Ostrejsi vacka
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ostrejsi vacka
Koukam na ruzne kombinace vacek, co lidi cpou do motoru... Dokazal by mi nekdo ujasnit, jak to s nimi je? V cem je pak rozdil, ktera je na co lepsi atd.?
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: Ostrejsi vacka
Tak na tohle sem fakt zvedavej. Nez sem si kupoval vacky, tak sem procetl spoustu diskuzi. Nakonec sem vybral podle doporuceni od HKS, kde to maji i docela srozumitelne vysveleny.
Prakticky zalezi na tom, jakej chces cilovy vykon a kolik chces tocit otacek. Pokud budes mit mensi turbo nez GT3037S a budes tocit max seriovych 7000 otacek. Tak je jsou nejlepsi 256 vacky s 11.5 zdvyhem. S mensi turbem je problem, ze prichazis o koutici moment v rozmezi 3-4000 otacek, kde jsou male turba nejefetivnejsi. U velkeho turba a vysokych otacek uz jsou lepsi 264 (max 8000) a 272 (max 9000). Viz grafy z odkazu.
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... e/db/13414
Prakticky zalezi na tom, jakej chces cilovy vykon a kolik chces tocit otacek. Pokud budes mit mensi turbo nez GT3037S a budes tocit max seriovych 7000 otacek. Tak je jsou nejlepsi 256 vacky s 11.5 zdvyhem. S mensi turbem je problem, ze prichazis o koutici moment v rozmezi 3-4000 otacek, kde jsou male turba nejefetivnejsi. U velkeho turba a vysokych otacek uz jsou lepsi 264 (max 8000) a 272 (max 9000). Viz grafy z odkazu.
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... e/db/13414
S14 Zenki
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrejsi vacka
Ale ja mam astmatika - KA24DE
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: Ostrejsi vacka
Ten jde taky uzdravit
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: Ostrejsi vacka
hodně všeobecně vzato
čím vyšší zdvih, tím více jsi tam schopen dostat směsi
čím silnější pružiny tím vyšších otáček jsi schopen dosáhnout
čím delší otevření (ostrost) tím lepší výplach
ale je to jen velice všeobecné
v podstatě na atmo motory bohatě stačí 284 zdvih 12 a silné pružiny a dobře vačky načasovat
na turbo motory v podstatě stačí vačky 256 zdvih 11 a silné pružiny
je to takový kompromis aby to tak nějak rozumě jelo v celém spektru, ale zase je to všeobecně, protože je rozdíl jestli krmíš vícebodem, jednobodem, nebo karburátorem, jak máš velké turbo, a taky jestli potřebuješ výkon tak nějak rozumě narůstající v celém spektru otáček (to závisí od průběhu kroutáku) a nebo jestli chceš mít dole relativně mrtvé auto a v točkách masakr
čím vyšší zdvih, tím více jsi tam schopen dostat směsi
čím silnější pružiny tím vyšších otáček jsi schopen dosáhnout
čím delší otevření (ostrost) tím lepší výplach
ale je to jen velice všeobecné
v podstatě na atmo motory bohatě stačí 284 zdvih 12 a silné pružiny a dobře vačky načasovat
na turbo motory v podstatě stačí vačky 256 zdvih 11 a silné pružiny
je to takový kompromis aby to tak nějak rozumě jelo v celém spektru, ale zase je to všeobecně, protože je rozdíl jestli krmíš vícebodem, jednobodem, nebo karburátorem, jak máš velké turbo, a taky jestli potřebuješ výkon tak nějak rozumě narůstající v celém spektru otáček (to závisí od průběhu kroutáku) a nebo jestli chceš mít dole relativně mrtvé auto a v točkách masakr
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrejsi vacka
No chtel bych to nahnat spise dole... Co jsem koukal, tak na 240SX borci davaji kombinace 232, 240 a 248 vacek. Pokud jsem to dobre pochopil, tak velmi dobre jede 240/232 (serie moje KA je 240/248, pokud vim.)
