zabudovani LPG
zabudovani LPG
Cau, ma nekdo nejake napady, proc by to technicky nebylo mozne, nebo jestli by to zpusobovalo nejake problemy s provozem ? Od Katanyho mam info, ze 200sx na lpg v pohode jezdilo, ale bylo v ty dobe novy, proto by me zajimalo, jestli se to nejak neprojevi na motoru, ktery ma 15 let a neni az v tak dobrym stavu jako novy..
Predevsim by me zajimalo, co detonace? mam standartni IC a co to bude delat, kdyz se prehreje vzduch v sani atd....
Uvazuju nad tim z ekonomickych duvodu, cena benzinu stale roste a ja mam dvoukilo na jezdeni, ne na zavodeni, proto zadne upravy nechystam.
Diky za pripadne duvody, proc opravdu ne, zatim zvazuji
Predevsim by me zajimalo, co detonace? mam standartni IC a co to bude delat, kdyz se prehreje vzduch v sani atd....
Uvazuju nad tim z ekonomickych duvodu, cena benzinu stale roste a ja mam dvoukilo na jezdeni, ne na zavodeni, proto zadne upravy nechystam.
Diky za pripadne duvody, proc opravdu ne, zatim zvazuji
-
- user
- Příspěvky: 911
- Registrován: 05.10.2004, 17:35
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: zabudovani LPG
Cus, vsechno na tom aute makalo uplne bez problemu a najezdilo na LPG 150tis. km ... akorat vim ze meli trosku problemy nez to nastavili ... nejdriv to zlobilo, kdyz si podradil a dal si plnej plyn tak to melo diru, auto se proste chvili dusilo a pak az zabralo, tak to jelo znova na stelovani a od ty doby nebyl problem .... skoda ze to auto skoncilo jako totalni vrak na slovensku zborene na kasi aspon to LPG bych si z toho vzal kdybych v ty dobe vedel ze jednou taky budu mit dvoukilo ... ;-)Petr fm píše:Cau, ma nekdo nejake napady, proc by to technicky nebylo mozne, nebo jestli by to zpusobovalo nejake problemy s provozem ? Od Katanyho mam info, ze 200sx na lpg v pohode jezdilo, ale bylo v ty dobe novy, proto by me zajimalo, jestli se to nejak neprojevi na motoru, ktery ma 15 let a neni az v tak dobrym stavu jako novy..
Predevsim by me zajimalo, co detonace? mam standartni IC a co to bude delat, kdyz se prehreje vzduch v sani atd....
Uvazuju nad tim z ekonomickych duvodu, cena benzinu stale roste a ja mam dvoukilo na jezdeni, ne na zavodeni, proto zadne upravy nechystam.
Diky za pripadne duvody, proc opravdu ne, zatim zvazuji
Na LPG sem se už taky ptal, prej by to nebyl žádnej problém, spíš jde o to kolik by to stálo. U firmy od 30 do 40 tis. Ale jeden týpek co to dělá doma to udělá i za 10tis., samozdřejmě s papírem. Nejhorší je ošetřit elektroniku aby si myslela že jede na benzín. Další nebezpečí je ve výbušnosti plynu, což se hodně stávalo u felícií, kde je sání plastové a prouděním vzduchu vzniká elektrický náboj.
