Vule v turbu nahoru dolů..
Vule v turbu nahoru dolů..
Tak jsem namátkově po doporučení Kentoyi zkontroloval turbo a vule od středu ven není žádná ale nahoru dolů je tak půl až jeden milimter..co s tím? diky
0.5mm je v pohodě,1mm už je dost,ale myslím že máš jen špatný odhad.Totiž mezera mezi lopatkami a tělesem turbíny(tzv. šnek) může být odhadem 0.5mm.Pokud máš vůli okolo 0.5mm,dělá to 0.25mm na každou stanu,což je v poho.Čím ale větší vůle,tím větší pravděpodobnost že ti lopatky oštrejchají tělo a můžeš turbo zahodit(nechat repasovat).Takže pokud neštrejcháš a nehulí se za tebou tak buď v pohodě.
P.S.:Nezapomínej že po nastartování se do tur. natlačí olej a vůle se vymezí,takže nebezpečí ti hrozí vždy jen při vypnutí motoru a doběhu turbíny kdy už čerpadlo netlačí olej.
P.S.:Nezapomínej že po nastartování se do tur. natlačí olej a vůle se vymezí,takže nebezpečí ti hrozí vždy jen při vypnutí motoru a doběhu turbíny kdy už čerpadlo netlačí olej.
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
No je to možne s tím odhadem.mě to přijde jak kdyby tam byli vychozený ložiska bo když na to přitlačím tak se to dotkne lehce stěny turba..a nevim jestli je to normalni...ale podle toho co píše doublejay tak by tam vůle neměla být žádná přeci..dým naštěstí ještě ne ale nechce to pořádně táhnout a ješte mi tam něco tuká tak kutím čím to může být...z části to byl filtr a ted mám ještě podezření na detonace a palivovou pumpu...je toho dost...
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
jestli se ti po přtlačení lopatky dotýkaj stěn turba tak je ten pravý čas nechat ty ložiska vyměnit,pač pozdějc to bude s výměnou lopatek dražší..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Vule nesmi byt zadna podelne, tzn. dovnitr-ven pri tahu a zatlaceni zpet ve smeru osy. Vule nahoru-dolu, tedy kolmo k ose by mela byt co nejmensi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni" Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni" Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Co nejmensi vule?? Ta vule ja dana a je to sice cca 0,5mm standart kdyz to vyrobi.doublejay píše:Vule nahoru-dolu, tedy kolmo k ose by mela byt co nejmensi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni" Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Je to kvuli mazani lozisek, hridleka musi mit vuli aby se tam mohl natlacit olej a pak hezky plachtila na vrstve oleje - tak zvane floating turbo.
PS: ty informace mam od firem co repasuji turba, mozna jsou ty informace mylne mozna ne Aby me pak nikdo nenadaval
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Obecne plati, ze hridelka pri chodu motoru musi plavat na vrstve oleje. Pro Garrett T25 plati, ze axialni vule (podelna, v ose) je 0.013-0.097mm (prakticky zadna, 0.1mm je uz mimo povolenou mez), ta radialni (tento udaj neni v manualu) se udava max. 0.022'', tedy cca 0.56mm. 0.5mm po vyrobe je dle meho hooodne moc...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
no, ono zase turbo vydrzi hodne, na mojej T3 je vola dnu-von mozno 3mm a v pohodoublejay píše:Obecne plati, ze hridelka pri chodu motoru musi plavat na vrstve oleje. Pro Garrett T25 plati, ze axialni vule (podelna, v ose) je 0.013-0.097mm (prakticky zadna, 0.1mm je uz mimo povolenou mez), ta radialni (tento udaj neni v manualu) se udava max. 0.022'', tedy cca 0.56mm. 0.5mm po vyrobe je dle meho hooodne moc...
Ale pravda je ze tato vola by mala byt minmalna, pri skuske rukou prakticky ziadna. Vola hore-dole je vzdy citelna kvoli mazaniu....
- Matysek
- user
- Příspěvky: 635
- Registrován: 03.02.2005, 08:49
- Bydliště: Jihlava/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problémCaizi píše:No je to možne s tím odhadem.mě to přijde jak kdyby tam byli vychozený ložiska bo když na to přitlačím tak se to dotkne lehce stěny turba..a nevim jestli je to normalni...ale podle toho co píše doublejay tak by tam vůle neměla být žádná přeci..dým naštěstí ještě ne ale nechce to pořádně táhnout a ješte mi tam něco tuká tak kutím čím to může být...z části to byl filtr a ted mám ještě podezření na detonace a palivovou pumpu...je toho dost...
Buď máš špatnou velikost lopatek turba(já i doublejay jsme se s tím kdysi potýkali),a nebo je to způsobeno IC(pokud máš orig. verzi).Mám pocit že raddy se kdysi rozepisoval o tom,že origo IC působí jako restriktor,takže ikdyž zvedneš tlak na turbu,ICčko ti ho stejně udusí na 0,5baru,protože je těžce neprůchodný.Ale to by museli potvrdit kluci co mají original konfigurace.Caizi píše: Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
- Ondrey
- user
- Příspěvky: 587
- Registrován: 27.09.2004, 15:47
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
.. neřekl bych.. to by ten IC musel být úplně tragicky zasviněnej... já jezdil se standardním IC na 1b a bylo to naprosto v pohodě...sprinter píše:Buď máš špatnou velikost lopatek turba(já i doublejay jsme se s tím kdysi potýkali),a nebo je to způsobeno IC(pokud máš orig. verzi).Mám pocit že raddy se kdysi rozepisoval o tom,že origo IC působí jako restriktor,takže ikdyž zvedneš tlak na turbu,ICčko ti ho stejně udusí na 0,5baru,protože je těžce neprůchodný.Ale to by museli potvrdit kluci co mají original konfigurace.Caizi píše: Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
No, ja porad tvrdim, ze tam je bud dira (ten sycivy zvuk pod plynem) nebo to utika prepoustecim ventilem... A nebo muze byt praskla/netesnici kompresorova komora...??? Kazdopadne by to chtelo turbo ven a zkontrolovat.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...