V?le hridelky turba - decentni kontakt se sacim otvorem

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

V?le hridelky turba - decentni kontakt se sacim otvorem

Příspěvek od 935Baby »

Rekl jsem si ze po cca roce prekontroluju vuli hridelky turba. Kdyz jsem koupil auto tak tam axialni vule nebla zadna a radialni cca 0,5mm - 0,7 (ono se to tezko zjistuje hybanim rukou) Kontaktu kompresorove casti se sacim otvorem jsem si nevsiml. Auto melo najeto cca 100 tisic. Olej mam Castrol Magnatec 10W-40.

Dnes v cca 107 tisicich jsem opet koukal na turbo a prvni ceho jsem si vsiml byly stopy kontaktu kompresorove casti se sacim otvorem. V sirce co jsou lopatky je to takove slabe vylestene - ne vydrene. Vule axialni zadna, radialni cca 0,5-0,7mm - (zjistoval jsem to tak ze jsem hybal s tou hridlekou a koukal jak se meni vule mezi otvorem a kompresorovym kole, take podle hybani rukou to vypada na takovou vuli) rekl bych ze vule je stejna jako pred rokem. Ale pred tim jsem si nevsiml kontaktu se sacim otvorem.

Jinak turbo je seriovka - tlaci skvele (mam nastaveny seriovy tlak 0,7 baru) nevydava zadne divne zvuky. Hridelka se otaci zlehounta. Muze byt ten kontakt turbiny s otvorem moc nebezpecny? Je to normalni u Turba s tolika najetymi km. Mam to nijak resit nebo nechat byt a sledovat zda se to bude zhorsovat?
Zkusim si pro jistotu nachat zmerit tlak oleje jestli je ok.

Diky za rady. :)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

vobec sa nemusis starat o kryt turba, co je podstatne su lopatky kompresora. Treba ich poriadne zblizka skontrolovat ci nie su obdrate. Ale ak by sa naozaj dotykaly krytu, tak to rychlo zbadas. Vole vyzeraju byt v poriadku,
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Diky za odpoved.

Lopakty kompresoru na prvni pohled vubec nevypadaji opotrebene - najakeho vydreni jsem si nevsiml ( one je to asi taky tesko zjistitelne kdyz by to drelo jen slabe, vetsi vydreni to se pozna hned). Jedine co je divne je ten saci otvor - po obvode v sirce co vycuhuji lopatky kompresoru je to takove slabe vydrene. Jedine od ceho to muze byt vylestene jsou lapatky kompresoru. Nebo myslis ze je to tam takhle od vyrobce? zacatek saciho otvoru je mnohem lesklesji a pak je to takove slabe osoupane.

Jeste je tady moznost ze to turbo bylo jiz generalkovane a ty stopy jsou tam z doby nez bylo generalkovane. Jinak jsem si vsiml jak ve vnitrku vytlacne trubky co jde z turba jaky by byli na stenach viditelne jemne castecky hlinikove slitiny (pri posviceni baterkou na ne se leskly - tak to asi fakt byl hlinik) To by nasvedcovalo ze je to hlinikovy prach z kontaktu lopatek kompresoru a saciho otvoru. Toho prachu tam nebylo moc, tak jemne roztrouseno uvnitr trubky.

Me to pripada jako zacatek rychleho konce meho turba. Fakt asi budu premyslet nad tou generalkou. Tohle by mely zpravit jenom loziska a tesneni a to jsem slysel ze se da udelat od 3 do 5 tisic. Nez to nechat dele a dojde pak i k vetsimu poskozeni lopatek kompresoru. Preci jenom nebudou v manualy ty radialni vule rotoru v hodnotach: 0,056 - 0,127 jen tak pro srandu. Docela rozdil vule 1,2 desetiny milimetru a 5-7 desetin. Ta vule me pri tech 100 tisicich otackach docela desi :roll:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

935Baby píše: Nez to nechat dele a dojde pak i k vetsimu poskozeni lopatek kompresoru. Preci jenom nebudou v manualy ty radialni vule rotoru v hodnotach: 0,056 - 0,127 jen tak pro srandu. Docela rozdil vule 1,2 desetiny milimetru a 5-7 desetin. Ta vule me pri tech 100 tisicich otackach docela desi :roll:
Tak jsem to pekne zblbnul, ty hodnoty vule jsem vzal z servisniho manualu. Ale to jsou hodnoty pro hazivost rotoru turba - uplne neco jineho.

Volal jsem do firmy Special turbo a poptaval jsem generalku a ptal jsem se ho na normalni vule rotoru v loziskach a rikal ze normal je 0,3 - 0,45mm. To uz je o necem jinem. Jak jsem puvodne myslel tu vuli 0,05-0,12 tak by to vlaste s tou vuli vubec namazalo protoze by se hridelka nemohla vznaset na vstve oleje.

Tak to asi zatim necham byt a akorat necham zmerit pro jistotu tlak oleje a zkontrolovat privodni trubicku mazani jestli neni castecne zapecena.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Odpovědět