Já bych se prozměnu vyjádřil
jsou dva druhy vstřikování nplynu
1) ve vzdušným stavu -hodně problémů, hlavní - plyn nechladí hrnky jako benzín, a chce to dřív měnit olej, ale je těch problémů víc a je to na sakra dlouhou diskusi
2)v kapalném stavu - o hodně dražší ale problém výše uvedený (chlazení) odpadá
a ted k plynu, málokdo ví, že butan se přidává i do benzínu ke zvýšení oktanového čísla, a taky málokdo ví LPG má vyšší oktanové číslo (až 110), tudíž nejsou tak velké problémy s detonací a navíc dobře spaluje ve větším rozsahu mísících poměrů, nevýhoda je, že má delší dobu hoření (dohořívá ve vejfucku) - lze částečně odstranit (potlačit) větším předstihem
V turbu jsem to ještě neviděl, ale bral bych tuto diskusi jako zajímavou, protože si myslím že by se těch oktanů mohlo využít, hlavně by mě zajímalo jestli někde montují lpg vstřikování v kapalným stavu a co za to chtějí, jeví se mi to jako slušnej nápad, ale neznám o plynu úplně vše, ale vím že vstřiky v plynovém stavu výkon nezvýší, ale spíš hodně spadne a co tomu bude říkat přeplnování netuším
tak holki pište at se neco dovím co ješte nevím
jsou dva druhy vstřikování nplynu
1) ve vzdušným stavu -hodně problémů, hlavní - plyn nechladí hrnky jako benzín, a chce to dřív měnit olej, ale je těch problémů víc a je to na sakra dlouhou diskusi
2)v kapalném stavu - o hodně dražší ale problém výše uvedený (chlazení) odpadá
a ted k plynu, málokdo ví, že butan se přidává i do benzínu ke zvýšení oktanového čísla, a taky málokdo ví LPG má vyšší oktanové číslo (až 110), tudíž nejsou tak velké problémy s detonací a navíc dobře spaluje ve větším rozsahu mísících poměrů, nevýhoda je, že má delší dobu hoření (dohořívá ve vejfucku) - lze částečně odstranit (potlačit) větším předstihem
V turbu jsem to ještě neviděl, ale bral bych tuto diskusi jako zajímavou, protože si myslím že by se těch oktanů mohlo využít, hlavně by mě zajímalo jestli někde montují lpg vstřikování v kapalným stavu a co za to chtějí, jeví se mi to jako slušnej nápad, ale neznám o plynu úplně vše, ale vím že vstřiky v plynovém stavu výkon nezvýší, ale spíš hodně spadne a co tomu bude říkat přeplnování netuším
tak holki pište at se neco dovím co ješte nevím
Doporučuju ahra.cz je tam dost odpovědí na Vaše otázky.Do turba to jde,ale samozřejmě bych uvažoval pouze o vstřikování,což určitě není za 17k.Do nissana ho sice neplánuju Ale jinak o něm taky přemejšlím a klidně za něj dám těch 35k protože je mám do roka z5.Ty problémy co popsal Katany bych řekl že byl ještě podtlak,což je samo úplně na prd.U toho vstřikování to jede velmi podobně,ne-li stejně jako na benzín,maj tam i nějaký výkonový křivky a vypadá to že v malejch otáčkách má LPG trochu navrch,ve velkejch naopak ztrácí,ale ty odchylky jsou myslím v běžným provozu nepostřehnutelný.Howgh
- Ondrey
- user
- Příspěvky: 587
- Registrován: 27.09.2004, 15:47
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
.. teda vy jste šílenci! mám stejný pocit, jako Heini.. k tomu se prostě snad ani nedá vyjádřit.. když chcete jezdit na plyn, tak si kupte za 10.000 favorita, tomu to bude jedno. . ale dvoukilům prosím takovýhle zvěrstva nedělejte.. to už si tam rovnou můžete přidělat zahrádku a tažný zařízení.. nebo rovnou předělat na dřevoplyn!
.. všichni tady na fóru řeší, jak dát to auto dohromady, jak k němu být co nejšetrnější a jak si tohle fantastický autíčko užívat ještě dlouhý roky.. mluví se tu o generálkách motorů, o používání aditiv a benzínu 98okt. a vy tam chcete nacpat plyn! a jestli někdo ještě navíc uvažuje o tom, že to dá udělat nějakýmu "týpkovi" od vedle, co tenhle tuning dělá na stodvacítkách někde na dvoře, tak je vážně někde jinde a jediný, co by mu prospělo, je sebrat mu klíčky i s autem!
.. fuj to jsem se na*ral!
.. všichni tady na fóru řeší, jak dát to auto dohromady, jak k němu být co nejšetrnější a jak si tohle fantastický autíčko užívat ještě dlouhý roky.. mluví se tu o generálkách motorů, o používání aditiv a benzínu 98okt. a vy tam chcete nacpat plyn! a jestli někdo ještě navíc uvažuje o tom, že to dá udělat nějakýmu "týpkovi" od vedle, co tenhle tuning dělá na stodvacítkách někde na dvoře, tak je vážně někde jinde a jediný, co by mu prospělo, je sebrat mu klíčky i s autem!
.. fuj to jsem se na*ral!
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
- Piettro
- user
- Příspěvky: 499
- Registrován: 27.12.2004, 21:52
- Bydliště: Teplice nad Bečvou (Bohumín)
- Kontaktovat uživatele:
Tak sem hledal neco o LPG na sxoc foru a je tam toho docela dost - jak pozitivni, tak negativni nazory a ohlasy...
