Priemer rur od turba do sania resp zvodov
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Priemer rur od turba do sania resp zvodov
Mam turbo GT2871R na priruby, tak ako to ma seriova T28. Priemer vystupu stlaceneho vzduchu z turba je 38.5mm. Otazka znie.
Ma vobec zmysel mat od turba po klapku rury s vacsim priemerom ako dajme tomu 40mm?
Ma vobec zmysel mat od turba po klapku rury s vacsim priemerom ako dajme tomu 40mm?
Naposledy upravil(a) kenivruh dne 05.04.2013, 09:58, celkem upraveno 1 x.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- Rave
- user
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23.04.2006, 09:53
- Bydliště: Náfpaktos,Greece
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer rur od turba do sania
kdyz sem byl ladit auto tak se na to tez ptal.A dostal jsem odpoved ze zvetsovat trubky nema cenu zvetsovat nad prumer vstupu do sani.
Ale sam cekam na dalsi nazory.
Ale sam cekam na dalsi nazory.
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps
Re: Priemer rur od turba do sania
vývod z turba ani klapka v tom nehraje roli, důležitá je rychlost vzduchu ve vedení....spočítej max airflow/průřez = rychlost a ta by měla být kolem 100 m/s...totální maximum cca 130...
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer rur od turba do sania
trubka uz ten airflow neovplyvni ak je ten uz obmedzeny na vystupe z turba ci?adner píše:vývod z turba ani klapka v tom nehraje roli, důležitá je rychlost vzduchu ve vedení....spočítej max airflow/průřez = rychlost a ta by měla být kolem 100 m/s...totální maximum cca 130...
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Priemer rur od turba do sania
fail...při 500 CFM airflow, průměru trubky 40 mm a délce 1 m je průtočný odpor tak velký (tření, turbulence), že pressure drop je roven xx %...při průměru 50 mm je pouze x %...= air velocity (průřez trubky při CFM) x délka x počet ohybů je rozhodující veličina...kompresor outlet neomezuje, nemá "délku"...
Re: Priemer rur od turba do sania
Jestli jsem tedy pochopil správně (vycházím z té poslední věty), tak to, že mám vstup a výstup z IC cca o 6mm menší (na průměru) oproti plánovanému prum. potrubí mě nemusí znepokojovat, protože když sečtu délky toho vstupu a výstupu dokupy, tak to dělá cca 7cm, což je zanedbatelné? Na výstupu bude určitě hrát svou roli i to, že vzduch bude chladnější...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer rur od turba do sania
oukidouki, cize odpor nieje zavisly len od priemeru ale aj dlzky, teoreticky napr ak by bola rura dlha 1km tak to turbo ten vzduch cez nu ani nepretlaciadner píše:fail...při 500 CFM airflow, průměru trubky 40 mm a délce 1 m je průtočný odpor tak velký (tření, turbulence), že pressure drop je roven xx %...při průměru 50 mm je pouze x %...= air velocity (průřez trubky při CFM) x délka x počet ohybů je rozhodující veličina...kompresor outlet neomezuje, nemá "délku"...
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer rur od turba do sania
presne tak.
pro predstavu zkus kouskem trubky (5cm) protahnout rucnik, a pak ho protahnout treba pulmetrem nebo metrem trubky,...
ovsem tady to zas neplati uplne, urcita drstnost povrchu zlepsuje proudeni, drobne víření u stěn je tedy žádoucí snizije se tim hydraulicky (pneumaticky) odpor...
proudeni samo o sobe je dost slozite a v podstate neexistuji linearni zavislosti 90% spis i vic jsou empiricke rovnice doplnene ruznymi koeficienty. a i pri vypoctu jedne veci dvěma ci vice metodami se muze stat ze ti vyjdou odlisne vysledky zvlast v nejakem "kritickem" miste. dnes se pouziva IT ktera umoznuje pocitat radove desetitisice rovnic a optimalizovat vysledky pro priblizeni se realite. takze ty muzes bud pouzit nejaky Fluent software nebo proste zkouset pokud bys chtel opravdu dobre vysledky. pokud ti jde jen o nejakou optimalizaci staci se drzet oebcnych pravidel a doufat ze neudelas nejakou "botu".
