rvs

tipy na zajímavé weby, shopy atd
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

ja som ta vazne varoval :)

Militec 1 a Metaltec 1 – dva výrobky, kterým byla dána obrovská reklama v tisku s tím, že se jedná o „Přelom v technice mazání nebo podvod?“ (přesný název článku). V tomto případě musím odpovědět, že se jedná o velmi těžký podvod. Po přečtení článku v „časopise“ Auto Štangl pod tímto názvem jsem začal pátrat po podrobnostech. Postupně jsem zjistil, že autor článku, obalený tituly zepředu i zezadu (kdyby to šlo, tak ještě shora a zespodu), na žádné naší Vysoké škole ani v odpovídajícím výzkumném ústavu v naší republice nepracuje, a to ani externě, pravděpodobně vůbec neexistuje. Po dotazu na zadavatele článku mi nebyl na tuto otázku schopen odpovědět. Potvrzuje to i můj dojem, protože odborník by se nikdy pod takovou snůšku nesmyslů nemohl podepsat. V článku není nic konkrétního, pouze reklamní kecy. Štangl potřebuje také vydělávat…
Vysvětlení funkce v propagačních materiálech: jde o syntetické hydrokarbony vyrobené patentovanou technologií, které ošetří povrch beze změny vůlí, na rozdíl od přípravků obahujících teflon a jiné látky. „Syntetické hydrokarbony proniknou i do nejmenších mezer a pevně k nim přilnou, tím se vytvoří ochranná vrstva, bránící a zajišťující…“ – jste z toho nějak moudří? Ví někdo z vás, co je to „syntetický hydrokarbon“? (Hydrokarbon je něco jako uhlovodík (přeložíme-li si toto slovo do češtiny), když budu hodně benevolentní, tak „syntetický hydrokarbon“ je třeba syntetický olej. Pro toto označení můžeme vymyslet tisíce dalších „uplatnění“.)
V článku se jaksi „zapomnělo“ na to, že výrobek obsahuje chlórové sloučeniny ve formě chloresterů. Zadavatel článku mi na můj dotaz zaslal „zaručené“ testy, provedené v Brazílii a s podpisem profesora tamnější univerzity. Obsah testu mi opět potvrdil, že byl vyroben firmou Militec a zcela jistě onen odborník nemá s tímto testem nic společného. (Proč v Brazílii? Předpokládá se, že odtud nebudeme schopni ověřit pravost tvrzení – časový posun, španělština, drahé spojení…)
Zprávu jsem nechal (oklikou) konzultovat s prof. Kovářem a mimo jiné i s jedním zahraničním odborníkem na chemii maziv. Dozvěděl jsem se následující:
„Předmětný test, jak je uveden ve zprávě, je účelový. Ani chlorparafin, ani chlorester netvoří chlorovodík nebo kyselinu chlorovodíkovou při smíšení s vodou. Samozřejmě nedochází ke změně pH, protože nejsou ani kyselé, ani zásadité. Pokud by k ní došlo, vylučovalo by to použití těchto přísad (chlorparafinů a chloresterů) do řezných kapalin, kde jsou tyto látky používány (pokud je ještě tato technologie aplikovaná a povolena). Autoři článku si zahrávají s nevědomostí zákazníků v oblasti maziv a chemie.
Závěrečná poznámka ze zprávy je rovněž účelová, protože zde nejsou obsaženy v potřebné míře údaje o teplotních poměrech. Nicméně problém s použitím chlórových aditiv v motorových olejích narůstá tím víc, čím víc je motor netěsný a dochází k profuku kolem pístních kroužků a olej s touto přísadou se dostane do spalovacího prostoru a následně do katalyzátoru, který postupně zničí. To je hlavní problém, který významné olejářské společnosti objevily při výběru vhodných technologií pro výrobu olejů. Chemické složení Militecu není nic nového a unikátního. Jedná se o zcela běžnou a levnou záležitost (laicky řečeno, smíchá se olej s chlórem, obě dvě složky jsou velmi levné). Podívejme se pravdě přímo do očí. Pokud by ta technologie byla tak unikátní, proč ji výrobci olejů již dávno nepoužili? (Pozn.: řeči o konkurenčním boji a patentových právech necháme lidem s IQ tykve.)
Pouhým přidáním vody nebo oleje do těchto přísad neovlivní jejich stabilitu. Pokud se však setkají s EP přísadami v oleji, jsou jejich stabilita a korozivní faktor výrazně urychleny. Zvýšení stability výrobci těchto látek přisuzují účinkům chloresterů. Ve skutečnosti je tomu naopak. Chlorparafiny mají výrazně vyšší stabilitu než chlorestery. Chlorparafiny vážou 40-60% chlóru, zatímco chlorestery 30-35%.
Závěr technického bulletinu je napsán zcela jistě firmou Militec a nenabízí žádné technické skutečnosti, nýbrž jen reklamní žvásty. Tento typ přísad je dobrou EP přísadou určenou pro řezné kapaliny. Současný trend ve vývoji těchto kapalin však odstoupil od těchto přísad díky jejich ekologické závadnosti. Ty jsou již v současné době zakázány a každá firma, která je ještě používá je musí vést jako zvláště nebezpečné odpady se všemi problémy, které z toho vyplývají.“ Takže prof. Kovář odborně potvrdil to, co jsem uvedl výše.