Pisou, ze vykon a kroutak klesne o 4 az 5% a taky ze neni duvod, proc nepouzit LPG v zavodnich autech.
napr. tady http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... hlight=LPG
Pisou, ze vykon a kroutak klesne o 4 az 5% a taky ze neni duvod, proc nepouzit LPG v zavodnich autech.
napr. tady http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... hlight=LPG
však dyt to říkám, dle mého názoru je plyn vhodnější palivo, at si řve kdo chce jak chce, protože je šetrnější k motoru, ale musí se vstřikovat v kapalném stavu
sousedovi od vedle bych to osobně nedal udělat, jedině profíkům
a jestli to dokáže někdo seštelovat (profík) tak rozdíl výkonu je nepatrný, daleko méně problémů a o mnoho víc oktanů, tzn že 98 oktanovej benzín je CHUDEJ BRATRICEK a jako perfektní bonus je cena plynu
okolo motorů se točím cca 15 let tak vím o čem je řeč, nikomu plyn nenutím, V TURBU jsem ho ještě NEVIDEL, nemůžu a ani nechci soudit, jak pozitivní tak negativní názory, ale vím že ve stříkačkách s kompresí nad 10 s dostatečným předstihem víc jak 15 a s dobře seštelovaným plynem jsem já osobně rozdíl nepoznal
takže nevidím nejmenší důvod proč se této problematice nevěnovat 110 oktanů je o 12 víc jak 98 a 98 je pouze o 3 víc jak 95 a rozdíl je poznat
howgh
sousedovi od vedle bych to osobně nedal udělat, jedině profíkům
a jestli to dokáže někdo seštelovat (profík) tak rozdíl výkonu je nepatrný, daleko méně problémů a o mnoho víc oktanů, tzn že 98 oktanovej benzín je CHUDEJ BRATRICEK a jako perfektní bonus je cena plynu
okolo motorů se točím cca 15 let tak vím o čem je řeč, nikomu plyn nenutím, V TURBU jsem ho ještě NEVIDEL, nemůžu a ani nechci soudit, jak pozitivní tak negativní názory, ale vím že ve stříkačkách s kompresí nad 10 s dostatečným předstihem víc jak 15 a s dobře seštelovaným plynem jsem já osobně rozdíl nepoznal
takže nevidím nejmenší důvod proč se této problematice nevěnovat 110 oktanů je o 12 víc jak 98 a 98 je pouze o 3 víc jak 95 a rozdíl je poznat
howgh
tak jednak to ondrey :
jsem presvedcen, ze dvoukilo ma pomalu hodnotu toho favorita a kazdy tady neni sprinter... To me ale preci nezbavuje prava ucastnit se klubu a zapojovat se do debaty o tehle autech, i kdyz s nim pouze jezdim a nechystam zadne upravy, protoze mame vsichni jedno spolecne - ze toto auto mame a libi se nam na nem neco.
Taky nejsem z plynu nadsenej, ale mnohem mene jsem nadsenej z toho, co delaji s cenami benzinu a neni to proto, ze bych byl socka, ale nehodlam vyhazovat penize, kdyz nemusim, to udela jen blbec.
To ostatni :
jsem rad, ze se tahle diskuze trosku rozpoutala i ve prospech plynu, avsak presto mam dotaz k tomu nekapalnemu vstrikovani, zda pri normalnim jizdnim rezimu muze motor trpet ? je preci logicke, kdyz chci zavodit, nebo tomu nalozit, ze si prepnu na benzin a nebudu to auto tyrat plynem..
Rozhodne se nejedna o souseda od vedle, je to clovek, ktery ma inzerat a montuje to bezne, plati to same jako predtim - proc preplacet, kdyz to jde udelat levneji a pokud to pojede bez problemu, neni co resit ?
Diky za kazdy nazor, byt zaporny, je mi jasny ze LPG do showcar je prasarna, ale momentalne pro me dvoukilo zaujima pozici bezneho auta a proc jezdit ve fáčku jako kdejakej idiot, kdyz muzu mit dvoukilo, ktere mi nadevse vyhovuje, pouze bych chtel jezdit levneji.
jsem presvedcen, ze dvoukilo ma pomalu hodnotu toho favorita a kazdy tady neni sprinter... To me ale preci nezbavuje prava ucastnit se klubu a zapojovat se do debaty o tehle autech, i kdyz s nim pouze jezdim a nechystam zadne upravy, protoze mame vsichni jedno spolecne - ze toto auto mame a libi se nam na nem neco.