Pendrek tomu rozumim, zatim vycitam jen co rikaji ty cisla...
Pendrek tomu rozumim, zatim vycitam jen co rikaji ty cisla...
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: Ostrejsi vacka
To se s náma klidně poděl, mě to čeká taky. Ne teda proto, že bych chtěl tunit, ale proto, že mám vačkovku vydřenou.
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: Ostrejsi vacka
Urcite je to slozitejsi a nikdy to nejde rict obecne. Musel bys vse vyzkouset, co bude nejlepsi, ale vzhledem k tomu, ze na to ty penize nemas, tak bych urcite pouzil to, co je overene a funguje to. U KA24DE se pouziva tusim na vyfuk saci vacka z KA24DE/KA24E... urcite najdes na Googlu.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrejsi vacka
Praveze tech kombinaci je kopec Navic S13 a S14 KA ma jine vacky... Kdyz bych dal ty 248/248, tak to poleti okolo 6K RPM, ale dole to zas bude line... Radsi bych to chtel probudit trochu vice dole, takze mozna by stalo za pokus vymenit ty co tam mam (z 240/248 na 248/240)
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: Ostrejsi vacka
To trosku prehanis s tim, ze to bude dole line. Najdi si na forech, co pouuzivaj, urcite budou mit i grafy.
Napr. u SRka, kde jsem daval 266°/11.5mm vacky, tak byl pokles jen pod 3500rpm a to cca 5HP.
Napr. u SRka, kde jsem daval 266°/11.5mm vacky, tak byl pokles jen pod 3500rpm a to cca 5HP.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Re: Ostrejsi vacka
napsal jsem relativnějagy píše:To trosku prehanis s tim, ze to bude dole line. Najdi si na forech, co pouuzivaj, urcite budou mit i grafy.
Napr. u SRka, kde jsem daval 266°/11.5mm vacky, tak byl pokles jen pod 3500rpm a to cca 5HP.
stačí pochopit
pojem relativní je v tom smyslu
že jestli mám dole 50 kobyl a nahoře 150 kobyl, je to +- je to trojnásobek
a po vačkách kdy dostanu nahoře 200 kobyl a dole mi zbyde 40 kobyl už je to pětinásobek
navíc, pokud jezdíš sportovně, tak dole jsi jen chvilku, a ničemu to nevadí
a pokud nejezdíš sportovně, tak i 40 kobyl stačí, a pak jen podřadíš
ale jestli máš potřebu mi tohle vyvrátit, tak můžeš, nemám potřebu o tomhle diskutovat, napsal jsem to všeobecně, protože to je veskrze všeobecné, všechno je otázka naladění
Re: Ostrejsi vacka
Ja ti nic nevyvracel a urcite nemam zajem to nejak rozebirat. Nejde obecne doporucit zadne stupne ani zdvih univerzalne na vsechny motory...
Chtel jsem tim jenrict, ze u tech OEM vacek se absolutne nemusi bat nejake ztraty spodniho pasma otacek.
Chtel jsem tim jenrict, ze u tech OEM vacek se absolutne nemusi bat nejake ztraty spodniho pasma otacek.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrejsi vacka
No - zda se, ze nejlepsi volba nakonec bude 248/232 nebo 240/232... Ted jen kde sehnat tu 232 vacku
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: Ostrejsi vacka
pokud chces ozivit spodek tak tam soupni kompresor
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrejsi vacka
Ne ze by mi parkrat uz neproslo hlavou Zatim ale nejaky extremni narust HP nepotrebuju, takze spis koukam po takovych drobnost na vyladeni - spis pro radost a dobry pocit
Nehlede na cenovou rozdilnost 1 stock vacky a kompresoroveho kitu
Nehlede na cenovou rozdilnost 1 stock vacky a kompresoroveho kitu
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!