pro predstavu zkus kouskem trubky (5cm) protahnout rucnik, a pak ho protahnout treba pulmetrem nebo metrem trubky,...
ovsem tady to zas neplati uplne, urcita drstnost povrchu zlepsuje proudeni, drobne víření u stěn je tedy žádoucí snizije se tim hydraulicky (pneumaticky) odpor...
proudeni samo o sobe je dost slozite a v podstate neexistuji linearni zavislosti 90% spis i vic jsou empiricke rovnice doplnene ruznymi koeficienty. a i pri vypoctu jedne veci dvěma ci vice metodami se muze stat ze ti vyjdou odlisne vysledky zvlast v nejakem "kritickem" miste. dnes se pouziva IT ktera umoznuje pocitat radove desetitisice rovnic a optimalizovat vysledky pro priblizeni se realite. takze ty muzes bud pouzit nejaky Fluent software nebo proste zkouset pokud bys chtel opravdu dobre vysledky. pokud ti jde jen o nejakou optimalizaci staci se drzet oebcnych pravidel a doufat ze neudelas nejakou "botu".
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer rur od turba do sania
a teraz doplnujuca otazka. 300 CFM je 300 CFM ci je tlak v sani 1 bar bo 2 bary. Tzn. tlak mi neovplyvnuje ake velke rury potrebujem?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Priemer rur od turba do sania
z té otázky není jasné, na co se ptáš.....
Re: Priemer rur od turba do sania
Pro tvoje turbo bude 60mm optimalni. mozna 55mm
60mm = 78 m/s
50mm = 113 m/s
adner: asi se pta jestli je jedno jake ma to dane proudeni tlak
60mm = 78 m/s
50mm = 113 m/s
adner: asi se pta jestli je jedno jake ma to dane proudeni tlak
Re: Priemer rur od turba do sania
takze podle tohodle vseci prodejne ic kity jsou spatne ? kdyz maj trubky z ic 70/76 ?? optimalni udelat aj z ic 60mm pri tomto turbu a tesne pred klapkou pod cca uhlem 10 ° roztahnout na prumer klapky ? ?
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: Priemer rur od turba do sania
tak to na první pohled vypadá ale na reálném motoru je při změně tlaku vše jinak...takže se musí vyjádřit, jestli se ptá obecně z pohledu samotné trubky, nebo prakticky z pohledu všech souvislostí...vmille píše:Pro tvoje turbo bude 60mm optimalni. mozna 55mm
60mm = 78 m/s
50mm = 113 m/s
adner: asi se pta jestli je jedno jake ma to dane proudeni tlak
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Priemer rur od turba do sania
Otazka je myslena tak. Motor ma 1.8l, potrebuje 0.9l za otacku, tzn. prietok cez trubku je 0.9l za otacku bez ohladu na to aky je tam tlak. Tzn. ze je jedno ci mas atmo alebo tlacis 2 bary aj tak objem vzduchu (nie hmotnost) za casovu jednotku je rovnaky. Tym padom nieje nutne pri zvysovani tlaku aj zvacsovat priemer trubiek.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Priemer rur od turba do sania
ano, u turbíny v závislosti na tlaku výstupu narůstá CFM pouze na inletu, proto je na něm podstatně větší příruba (takže zde je s tím nutno počítat), na outletu se CFM nemění ale co se mění je hustota vzduchu ("viskozita") a ta snižuje rychlost proudění docela znatelně...těžko se to počítá/navrhuje, proto je vždy lepší silnější roura (s ohledem na počet ohybů), což má navíc na lag jen nepatrný vliv....znám případ, kdy díky délce vedení a množství zatáček i při relativně slušném průřezu, zbylo z výstupních 0,6b pouhých 0,1 v manifoldu...