Průměr válečku u hydrulické ručky

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Terov
user
Příspěvky: 275
Registrován: 07.03.2010, 22:07
Bydliště: Praha 4

Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Terov »

Ahoj, budu pořizovat do auto na blbnutí (bmw) hydrauliku a mám na výběr tři válečky - 16,8, 17,8 a 19 mm průměr. Jaký je v tom rozdíl a co vybrat? Je to můj první hydro a chtěl bych se o tom i něco dozvědět, na internetu jsem v rychlosti nic nenašel tak zavítám vždy rád sem.
Nissan 200sx s13 Ca18det
Peťouch
user
Příspěvky: 435
Registrován: 29.04.2014, 09:28

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Peťouch »

Čim větší průměr valce, tim větší účinnost :wink:
Uživatelský avatar
Terov
user
Příspěvky: 275
Registrován: 07.03.2010, 22:07
Bydliště: Praha 4

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Terov »

a na odpor nebo dráhu při tažení ručky to má nějaký vliv?
Nissan 200sx s13 Ca18det
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od mara_m »

čím menší průměr tím menší potřebná síla na brzdění ...čím větší průměr tím kratší chod ale zas potřeba větší sila ....
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od kenivruh »

mara_m píše:čím menší průměr tím menší potřebná síla na brzdění ...čím větší průměr tím kratší chod ale zas potřeba větší sila ....
zase tu niekto otvoril pandorinu skrinku :) vysledny objem ktory musis stlacit je vzdy rovnaky. tzn pri vacsom pieste staci mensi pohyb, pri mensom pieste sa musi pohnut viac. z toho pre mna vyplyva ze vyhoda vacsieho piestu je hlavne v tej kratsej drahe, rozdiel v potrebnej sile podla mna nie je ziadny.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od mara_m »

kenivruh píše:
mara_m píše:čím menší průměr tím menší potřebná síla na brzdění ...čím větší průměr tím kratší chod ale zas potřeba větší sila ....
zase tu niekto otvoril pandorinu skrinku :) vysledny objem ktory musis stlacit je vzdy rovnaky. tzn pri vacsom pieste staci mensi pohyb, pri mensom pieste sa musi pohnut viac. z toho pre mna vyplyva ze vyhoda vacsieho piestu je hlavne v tej kratsej drahe, rozdiel v potrebnej sile podla mna nie je ziadny.

píšu všeobecně nicméně v rozdílu chodu tam mám :wink:
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Fil »

Rozdíl v potřebné síle je, to je fyzika a tu neojebeš! Otázkou pouze zůstává nakolik větší/menší síla bude potřeba v případě zvolení toho kterého válečku aby si se s tím pak nepral a tak tak zablokoval kola nebo naopak blokoval kola téměž bez síly ale na dráze "od palubky až pozadní sedačky"... Prostě platí co napsal mara_m!
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od mara_m »

F2=F1 *S2/S1
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od kenivruh »

Fil píše:Rozdíl v potřebné síle je, to je fyzika a tu neojebeš! Otázkou pouze zůstává nakolik větší/menší síla bude potřeba v případě zvolení toho kterého válečku aby si se s tím pak nepral a tak tak zablokoval kola nebo naopak blokoval kola téměž bez síly ale na dráze "od palubky až pozadní sedačky"... Prostě platí co napsal mara_m!
co som vravel, ze sme otvorili pandorinu skrinku :D

sila potrebna bude rovnaka, len draha bude rozdielna. tie iste brzdy zablokujes vzdy tou istou silou a ta sila ktora tlaci na brzdy, je ta ktorou posobis na piest. cize potom vychadza tak, ze pri mensom pieste tu vyslednu potrebnu silu vyvijas postupne (kedze je dlhy chod) a pri vacsom pieste tu silu musis vyvinut rychlejsie (kedze je kratky chod). pocitovo to potom clovek vnima ze je ta sila potrebna ina, ale cisto fyzikalne, vysledna sila ktorou sa tlaci na piest je ta ista. nefunguje to tak ze ak tlacim na paku silou 100 N tak pri vacsom pieste sa to nasobi plochou a tym padom mam vyssiu vyslednu silu na piest. naopak sila na pake sa na plochu rozklada. inac by dokazalo aj male dieta na jeden pohyb pakou dvihnut do vzduchu 747ku, ak by piest na ktory tlaci mal plochu ako futbalove ihrisko a piest na konci vedenia, co dviha 747ku by mal 1cm2.

tolko moj nazor na vec.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od mara_m »

stejná sila nebude viz vzorec
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Fil »

Sežeň si dvě injekční stíkačky jednu malou a dvě stejné ale o moc větší než tu jednu malou, pak kousek hadičky, vodu a vyzkoušej...

Jinak to s tím boeingem máš přesně obráceně, i kdyby jsi na to hřiště postavil 10ti patrový panelák, tak by jsi ten boeing stojící na tom 1cm2 pístu nezvedl, ale kdyby ten boeing stál na tom hřišti a to dítě pumpovalo tím 1cm2 pístem, tak by ten boeing zvedlo... Nejde o názor, jde o fyzikální jev... :wink:
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Uživatelský avatar
Phasor
user
Příspěvky: 225
Registrován: 27.12.2012, 11:38
Bydliště: Teplice/Praha

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Phasor »

Nechci rozpoutávat nějakou šílenou diskusi, ale řeší se tu dohromady dva problem který spolu tak úplně nesouvisí. Délka chodu páky, potažmo pístků, souvisí se zachováním objemu - větší pístek => kratší dráha. Dokud se ti neopře destička o kotouč, prakticky žádnou sílu nepotřebuješ. Ve chvíli, kdy se ale opře, už pákou ani nehneš (pokud máš dokonale tuhé trubky a hadice :D) ale síla bude záviset na vzorci co psal Mára (vychází z toho, že tlak v celým systému je konstantní). Tož tak.
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Průměr válečku u hydrulické ručky

Příspěvek od Fil »

Jo...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Odpovědět