Tolik kolem přísady Militec a Metaltec. Tyto údaje se ve skutečnosti týkají veškerých chlórových přísad všeobecně. Chlórové přísady zejména napadají barevné kovy obsažené v kompozicích, způsobí vytvoření „tvrdé krusty“ na povrchu kompozice, její postupné praskání a následný rozpad. Rovněž tak napadají ocelový povrch. Jak již bylo uvedeno, nejnebezpečnější jsou produkty tepelného rozkladu ve spalovacím prostoru, které napadají výfukový systém, zejména pak katalyzátory a do ovzduší odcházejí ve formě nebezpečných chlórových exhalátů.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

1,perfektní konečně něco konkrétního, tak a ted kdo má známé, kteří jsou schopní něco podobného ověřit, zdali uvedené university, existují, zda to není podvrh
2,vliv teflonu a chloru je mi znám
3,hydrokarbon slyším poprvé
4,co se týká rvs elektrochemické pokovení lze také přeložit galvanické
5,právě brazílie
6,myslíš si že prof Kovář je schopen se k tomuto vyjádřit
7,Pokud by ta technologie byla tak unikátní, proč ji výrobci olejů již dávno nepoužili? to mě taky napadlo, ale přesto mne to zajímá
8,jen jestli můžeš co víš o olejích s molybdensulfidem dík
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

přečetl jsem si komplet článek na který jsi mi dal odkaz raddy
1, ohledně elektrochemického nanášení, nic co by potvrzovalo ani vyvracelo, jen že to asi nebude fungovat
2, pro mě novinka doktora Bishopa
3, stále se jich nezastávám, stále si myslím, že to nebude až tak jednoznačné, ale stále bych to nezatracoval
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Kentoya píše:...například i johansonky (kdo neví co to je at se nevyjadřuje)...
No, ja je zazil jednou "srostle", a to bylo maso. Po oddeleni se s nimi uz nic merit nedalo :?
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

ad Militec - jezdi na to vsichni v Motorsportu v Pelhrimove, lijou to i do Formule... Na http://www.militec.cz jsou i ty odborne posudky a jedine, co jsem se tam dozvedel negativniho, ze pri nedokonalem spalovani Militecu vznika chlorovodik (a s vodou pak HCl). Kdyby si tim par lidi oddelalo motor, tak by mi to Milan asi nedoporucoval. Nechci se toho zastavat, asi bude kus pravdy na obou stranach, ale mne se nic negativniho neprojevilo. Nejsem 100% duverivy ani podeziravy, dlouho jsem se rozhodoval, jestli si to do auta dam. A ujel jsem 20k km - a nic. Tedy presneji - nic spatneho. Cetl jsem spousty clanku pro i proti, dost veci o mazivech a aditivech, dobry byl ten nekolikaprispevkovy serial o poverach a mytech kolem oleju. Na druhou stranu - oterove testy pod zatizenim, Milanova jizda na motorce bez vody v terenu, kdy mu prasklinou vytekl chladic a on NEZADREL, ani nemusel nic menit (treba krouzky)... Kdo chce, at si z toho vybere svoje, jak jsem napsal - NEZATRACUJI, ANI HORLIVE NEDOPORUCUJI. Mne se zklidnil motor a prestaly cvakat hydrostely, udelal jsem jen jednu napln Militecu a pak 3 dalsi vymeny oleje jsem menil jen olej a ty hydrostely jsem uz nikdy neslysel. Informaci je vsude dost (ruzne kvality a s ruznym umyslem sepsanych), mozek mame vsichni svuj a necht se kazdy rozhodne svobodne.

P.S. O prisadach do paliva by se dala vest uplne stejna diskuse, ze??? 8)
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike »

Mno musim rict, ze o Militecu toho teda moc nevim, ale vim to, ze prave Militeca prodava a doporucuje i STK Bohdalec, ktera mimochodem ma i svuj zavodni team. Nic z toho nevyvozuju, jen oznamuji skutecnost :wink: .

