Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (olej)
Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (olej)
Ako asi vsetci vieme, na bloku motora je restriktor privodu oleja do turba. Objavili sa dohady, ci ho netreba prevrtat na vacsi priemer za ucelom lepsieho mazania turba.
Tu je moj nazor:
Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
Dalsia poznamka smeruje k systemu odvetrania vaciek:
olejova vana je spojena s vackami. Ako prvu vec doporucujem skontrolovat, ci je toto spojenie funkcne. Treba odpojit hadice od vaciek, na trubku kde sa dava mierka oleja nasadit hadicku, fuknut do nej, vzduch musi lahko vychadzat z krytu vaciek.
Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Je vzadu na sani, ide do neho lava hadica s odvetrania vaciek. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina. PCV ventil MUSI tesnit smerom von zo sania.
Dovod je, ze ak PCV ventil pri boost rezime prepusta tlak zo sania do odvetrania vaciek (ako v mojom pripade) dochadza k pretlakovaniu olejovej vane a olej s turba nemoze odtekat. V turbe sa extremne zvysuje tlak oleja a poskodzuje olejove tesnenia, turbo zacne pustat olej do vyfuku a vysledok su oblaky bieleho dymu z vyfuku.
Tu je moj nazor:
Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
Dalsia poznamka smeruje k systemu odvetrania vaciek:
olejova vana je spojena s vackami. Ako prvu vec doporucujem skontrolovat, ci je toto spojenie funkcne. Treba odpojit hadice od vaciek, na trubku kde sa dava mierka oleja nasadit hadicku, fuknut do nej, vzduch musi lahko vychadzat z krytu vaciek.
Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Je vzadu na sani, ide do neho lava hadica s odvetrania vaciek. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina. PCV ventil MUSI tesnit smerom von zo sania.
Dovod je, ze ak PCV ventil pri boost rezime prepusta tlak zo sania do odvetrania vaciek (ako v mojom pripade) dochadza k pretlakovaniu olejovej vane a olej s turba nemoze odtekat. V turbe sa extremne zvysuje tlak oleja a poskodzuje olejove tesnenia, turbo zacne pustat olej do vyfuku a vysledok su oblaky bieleho dymu z vyfuku.
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (ol
velice poučný článek
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (ol
raddy píše:Ako asi vsetci vieme, na bloku motora je restriktor privodu oleja do turba. Objavili sa dohady, ci ho netreba prevrtat na vacsi priemer za ucelom lepsieho mazania turba.
Tu je moj nazor:
Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
Dalsia poznamka smeruje k systemu odvetrania vaciek:
olejova vana je spojena s vackami. Ako prvu vec doporucujem skontrolovat, ci je toto spojenie funkcne. Treba odpojit hadice od vaciek, na trubku kde sa dava mierka oleja nasadit hadicku, fuknut do nej, vzduch musi lahko vychadzat z krytu vaciek.
Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Je vzadu na sani, ide do neho lava hadica s odvetrania vaciek. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina. PCV ventil MUSI tesnit smerom von zo sania.
Dovod je, ze ak PCV ventil pri boost rezime prepusta tlak zo sania do odvetrania vaciek (ako v mojom pripade) dochadza k pretlakovaniu olejovej vane a olej s turba nemoze odtekat. V turbe sa extremne zvysuje tlak oleja a poskodzuje olejove tesnenia, turbo zacne pustat olej do vyfuku a vysledok su oblaky bieleho dymu z vyfuku.
Jo jo,kdybych tohle věděl tak ušetřím spoustu peněz a take tři turba
ty si převrtával nebo máš původní průměr restrik. případně na jaký průměz zvětšit otvor ?Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
ja mam povodny priemer. T25 turbo potrebuje prietok oleja 1l/min, T3 1.2l/min, takze nie je podla mna potrebne nic prevrtavat, naopak moze to sposobit problemy....Hynek píše:ty si převrtával nebo máš původní průměr restrik. případně na jaký průměz zvětšit otvor ?Turbo ma predpisany prietok oleja. Aj pri velkych turbach je to relativne mala hodnota, napr. T3 ma predpisany prietok 1.2l/min. To je aj ucel restriktora. Ak sa prevrta na vacsi priemer, vznikne v systeme mazania turba prilis velky tlak oleja (olej nestaci odtekat samospadom spat do vane) co poskodzuje olejove tesnenia v turbe.
Ak sa ale nemylim, facelift verzie mali priemer restriktora mierne vacsi....
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
-
- user
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004, 21:27
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Restriktor privodu oleja do turba, problemy s turbom (ol
Teda ja nevim, ale mam 2 PCV a ani v jednom neni pruzina..teda pokud ano, tak je praskla, protoze pistek uvnitr je volne posuvny. Nezavira/neotvira se jen diky proudeni vzduchuraddy píše: Dalej treba skontrolovat PCV ventil. Treba ho vybrat a skontrolovat, ci pri fuknuti smerom von zo sania perfektne tesni, pripadne ci je v nom funkcna pruzina.
tak to moze byt dost velky problem, pretoze tym padom sa pretlakuje olejova vana a nemaze turbo. Olej sa vytlaca cez mierku alebo do vaciek....Heini píše:Pérko tam nemám také, a potom co jsem odrovnal motor následně rozebral jsem zjistil komplet ucpaný odfuk od kliky.
Ta pruzinka tam mozno nie je, ja som ju tam tiez nemal, len v manualy sa popisuje pruzinka, aj podla obrazku to tak vyzera. Kazdopadne, treba skontrolovat, ci to tesni....
Ja som ten ventil pre istotu zrusil uplne a hadice presmeroval uplne von, mimo motor.....stacil mi jeden pohlad na 2 litre oleja na kapote zvnutra....
-
- user
- Příspěvky: 167
- Registrován: 08.10.2004, 13:31
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Napada mne,
jak moc to musi tesnit ?? pred casem jsem profukoval a kdyz jsem hodne tlacil (ne jen ze jsem se malem pos... ), ale proste ten tlak lehce unikal, ale opravdu jen trosicku..
Vadi to ? system ventilace vacek je prece otevreny do filtru, tak velmi lehke profukovani by nemelo vadit, neni to tak?
a pak se jeste zeptam - proc vyrobce stahuje u vsech aut odvetrani vacek do sani ? neni to proto, aby podtlak odsaval tu paru a kdyz to vyvedete ven, pak teprve se to cele zhorsuje?
jak moc to musi tesnit ?? pred casem jsem profukoval a kdyz jsem hodne tlacil (ne jen ze jsem se malem pos... ), ale proste ten tlak lehce unikal, ale opravdu jen trosicku..
Vadi to ? system ventilace vacek je prece otevreny do filtru, tak velmi lehke profukovani by nemelo vadit, neni to tak?
a pak se jeste zeptam - proc vyrobce stahuje u vsech aut odvetrani vacek do sani ? neni to proto, aby podtlak odsaval tu paru a kdyz to vyvedete ven, pak teprve se to cele zhorsuje?
Vinova S13 - 1990
T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada
T25 - 0,8bar , kat už neny, BOV MK II - Minulost... rad vzpominam, 200sx je bezva auto
------------------------------------
ale ted si vozim prdel v XEDOS 9 2,5 V6 - 4WS
a trosku mene z ni boli zada