Taky nejsem z plynu nadsenej, ale mnohem mene jsem nadsenej z toho, co delaji s cenami benzinu a neni to proto, ze bych byl socka, ale nehodlam vyhazovat penize, kdyz nemusim, to udela jen blbec.
To ostatni :
jsem rad, ze se tahle diskuze trosku rozpoutala i ve prospech plynu, avsak presto mam dotaz k tomu nekapalnemu vstrikovani, zda pri normalnim jizdnim rezimu muze motor trpet ? je preci logicke, kdyz chci zavodit, nebo tomu nalozit, ze si prepnu na benzin a nebudu to auto tyrat plynem..
Rozhodne se nejedna o souseda od vedle, je to clovek, ktery ma inzerat a montuje to bezne, plati to same jako predtim - proc preplacet, kdyz to jde udelat levneji a pokud to pojede bez problemu, neni co resit ?
Diky za kazdy nazor, byt zaporny, je mi jasny ze LPG do showcar je prasarna, ale momentalne pro me dvoukilo zaujima pozici bezneho auta a proc jezdit ve fáčku jako kdejakej idiot, kdyz muzu mit dvoukilo, ktere mi nadevse vyhovuje, pouze bych chtel jezdit levneji.
ja se na odpoved připravím i úpo technické stránce, at neprezentuji přestárlé názory, ale zcela určitě trpí výfuk, protože při spalování plynu se nevytváří karbon který je mastný a tudíž výfuk dříve rezaví, trpí svíčky - zvýšená teplota
netrpí klika, ojnice vyšší oktany, klidnější chod, toto trpí více při benzínu
údajně lpg obsahuje jeden jediný nějaký hajzlík, který rozkládá olej stejně rychle jako karbon, ale nelze to pohledem poznat, olej tak nečerná, víc zatím nevím ozvu se až budu vědět víc, protože mne tato tematika moc nezajímala na 200SX, ale jak se do toho zaberu a zjistím víc a potvrdí se mi že je to o hodně % lepší pro motor než provoz na benzín tak to překopu at se vsichni třeba poserou
howgh
netrpí klika, ojnice vyšší oktany, klidnější chod, toto trpí více při benzínu
údajně lpg obsahuje jeden jediný nějaký hajzlík, který rozkládá olej stejně rychle jako karbon, ale nelze to pohledem poznat, olej tak nečerná, víc zatím nevím ozvu se až budu vědět víc, protože mne tato tematika moc nezajímala na 200SX, ale jak se do toho zaberu a zjistím víc a potvrdí se mi že je to o hodně % lepší pro motor než provoz na benzín tak to překopu at se vsichni třeba poserou
howgh
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Priznam se, ze do teto debaty jsem o plynu ani nezauvazoval, ale beru vsechna pro i proti. Pokud budu na bezne jezdeni vlastnit dalsi auto (je mi lito tyrat dvoukilo na popojizdeni po meste s padesati starty a ujetymi par km denne), nebude me plyn zajimat. Pokud jsem v situaci, ve ktere jsem (mam jedine auto, a to 200sx - ne snad, ze bych si nemohl koupit facko na plyn, ale treba proto, ze nemam vlastni garaz, v Ji je problem s jakymkoliv parkovanim ve meste, dvoji povinne ruceni, naklady na servis, gumy atd., proste za stavajiciho stavu NECHCI mit vic aut, zajima me to. V tom nasem socanove to nebude lepsi po nastupu kohokoliv k moci, a i kdyz nam plyn treba zdrazi, porad se jeste nebude blizit cene te cerne s*acky z arabskych ropnych ventilu doplnene o zlodejske dane nasich rozhazovacnych stranickych a statnich predstavitelu. Pokud nekdo dokaze zaridit plyn tak, ze to nepoznam na zivotnosti motoru nebo podstatnem poklesu vykonu a investice do vestavby se mi pri mem poctu odjetych km vrati do roka, je to pro me dost padny argument. Rozhodne tu myslenku predem neodsuzuju...Petr_fm píše:Diky za kazdy nazor, byt zaporny, je mi jasny ze LPG do showcar je prasarna, ale momentalne pro me dvoukilo zaujima pozici bezneho auta a proc jezdit ve fáčku jako kdejakej idiot, kdyz muzu mit dvoukilo, ktere mi nadevse vyhovuje, pouze bych chtel jezdit levneji.