Castrol RS 10W-60
No ja mam 3000GT NA a v originalnim manualu mam napsano, ze mam pouzivat 5w-30 ACEA A1/B1 coz je lehkobezsnej olej v CR pouzivan hlavne pro Fordy. Jinak jiz na zminovane adrese www.oleje.cz se da docist, ze vsechna japonska auta jsou konsruovana na lehkobezne oleje ACEA A1/B1. Proto jsem ze zajimal o zmíneny olej 10w60 zda ho lijete do japonskych aut (200sx) a zda je vse OK. Jinak kdyz pujdu na http://www.mobil1.com a necham si podle auta najit spravny olej zase mi to doporuci 0w-30 ci 5w-30 A1/B1. Jinak specifikace ACEA udává jak silny film olej vytvori pri mazani A1 neslabsi az A3 nejsilnejsi. z toho vypliva, ze kdyz se do auta ktere je postavene na A1/B1 naleje A3/B3 tak film oleje bude silnejsi nez se pocitalo a v motoru bude vetsi treni + vyzsi tepota diky treni a to vse se rovna mensi vykon. Takze bych doporucoval u novych japonskych motoru A1/B1 (to co tam ma byt) u starsich japonskych motoru A2/B2 ci A3/B3 dle opotrebeni a vuli... co se tyce mineralniho oleje a syntetickych oleju....vubec nezalezi an tom jetli to je 0w nebo 15w oboji muze byt syntetika jde o to jak hodne je olej aditivovam syntetickymy primesmi napriklad 10w-60 je docela velkej rozsah a musi byt aditivovan aby tento rozsah splnoval tudiz to bude polo ci plna syntetika.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
když jinak nedáš :-)Spike píše:A nema nahodou takhle 3000 GT rovnou turba dve? Newim jestli delali i bez turba, ale vzdy sem se setkal jen s twin turbem. Kdyz tak me Martine zase oprav.
3000gt se d?lala jako 4kolka biturbo nebo p?edokolka atmosfera
a jk píše, že má 3000gt n/a = naturaly aspirated = atmosfera :-)
Aha, no tak uz to aspon vim.Martin_534 píše:když jinak nedáš :-)Spike píše:A nema nahodou takhle 3000 GT rovnou turba dve? Newim jestli delali i bez turba, ale vzdy sem se setkal jen s twin turbem. Kdyz tak me Martine zase oprav.
3000gt se d?lala jako 4kolka biturbo nebo p?edokolka atmosfera
a jk píše, že má 3000gt n/a = naturaly aspirated = atmosfera :-)
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
- ve fázi přestavby
No GT se vyrabi i ve vice modifikacich napriklad pro japonsko a spojene staty se vyrabi NA veze 4x4 a jmenuje se to GTO ale myslim si, ze 163kw pro tak velky auto a 4 kola je docela malo. Jinak do 200SX je taky od vyrobce doporucen lehkobezny olej...proste v japonsku a ve statech se pouzivaji lehkobezne a v evrope se preferuji vykonne oleje. Docela me zajima jakou ma ten nabizeny 10w60 specifikaci.
Hodne zalezi na stavu motoru podle vyrobce je defaultni olej 5w30 ACEA A1/B1 pokud mas motor naprosto vporadku najeto do 100 000km a nebo po generalce, nalil bych tam 5w30 pokud uz ma neco za sebou ale nevykazuje spotrebu oleje a je celkove OK podival bych se po necem s vykonostni specifikaci ACEA A2/B2 a jestli je uz horsi znatelne vule, spotreba oleje, netesnost pouzil bych ACEA A3/B3. Nevim jak to je s tim turbem co mu dela ci nedela dobre ale toto by byl muj postup...jinak jestli vyberes 0w30 nebo 10w60 je to docela jedno zalezi an tom pri jake teplote auto provozujes...tady v CR se nejcasteji pouzina 5w40 nebo 10w40 toto je otazka viskozity tudiz tuhosti oleje v zavislosti na teplote, ale hlavni vec podle ktere bych se ridil je vykonostni specifikace ACEA....otasTM píše:teda z týhle debaty už sem totáln? zmatenej
chci taky te? kupovat olej tak n?kdo prosimvás napište kterej je teda nejlepší
-
- user
- Příspěvky: 418
- Registrován: 14.10.2004, 08:36
- Bydliště: malacky, sk
- Kontaktovat uživatele:
za posledne dva dni som precital kopec clankov o olejoch a musim ti (JK) dat za pravdu s tou vykonnostnou specifikaciou. predtym som ani netusil, co to znamena
turbo na 200sx je pre olej najslabsie miesto - dost sa v nom prehrieva. preto je tendencia davat olej s vysokym viskoznym indexom, ktory si drzi hustotu pri zvysenej teplote. no tieto "racing" oleje sa vyrabaju vyhradne A3, aspon ja som ine nenasiel...
turbo na 200sx je pre olej najslabsie miesto - dost sa v nom prehrieva. preto je tendencia davat olej s vysokym viskoznym indexom, ktory si drzi hustotu pri zvysenej teplote. no tieto "racing" oleje sa vyrabaju vyhradne A3, aspon ja som ine nenasiel...
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
na oleji se nevyplatí šet?it:
když koupíš 4litry oleje po 400 a filtr za 200 = 1800 na 5000km
když koupíš 4litry oleje po 100 a filtr za 100 = 500 na 5000km
když se budeš hodn? snažit tak za 5000 km spot?ebuješ 600l benzínu za 18000
takže celkový náklady bez dalších investic = 19800 nebo 18500 p?epo?teno na kilometr = 3,96 nebo 3,7
opravdu se vyplatí ušet?it 26 halí?? na km? :-)
když koupíš 4litry oleje po 400 a filtr za 200 = 1800 na 5000km
když koupíš 4litry oleje po 100 a filtr za 100 = 500 na 5000km
když se budeš hodn? snažit tak za 5000 km spot?ebuješ 600l benzínu za 18000
takže celkový náklady bez dalších investic = 19800 nebo 18500 p?epo?teno na kilometr = 3,96 nebo 3,7
opravdu se vyplatí ušet?it 26 halí?? na km? :-)
Menis olej po 5000km ?Martin_534 píše:na oleji se nevyplatí šet?it:
když koupíš 4litry oleje po 400 a filtr za 200 = 1800 na 5000km
když koupíš 4litry oleje po 100 a filtr za 100 = 500 na 5000km
když se budeš hodn? snažit tak za 5000 km spot?ebuješ 600l benzínu za 18000
takže celkový náklady bez dalších investic = 19800 nebo 18500 p?epo?teno na kilometr = 3,96 nebo 3,7
opravdu se vyplatí ušet?it 26 halí?? na km? :-)
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: