ROLL CENTER
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: ROLL CENTER
Tak GK-Tech tehlice jsou doma, jsem opravdu velice spokojen s kvalitou zpracovani. Vse prislo v krabicich rozdelene a pekne zabalene. Je tam malinko problem s usazenim raminek pro rizeni, bude to potreba jemne dobrousit aby sedly presne dira na diru. Cenovka bez cla a DPH cca 15300kc
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: ROLL CENTER
Díky za článek, určitě odpovídá na některé otázky ohledně podvozku. Bohužel ve skutečnosti je to trochu provázanější, vše je o kompromisech... s malým rollcouple se sice naklánění zmenší, ale pokud bude moc malý a auto bude kinematicky tuhé, není už zde prostor pro nastavení a řidič ztrácí zpětnou odezvu. Stejně je to s anti features, a v obou případech je to také kompromis mezi silami do jednotlivých prvků zavěšení a do tlumičů. Podstatnou věcí při řešení náklonu je camber gain, který když bude "akorát" při zatáčení, bude dělat problém při brzdění.
Ale jak se v tom člověk začne hrabat, stejně zjistí, že na prvopočátku jsou pneumatiky (schválně, položte si otázku proč to všechno děláme a postupně se dostanete k pneumatikám) a začínat se musí od nich. A nedej bože aby auto mělo křídla
Ale jak se v tom člověk začne hrabat, stejně zjistí, že na prvopočátku jsou pneumatiky (schválně, položte si otázku proč to všechno děláme a postupně se dostanete k pneumatikám) a začínat se musí od nich. A nedej bože aby auto mělo křídla
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ROLL CENTER
Takze jsem se konece dostal k tomu, abych to tady precetl.
Na zacatek - DIKY Mickaelovi za takovy clanek, nema u nas obdoby a je fajn si to takhle sesumirovane precist.
No a jinak je to zajimave cteni - clovek zjisti, ze vec samotna zas takova veda neni, ale nastavit to, aby to davalo smysl, to uz je docela silenost...
Na druhou stranu plati to, co pise renda... Proto se asi v nejblizsi dobe vyseru na techniku auta a budu pilovat techniku jizdy se soucasnym setupem
Na zacatek - DIKY Mickaelovi za takovy clanek, nema u nas obdoby a je fajn si to takhle sesumirovane precist.
No a jinak je to zajimave cteni - clovek zjisti, ze vec samotna zas takova veda neni, ale nastavit to, aby to davalo smysl, to uz je docela silenost...
Na druhou stranu plati to, co pise renda... Proto se asi v nejblizsi dobe vyseru na techniku auta a budu pilovat techniku jizdy se soucasnym setupem
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: ROLL CENTER
Při pohledu na tuhle fotku z autíčkářova trackdaye jsem si vzpomněl na tohle téma. Prosil bych posměváčky, ať drží jazyk za zuby a lidi znalé bych prosil konstatování, jestli je to moc špatný, případně jestli to nečemu vadí a proč ano, případně ne. Díky.
Dodám, že se jedná o sériový podvozek, sériové stabilizátory jsou na obou nápravách. Kosti jsou nové.
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: ROLL CENTER
Moc spatne to neni.Myslim ze na US car a uplne vsetko seriu je to uplne normalna vec.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Re: ROLL CENTER
Dobře. A vadí to něčemu, nebo ne?
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: ROLL CENTER
Nechapem,co ma vadit comu?Naklananie?Pokial vetko zostane seria tak nespravis aj tak nic ine.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
-
- user
- Příspěvky: 2780
- Registrován: 16.02.2009, 18:36
- Bydliště: Ostrava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ROLL CENTER
+1, je to proste naklonene Trakce drzi, zda se... Proste serie
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA
PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz
LIKE US ON FACEBOOK!
Re: ROLL CENTER
Jo, chová se to hodně slušně. V zatáčkách je to čitelný a když už něco, tak se to neurve bez varování. Co mě osobně těší je, že bird netrpí nedotáčivostí, která mě u spousty jiných aut, který jsem měl možnost řídit, vždycky tak štvala. Tohle auto se chová neutrálně.
