Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Na UK foru jsem našel článek kde řeší poškození ozubení na vačce a poškození CAS a příčiny problému:
http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=259718
Zdá se že hlavními příčínami jsou:
- chybející kolík či oba kolíky na krytu řemenu ktere zajištují soustřednost otvoru pro CAS s osou vačky
- určitý negativní vlim má také chybející či hodně poškozený O-kroužek na hřídelce CAS. Údajně ten O-kroužek funguje jako " tlumič "
http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=259718
Zdá se že hlavními příčínami jsou:
- chybející kolík či oba kolíky na krytu řemenu ktere zajištují soustřednost otvoru pro CAS s osou vačky
- určitý negativní vlim má také chybející či hodně poškozený O-kroužek na hřídelce CAS. Údajně ten O-kroužek funguje jako " tlumič "
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
zadne novinky...
dalso vec sou spatne nasazena/dotazena prsa popr CAS samotny.
dalso vec sou spatne nasazena/dotazena prsa popr CAS samotny.
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Pro mě to novinka je. Na etku se mi to jeste nestalo.
Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.
Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Já tu mám pro změnu cas který prošel "tuningem" na slovensku prostě tunerům nestačí tovární rozsah nastavení předstihu a tak pro jistotu nepoužívají centrující čepy, lámou D výstupky a pak na casu propilovávají díry z uzavřených "O" na otevřené "U" ve snaze nastavit předstih tak aby to vůbec šlo nastartovat... Aby to nevypadalo, že jsem zaměřený proti SK, tak v ČR máme samozřejmě takových tunerů taky mraky. A je radost po nich "zdědit" auto...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
SilverFox píše:Pro mě to novinka je. Na etku se mi to jeste nestalo.
Ten motor nenajel ani 60km a už sežral dva casy. Ten první z venku nenes známky mechanický závady. Při zatočení elektrika vykazovala činnost, ale nejspíš nepravidelně nebo ve špatnou chvíly. Tenhleten je jasnej. Naštěstí vačka ok. Pořešim dekl a snad to bude ok.
cas ma dve loziska a ve vetsine pripadi se prestrihne vevnitr szrejme pred mrizkou kterou toci. auto pri otaceni napr starterem chyta skyta ale nenastartuje pri toceni rukou cvakaji striky i jiskri ale proste ne ve spravnouchvili. otacenim si troufnu strihly cas poznat i bez porovnani.
jo gumicka funguje jak rikas centruje hridelku casu a umoznuje v pripade minimalni nesouososti jakysi uhel bez ujmy na CASe. ale gumicka nesezere vse a i unava materialu u casu atd.
stejne jako provrtane restriktory atd. auto z "ceskoslovenska" je obecne mor... zvlast sportak... lidi kteri tomu rozumi je minimum lidi kteri to trvdi ze tomu rozumi je nespocitane. a to bud rad ze nissany nejsou zas tak oblibene... aspon nebyly nez dosahly techhle srotovych cen.Fil píše:Já tu mám pro změnu cas který prošel "tuningem" na slovensku prostě tunerům nestačí tovární rozsah nastavení předstihu a tak pro jistotu nepoužívají centrující čepy, lámou D výstupky a pak na casu propilovávají díry z uzavřených "O" na otevřené "U" ve snaze nastavit předstih tak aby to vůbec šlo nastartovat... Aby to nevypadalo, že jsem zaměřený proti SK, tak v ČR máme samozřejmě takových tunerů taky mraky. A je radost po nich "zdědit" auto...
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Nebo volnoběh naštelovaný napnutím lanka, to je pak "radost" brzdit motorem... A našlo by se toho víc, ale to už je ot v tomto topicu.
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Že ten první bude střihlej vevnitř jsem si taky tipnul. Až bude čas tak ho kuchnu.
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
už jsem to hodně lidem říkal, a možná i někde psal
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
U mě konkrétně to bylo způsobený absencí jednoho ze dvou středících tunýlků který procházejí z hlavy skrz plech za rozvody do deklu rozvodů.
Ilustrační...
Ilustrační...
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Cpal jsem fotky do pc a tak jsem si vzpoměl na ten CAS a KO CAčko na kterém byl... Jo a hodil by se mi jeden ten centrující dutý čep, ale možná půjde koupit i někde v železářství? Myslel jsem, že ho použiju z toho ko motoru ale tam projistotu nebyl ani jeden
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: Příčiny poškození CAS a hanacího ozubení vačky
Nařezat z vhodné trubičky. Tak jsem to chtěl řešit, ale vytáh jsem je z jiný hlavy. Bohužel jsem je neměřil.