http://www.enginebasics.com/Advanced%20 ... rison.html
kto ma zaujem.. je tam par grafov, a podrobny popis ucinnosti chladenia..
Premna zaujimavy fakt, ze vyskozna vrtula od 3000rpm rapidne straca ucinnost, ztoho co tam pisu, pokial somto zle nepochopil..nemal som cas to cele prestudovat od slova do slova.
TEST RADIATOROV VS STOCK CHLADENIE NA SR20DET
Re: TEST RADIATOROV VS STOCK CHLADENIE NA SR20DET
Toto je jedno z nejdůležitějších témat týkajících se problematiky bezpečného provozování Ottova vynálezu a měl by ho detailně znát každý tuner dřív,než se pustí do jakékoliv úpravy.Vzhledem k tomu,že je potřeba přibližně třetinu vygenerované tepelné energie odvést chlazením,není prostě možné z tohoto pohledu cokoliv zanedbat.Jsem přesvědčen o tom,že velká část zničených tuned up engine našla původ právě ve špatném chlazení i když to následně bylo připisováno např detonacím či problémům s olejem.Čím vyšší výkon ze stejného motoru,tím problematičtějším se ohled chlazení stává.Musím podotknout,že měření teploty chladiva na obvyklém místě obvyklou metodou v některých případech v podstatě o ničem nevypovídá.V prvopočátku se musíme zajímat především o to,zdali daný motor je vůbec schopen vzniklou přebytečnou energii chladící kapalině odevzdat,aby mohla být vyzářena do prostoru ...Tomu článku už schází jen pojednání o tlaku a boiling pointu jednotlivých kapalin,pojednání o rychlosti průtoku a teplotním spádu,jednotlivých druzích čerpadel a jejich řízení,správném odvzdušnění motoru (tím nemyslím to sériové) a vlivu některých aditiv na přestup tepla do kapaliny...je toho samozřejmě víc...