Co je ale trošku problém, tak je hrnutí gum. Už na takovýmhle pidiiokruhu, jakým je czechring, ty gumy dostávaj slušně na prdel. Asi neexistuje fotka, ale bočnice LP kola na sobě měla stopy dření skoro až do půlky. Předpokládám ale, že tohle je vlastnost obyčejných pneu s vysokým profilem (225/60 R15). Co myslíte, pomohlo by mi na okruhu, kdybych tam hodil třeba osmnáctky (215/45 R18)?
Kromě tlumičů a pružin budu repasovat podvozek a nápravy, protože to je už potřeba. Do ramen přijdou polyuretany, budou se měnit tyčky řízení, protože už mají vůle a hlavně proběhne komplet repase zadku, který už má vůle více, než zemědělské.
Co je ale trošku problém, tak je hrnutí gum. Už na takovýmhle pidiiokruhu, jakým je czechring, ty gumy dostávaj slušně na prdel. Asi neexistuje fotka, ale bočnice LP kola na sobě měla stopy dření skoro až do půlky. Předpokládám ale, že tohle je vlastnost obyčejných pneu s vysokým profilem (225/60 R15). Co myslíte, pomohlo by mi na okruhu, kdybych tam hodil třeba osmnáctky (215/45 R18)?
Kromě tlumičů a pružin budu repasovat podvozek a nápravy, protože to je už potřeba. Do ramen přijdou polyuretany, budou se měnit tyčky řízení, protože už mají vůle a hlavně proběhne komplet repase zadku, který už má vůle více, než zemědělské.
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: ROLL CENTER
Kdyz zrepasujes podvozek + PUR ulozeni a lepsi rozmer pneu, tak to bude fungovat urcite lip. Mel jsem to same a spokojenost.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
- 200sxfabi
- user
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 16.06.2010, 09:59
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)
Re: ROLL CENTER
Po dvou letech si dovolím toto téma otevřít a oslovit zbytky nadšenců zde (ideálně někoho se znalostmi k tomuto tématu). Ačkoliv jsem měl tento článek více než rok v hlavě uložen jako něco, co nikdy nebudu potřebovat znát, dostal jsem se do stádia kdy ležím obvíkend pod autem a nestále se snažim nastavením podvozku dohonit něco, co ani nevím zda schassis může umět.
Myslím, že co zde bylo popsáno vcelku chápu. Nicméně nějaké závislosti roll centru a těžiště vozu jsou mi k ničemu. Proto se dostávám k první věci.
1)Máte někdo k dispozici nějaký nákres nebo odborný materiál kde přibližně by se na s13 měla nacházet osa těžiště vozu? Určit roll center není tak těžkéurčit, to lze oměřit a narýsovat a odměřit z výkresu kde cca by se mohl nacházet. Ale k čemu to když neurčím polohu těžiště vozu.
2)Zajímala by mě závislost spojnice předního a zadního roll center s osou těžiště vozu. Jednoduše řečeno, to co chci vědět se nejspíše nachází v tomto článku, nicméně jelikož angličtinu neovládám na úrovni na které bych v tuto chvíli potřeboval a nejspíše mi budou asi i unikat nějaké technické souvisloti pak nedokážu vyčíst co bych potřeboval. To co bych chtěl znát na je cca toto: Pokud bude roll couple, vzdálenost mezi roll center a težistěm předku auta větší než roll couple na zadku vozu bude vozidlo přetáčivější či nedotáčivější? Zajímá mě pokud provedu tu a tu úpravu s čím mám spíše počítat ve výsledku ladění...s nedotáčivosti nebo spíše s přetáčivostí?
