, tu díru kde snímají jsem prolil ředidlem a vyfoukal kompressorem, smontoval a funguje suprově dodnes
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress
- Jimmbo
- user
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 17.03.2007, 23:27
- Bydliště: Velke Levare SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění odporových drátků v AFM
Ja mam inu skusenost... Dal sem si vyrobit prirubu pod filtr a dal sem ju do cerveneho komaxitu...
Po lete sem chcel vyfukat vzduchovy filter a ked sem ho dal dole tak sem sa dost zdesil...
Komax v prirube popraskal a jeden ulomek mi vletel do vahy a pritavil sa na jeden rezistor...
Foto:
Nevim jak dlho to tam bolo ale chod motora to neovplivnilo... A ani po vymene celej vahy vzduchu sa chod motora nezmenil.... Takze nevim jak moc je ta vaha citliva ale moja musi byt strasne bezcitna...
Po lete sem chcel vyfukat vzduchovy filter a ked sem ho dal dole tak sem sa dost zdesil...
Komax v prirube popraskal a jeden ulomek mi vletel do vahy a pritavil sa na jeden rezistor...
Foto:
Nevim jak dlho to tam bolo ale chod motora to neovplivnilo... A ani po vymene celej vahy vzduchu sa chod motora nezmenil.... Takze nevim jak moc je ta vaha citliva ale moja musi byt strasne bezcitna...
200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...
-
- user
- Příspěvky: 229
- Registrován: 08.04.2011, 09:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění odporových drátků v AFM
a jak je vubec nutný nebo kdy je potřeba aby se to takhle mechanicky čistilo ? MAstnota se tam stejně zas dostane,třeba i s filtru - a proto by se měla čistit sama tim že si dratky na moment rozpalí na 1000c (nevím ale přesně kdy,to jsem zapoměl) a tím tak vypalí mastnej film a bordel,je o tom v sekci servisního manualu v sekci popisu elektrických součástek,alespon u Z31. JAk to s tímdle je ? Proto jsem měl za to že spreje na AFM atd jsou čistě pocitová zaležitost,ale ted jsem tu o tom našel tema,tak by mě to celkem zajímalo.Ale vypadá to že svojí afm mám čistou po předchozim majiteli kdy se to dávalo do kupy,tak uvidíme za čas co se tam nalepí