Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Ahoj, mám v plánu koupit "sportovní podvozek" na s13 s CAčkem, nejspíše BC Racing, ale ještě není rozhodnuto... Vzhledem k tomu, že jsem na žádném takovém nejel, neumím si představit a hlavně vybrat kombinaci pružin, které by mi vyhovovaly. Vím, že to asi bude dost suběktivní záležitost, pak taky asi bude záležet na použití auta, ostatních komponentech, donastavení samotných tlumičů atd..., ale to je tak všechno a s vaší pomocí bych rád zvolil pro mě co nejlépe.
U BC je možnost: 5/4, 6/5, 8/6, 10/8, auto bude "víkendovka" pro občasné svezení po okolí (okresky převážně, dálnice-výjmečně a ve městě se jezdí pomalu takže na to asi ohled brát nemusíme) a o komfort mi vůbec nejde, drift mě nezajímá a na okruh nebude zbytek auta připraven, takže taky nejspíš ne, ale kdybych se tam už nedopatřením přimotal, tak bych byl rád kdyby můj výběr nebyl úplně mimo... Výkon auta okolo 300hp, aku v kufru, plný interiér. Rád bych aby podvozek fungoval na hezké cestě a po přejetí mravence, menší díry, vlny... nebyl tak tvrdý, že ztratím adhezi a půjdu ven ze zatáčky... Celkem by mě zajímaly postřehy vás co na nějakém podvozku jezdíte/jezdili. Co peca a jeho postřehy z běžných cest a okruhů, jestli tady ještě chodíš? Díky.
U BC je možnost: 5/4, 6/5, 8/6, 10/8, auto bude "víkendovka" pro občasné svezení po okolí (okresky převážně, dálnice-výjmečně a ve městě se jezdí pomalu takže na to asi ohled brát nemusíme) a o komfort mi vůbec nejde, drift mě nezajímá a na okruh nebude zbytek auta připraven, takže taky nejspíš ne, ale kdybych se tam už nedopatřením přimotal, tak bych byl rád kdyby můj výběr nebyl úplně mimo... Výkon auta okolo 300hp, aku v kufru, plný interiér. Rád bych aby podvozek fungoval na hezké cestě a po přejetí mravence, menší díry, vlny... nebyl tak tvrdý, že ztratím adhezi a půjdu ven ze zatáčky... Celkem by mě zajímaly postřehy vás co na nějakém podvozku jezdíte/jezdili. Co peca a jeho postřehy z běžných cest a okruhů, jestli tady ještě chodíš? Díky.
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
BTW nevi nekdo jake Tvrdosti jsou HR pruziny -40? Hledal jsem a nenasel.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Tak mekke?
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Podla FSM je predna len 1.6SilverFox píše:Jen pro zajímavost sériové pružiny jsou 2/2
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Ja mam 6/5 a na bezne jazdenie je to strasne a na okruh je to makke Takze volba nieje vobec jednoducha. Ale podla toho co pises ti bude stacit 5/4 a radsej si k tomu kup este tuhsie stabilizatory. To pomoze proti naklananiu viac ako tvrde pruziny.Fil píše:auto bude "víkendovka" pro občasné svezení po okolí (okresky převážně, dálnice-výjmečně a ve městě se jezdí pomalu takže na to asi ohled brát nemusíme) a o komfort mi vůbec nejde, drift mě nezajímá a na okruh nebude zbytek auta připraven, takže taky nejspíš ne, ale kdybych se tam už nedopatřením přimotal, tak bych byl rád kdyby můj výběr nebyl úplně mimo... Díky.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
-
- user
- Příspěvky: 217
- Registrován: 21.09.2008, 01:49
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Podla mna je jeden z dolezitych faktorov aj to, ake mas na aute silentbloky. Mam HSD 8/6 a mal som moznost vyskusat ten isty podvozok na aute so seriovymi silentblokmi a zaroven na aute, ktore malo polyuretanove silentbloky a niektore zadne ramena stavitelne driftworks (neviem ake su tam silenty). Na aute s polyuretanovymi silentblokmi na seriovych 15 diskoch a gumach: na mestskych deravych cestach to bola katastrofa, ako aj na rozbitych okreskach, cele auto trieskalo pri prejazde cez nerovnosti a zaroven odskakovalo. Na dobrych okreskach kde bol uplne novy povrch to bolo fajn. Na okruhu to bolo tiez super. Bolo citit kazdu mensiu vlnku/nerovnost na ceste, ktoru by som si predtym nikdy nevsimol, pokial neboli diery, auto pekne kopirovalo cestu. Na aute so seriovymi silentblokmi na 17 kach diskoch, gumy 205/55 r16 bol celkovy pocit z toho isteho podvozku uplne iny, kedze silentbloky absorbovali cast vybracii a otrasov prenasanych do karoserie, s tymito silentami to uz prestalo mlatit aj na rozbitych mestkych cestach a okreskach, tuhost pruzin mi pri tomto zostaveni sedi aj v meste a na okreskach.Podla mna je to opat o celkovom nastaveni auta, o ucele pouzitia a o vodicovi.
- 200sxfabi
- user
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 16.06.2010, 09:59
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Jezdím třetí sezonu BC Racing 8/6 a mohu jen doporučit...mám staré siláče. Nyní budou nové tak budu mít i porovnání před a po. Podvozek na nejměkčím nastavení je naprosto komfortní naopak na 32. polohu je to tvrdé tak, až to využiješ jen na luxusní povrchy. Funguji na něm v rozsahu 8-22 a byla to jedna ze tří nej investic do auta.
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Jak jsem psal, o komfort mi nejde(když se ale pomocí nastavení tlumičů bude dát donastavit, bude to jedině +), aď si to klidně tříská, nebude to jediná hlučná věc na autě, ale hlavně aď mě to udrží na cestě... Jinak auto bude komplet na pur včetně řízení, nyní pouze přední náprava, ale se zadkem počítám, gumy zatím 205/55 r16, jiné hodně výhledově a nejspíše jen kdyby to nevycházelo s brzdama, které zatím neplánuju...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
ako som pisal, silne uvazuj o tvrdsich stabilizatoroch, velmi to pomaha pri zmenach smeru
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
odo mna len poznamka:cim tvrdsie stabiky,tym rovnejsi povrch vozovky potrebujes. Ak to nebude cisto na okruh,tak tvrdost neprehanaj. Zmenou pomeru tvrdosti predku voci zadku vies vyrazne menit vyvazenie v zakrute.
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
No zatím z toho nejsem moudrý, ale asi to bude 6/5 nebo 8/6, věřím, že oproti sérii by bylo znát i těch 5/4, podvědomě jsem je ale spolu s těma nejtvrdšíma zavrhl... Co mě celkem zaráži, tak když jsem se díval u jiných výrobců, tak jsou jejich "základní", případně jediné co dělají právě 8/6 a bc mají "základní" 6/5...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
- 200sxfabi
- user
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 16.06.2010, 09:59
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Doporučul bych nechat se svést pokud máš možnost
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Nebo si hodit korunou a doufat... Koupi plánuju někdy koncem ledna, případně únor, takže je čas a třeba tu do té doby ještě padne nějaké moudro. K těm bc by pak měli jít sehnat i zvlášť pružiny, jen ještě nevím za kolik...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
- 200sxfabi
- user
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 16.06.2010, 09:59
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)
Re: Výběr tvrdosti pružin (sport podvozek)
Já ti jsem ochotnej nabídnout svezení ale dělí nás docela vzdálenost a auto budu mít pojízdné tipuji koncem února spíše březen až budou i detaily hotovy!