To Kentoya: Mas zkusenosti s tim tvrdochromem? Zajimalo by me, jak tlustou vrstvu jsou schopni nekde nanest na cepy prave klikovky? Ja o tom uz davno uvazoval protoze moje klika to docela potrebovala, nakonec nic, protoze sem byl uz linej schanet nejaky firmy co to delaj. Ale jako strojar tvrdochrom znam a muzu potvrdit, co si psal. Ma daleko menci soucinitel treni nez kov na kov a daleko vetsi odolnost proti oteru. O jeho vlastnostech svedci i fakt, ze se pouziva na pistnicich a pistnich krouzcich, ktery jsou dost namahane. Nevis takhle nahodou o nekom kdo by delal tvrdochrom?

Jinak to RVS zni zajimave, ale asi bych chtel objektivni nazor od nekoho kdo to pouzil a podobne. Je fakt ze clanky, ktere uvadeji jsou podle dost neduveryhodny. Urcite bych to nezkousel na dvoukile, mozna na ty felde jak si psal.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

na ten tvrdochrom se zeptám, nevím jestli je technicky možné ho nanést pouze na pracovní plochy kliky anebo se to bude muset nanést na celou kliku, je možné, že existuje nejaká sračka kterou se dá klika natřít, kde nebude potřeba tvrdochrom nevím, ale vím že tvrdochrom není levná záležitost a firma kam jsem dřív chodil i s hovadinama (perfektně vyleštěné nebot tvrdochrom přesně kopíruje povrch - pro neznalé) a ty hovadiny byly na cokoliv třeba na kytaru, kde stačil obyč chrom, ale proč hledat obyč chromovnu, když jsem mohl mít levný a daleko více trvanlivější tvrdochrom
tlouštku tvrdochromu už si nepamatuji, ale je to nula nula prd (taky zjistím ale jsou to tuším max setiny)
pokud si dobře pamatuji tak za komančů se do závodních shadyn tvrdochromovali vložky válců a nějak i klika a po každém závodě se dávali nové písty a nové šály, protože bloky měly vyztužené litinou, tak zůstávali, ale je možné že tato informace není zcela přesná
Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike »

Jo dik moc, to sem rad. Ja mam pocit, ze to snad jde jen na urcite mista. Meli by umet odloucit cepy od zbytku. Jinak s cenou si taky nejsem jistej, ale melo to bejt kolem cca +- 10Kc za dm2 po 10 mikronech vrstvy.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

tak jsem zjištoval, cenu zatím nevím, ale zcela iseální postup je nechat podbrousit kliku o cca 0,05 až 0,07, nanést 0,1 tvrdochromu a obrousit na tovární hodnotu (mám to od špičkovýho mechanika), cenu zjistím později až najdu chromovnu
ps prý to jde lokálně
a od toho mechanika jsem se dozvěděl, že už jsou i lepší materiály než tvrdochrom, tak zkusím zjistit i toto
Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike »

jo jo a dík
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

No já jsem o použití do závodních motorů taky slyšel,ne sice militec,ale Xeramic,nebo jak se to jmenuje,to je jeden z těch dražších-údajně při každé výměně oleje.Určitě to není samospasitelný,jako že to z hotovýho motoru udělá novej,ale otec to taky párkrát zkusil,převážně u starších dieslů a jak říkal Doublejay zklidnilo se to a taky trochu ztišilo.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

milonovo píše:No já jsem o použití do závodních motorů taky slyšel,ne sice militec,ale Xeramic,nebo jak se to jmenuje,to je jeden z těch dražších-údajně při každé výměně oleje.Určitě to není samospasitelný,jako že to z hotovýho motoru udělá novej,ale otec to taky párkrát zkusil,převážně u starších dieslů a jak říkal Doublejay zklidnilo se to a taky trochu ztišilo.
Xeramic ma na uvedenej stranke "velmi" dobre referencie :toimonster:

este to asi potrva naozaj dlho, kym si ludia uvedomia ze vyhadzuju peniaze na chemicke sracky ktore ich zblbly peknym obalom a spustou uzasnych informacii.
Uživatelský avatar
Spike
user
Příspěvky: 218
Registrován: 08.01.2005, 21:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Spike »

Nejak tak panacci, Je treba si uvedomit, ze vylagrovanymu motoru uz ztezi neco pomuze. A tim spis, jak mu muze pomoct naliti nejake zazracne vodicky do motoru? Na vylagrovanej motor uz jedine GO. Mozna ze nejake ty pripravky jsou schopne nejak nacatej motor ztisit a uklidnit, ale urcite bych to nevidel, ze udelaj ze staryho novej.
Červená RS13 ´90
- ve fázi přestavby
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

jenže otázka je jaká je cena toho ztišení - to bylo pěkně popsaný v těch článcích o olejích
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Martin_534 píše:jenže otázka je jaká je cena toho ztišení - to bylo pěkně popsaný v těch článcích o olejích
to ti uz porata mechanik ked rozobere motor a ukaze ti upchate olejove kanaly v loziskach atd.....
Odpovědět