Píst

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od adner »

jo někdo to tu dělá, keramika se nanáší na hlavu, ventily, vnitřek svodů a výfukový housing turba s vrtulí, na píst je ale lepší ta zlatá vrstvička....výsledek je takový, že pokud se to aplikuje, EGT se zvýší o asi 100°. To navýšení je teplo, které se díky oné keramické bariéře nestihlo přenést do vnitřních částí motoru. Nároky na samotné chlazení se znatelně sníží, výfukové plyny mají více tepelné energie. Vnější teplota svodů a turba dramaticky klesne. Je skoro neuvěřitelné, co tahle technologie dokáže.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Píst

Příspěvek od Kentoya »

bylo to někde na tuning foru, nevím kde byl ten odkaz přesně, vím že tam měli nafocenýho šneka zevnitř a svody zevnitř, o pístech jsem zatím neslyšel, ale jestli to dělají taky, tak by to šlo

vím že v olmiku byla kdysi firma, která na kluzné části nanášela keramickou vrstvu a dokonce to i přebrušovali a byla to lepší alternativa jako tvrdochrom, jenže jsem neměl reference, ale uvažoval jsem v té době že bych vyzkoušel kliku, ale to už jsem měl tolik experimentů na svých motorech, a peněz v hajzlu, a tehdy jsem vyhořel, už mě to přestalo bavit, jsou to cca 3až4 roky a přestal jsem se o to zajímat, protože už se mi na tom motoru nechce nic zkoušet, základy znám a z vlastní kapsy už to nehodlám financovat jako dříve, mě to mé know how kolem motorů do dvoukila stálo přes půl koule, vím co si kde tak nějak můžu dovolit, co se dá vylepšit, ale stejně se mi to nevrací, tak jak by mělo, jsme holt malej státeček s malýma příjmama
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od Fizzbiker »

me slo o tu ucinnost, je mi pomerne jasne ze cim vice tepla udrzis ve spalováku vhodným odstínemím pro eliminaci absorbce do soucatek motoru navysi se nejen roztaznost respektive sila expanze ale i klesne tepelne namahani motoru, coz je dalsi vyhoda protoze snizujes termodynamicke namahani o kterem se tu bavíme pokud je rozidil opravdu tak vysoky jak pises, jako dalsi vyhodu chapu jeste vetsi ucinnost turba, snizene naroky na chlazeni... pokud se tato povrchova uprava pouzije i na turbu a idealne na svodech jeste kus za nim (kvuli odstineni tepla pod kapotou) bylo by to asi idealni...

ta keramika je mi dost sympaticka, az budu velky a bohaty klucina rad bych si to v jedne sve naplanovane aplikaci vyzkousel.
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od adner »

účinnost je bonus, životnost je někdy primární
Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Píst

Příspěvek od Svobda »

ktem keramickym povlakum jsem nedavno narazil i jedne aplikace na SR na toto : Swain Tech's Gold Coat (oproti obyc by mela bejt z patentovanych 3 vrstev) http://swaintech.com/race-coatings/ je tam i nejakej cenik
neco k tomu pise od druheho odstavce http://www.turbomagazine.com/tech/0806_ ... quare.html
A dale se tam zminuji o WPC ,kterre slouzi ke snizeni treni na zuby olejovych cerpadel,krouzky a kliku co jsem pochopil .... Je to taky nejaka keramika s cinem ...http://www.turbomagazine.com/tech/turp_ ... issan.html
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Uživatelský avatar
MaxX
user
Příspěvky: 1260
Registrován: 17.03.2006, 19:18
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: Píst

Příspěvek od MaxX »

Obrázek
Odpovědět