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... enter.aspx
Ptám se z toho důvodu, že při ladění podvozku mě vždy zajímá několiv věcí. Rovnoměrné sjíždění pneu ( ideální dosed běhounu pneu v zatáčce a ideální prohřívání pneumatiky, reakce na řízení, ovladatelnost, přetáčivost nedotáčivost. Spoustu z těchto věcí jsem již naladil zkoušením tam kam potřebuji nicméně hrozně bojuji s vyvážeností náprav. Nedotáčivost VS. přetáčivost. Stále nemohu dohonit nějak ideální vyvážení, proto bych alespoň v teoretické rovině chtěl vědět tuhle závislost u dotazu 2.
Případně bych velmi ocenil nějaký kontakt na lidi co se v tom vyznají a byli by ochotni komunikovat o této problematice.
Myslím, že co zde bylo popsáno vcelku chápu. Nicméně nějaké závislosti roll centru a těžiště vozu jsou mi k ničemu. Proto se dostávám k první věci.
1)Máte někdo k dispozici nějaký nákres nebo odborný materiál kde přibližně by se na s13 měla nacházet osa těžiště vozu? Určit roll center není tak těžkéurčit, to lze oměřit a narýsovat a odměřit z výkresu kde cca by se mohl nacházet. Ale k čemu to když neurčím polohu těžiště vozu.
2)Zajímala by mě závislost spojnice předního a zadního roll center s osou těžiště vozu. Jednoduše řečeno, to co chci vědět se nejspíše nachází v tomto článku, nicméně jelikož angličtinu neovládám na úrovni na které bych v tuto chvíli potřeboval a nejspíše mi budou asi i unikat nějaké technické souvisloti pak nedokážu vyčíst co bych potřeboval. To co bych chtěl znát na je cca toto: Pokud bude roll couple, vzdálenost mezi roll center a težistěm předku auta větší než roll couple na zadku vozu bude vozidlo přetáčivější či nedotáčivější? Zajímá mě pokud provedu tu a tu úpravu s čím mám spíše počítat ve výsledku ladění...s nedotáčivosti nebo spíše s přetáčivostí?
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... enter.aspx
Ptám se z toho důvodu, že při ladění podvozku mě vždy zajímá několiv věcí. Rovnoměrné sjíždění pneu ( ideální dosed běhounu pneu v zatáčce a ideální prohřívání pneumatiky, reakce na řízení, ovladatelnost, přetáčivost nedotáčivost. Spoustu z těchto věcí jsem již naladil zkoušením tam kam potřebuji nicméně hrozně bojuji s vyvážeností náprav. Nedotáčivost VS. přetáčivost. Stále nemohu dohonit nějak ideální vyvážení, proto bych alespoň v teoretické rovině chtěl vědět tuhle závislost u dotazu 2.
Případně bych velmi ocenil nějaký kontakt na lidi co se v tom vyznají a byli by ochotni komunikovat o této problematice.
Naposledy upravil(a) 200sxfabi dne 21.09.2015, 20:53, celkem upraveno 1 x.
Re: ROLL CENTER
fabi moc ti stímto nepomůžu ale jediné co ti můžu říct že aby v zatáčkách seděla guma celou plochou a stejnoměrně se ohřívala universalni nastaveni neexistuje dela se na každou trat. Dalši věc k zamyšlení je to že velké odklony na předku snižují učinost brz důležité je aby kola ve směru jízdy rovně měla odklon co nejméně a při změně směru se odklony zvětšili
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
- 200sxfabi
- user
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 16.06.2010, 09:59
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)
Re: ROLL CENTER
Jak říkám..odklony sem mi po dlouhých laboracích podařilo naladit. Spíše mě zajímá ten zbytek co jsem psal....ovšem když vidim že v posledních měsících zde funguje hlavně bazar a žádné nové technické poznatky z topiců, tak se obávám že žádám o radu na špatném místě
Re: ROLL CENTER
Nechcem trepnut hlupost lebo si niesom istý, ale možem sa spýtat človeka čo sa zaobera kinematikou aut, ten to bude určite vediet..len otazka kedy snim zase bude..ale pravdepodobne tak do dvoch týždnov, tak sa ho opýtam a ak mi potvrdí alebo vyvrati co si myslím ..to je v podstate jedno ..tak dam vedet