.. diskuzi na sxoc.com jsem ne?etl, takže nevim, k jakýmu záv?ru se dobrala, takže nevím, jestli se nebudu opakovat..Ondrey píše:vzduch bude chybat a lepsi je uzavrety system. na sxoc bola rozsiahla diskusia ohladom negativnych vplyvov atmo BOV....raddy píše:Mam otazku:
Ked bov vyfukne prebytocny vzduch, ktory je odmerany cez AFM, nebude motoru chybat a neda bohatu zmes?? Nieje lepsie riesenie urobit uzatvoreny system a vpustat prebytocny vzduch spat do sania za AFM??
.. BOV odfoukne ve chvíli, kdy se škrticí klapka uzav?e (úpln? - ne jen p?iv?e!). Tím pádem se BOVem dostane ven jen ten vzduch, který už není pot?eba, což motor ví - protože díky sníma?i ví, že je zav?ená škrticí klapka a p?ichází teda na ?adu volnob?žnej režim. U sériovýho zapojení se tenhle p?ebyte?nej a náhle ohromn? natlakovanej vzduch dostává pracn? ven p?es vzduchovej filtr, což je hodn? kontraproduktivní, protože se turbo rázem skoro zastaví a musí se pracn? roztá?ek znovu.. díky odfouknutí vzduchu u škrticí klapky tenhle jev úpln? mizí..[/quote]
trochu sa mylis Ondrej, vobec nie je podstatne aby bola klapka uplne zavreta, na vznik rozdielu tlakov pred a za klapkou staci aj jej uplne minimlane privretie, co sa da v praxi lahko vyskusat,ked ti bov odfukne aj pri ciastocnom ubrati plynu, co ale nie je pripad preradenia samozrejme. je dokazane ze bov sposobuje nadmerne bohatu zmes pri opatovnom otvoreni klapky (pri AFM) a diskusia na sxoc dospela do zaveru ze vela ludi napr. na sprinty bov odpaja a dosahuju lepsie casy...