Tlak turba???
Tlak turba???
Možná už to tady bylo, ale nemůžu to tady najít!Jakej by měl bej tlak turba u CA18DET a kdyby to šlo, tak i u jinejch motorů... Předem dík.
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak turba???
seriově 0,7b
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
ehm, to asi nebude uplne spravne vysvetlenie. na tlak v sani turbomotora sa je treba pozerat zo strany MOTORA, nie turba, vysvetlim.Martin_534 píše:tlak turba nejde porovnávat mezi jednotlivejma turbama ( myšleno turbo jenýho modelu ) , každý turbo při stejnym tlaku dokáže dodat jiný množství vzduchu
Co je vlastne tlak (pretlak) v sani? Nic viac a nic menej, len nespotrebovany vzduch motorom, cize vlastne vzduch "navyse", ktory sa uz nevosiel do valcov. Tento vzduch dodava turbo. Cim vacsie mnozstov vzduchu je schopne turbo dodat za cas otvorenia sacich ventilov, tym vacsi pretlak v sani bude.Uvazujme ze motor je stale ten isty, to znamena ze na vytvorenie dajme tomu pretlaku 1bar je potrebne STALE TO ISTE MNOZSTVO VZDUCHU.
Cize, z toho vypliva ze pretlak v sani je umerny mnozstvu vzduchu ktore dodava turbo.
To znamena ze ak je v sani tlak 1bar, tak je to TO ISTE a stale ROVNAKE mnozstvo vzduchu, ci ho dodava male alebo velke turbo.
Samozrejme, jeden rozdiel tu je-teplota vzduchu. Male turbo zohrieva vzduch viac ako velke a to znamena ze v rovnakom objeme vzduchu je menej kyslika a tym padom nizsi vykon motora, ALE MNOZSTVO VZDUCHU JE VZDY TO ISTE.
Cize, pokial dane turbo je schopne dodavat dany tlak (alebo mnozstvo) vzduchu, je TO TEN ISTY OBJEM VZDUCHU ci uz pochadza z mensieho alebo vacsieho turba.
efektivny tlak T3 kompresora Super60 trim je cca 1.2bar v celom rozsahu otacok ca18det motora, a dajme tomu 1.3bar ako spickovy tlak, ktory ale uz moze byt mimo efektivnu oblast/resp sa mozno znizi vo vysokych otackach motora...to ale zavysi od konkretneho motora, resp. stupna jeho upravy.Vykonovo to vychadza na cca 320-350k.blázen píše:kolik tlači tvoje T3 nebo by ta nova měla tlačit?
no to je prave to...ziadny T25 kompresor nie je schopny (nemal by byt ) dodavat tlak vacsi ako cca 0.8bar v celom rozsahu otacok.Kentoya píše:no a jak to bude přibližně s výkonem, když použiju michalův repas a zkusím ho tlačit od 1 do 1,2, než najdu ideál
co předpokládáš raddy
Ak nastavis 1bar a viac, tak tlak vo vyssich otackach jednoducho klesne na zhruba seriovu uroven po asi 5000ot...
no moj nazor je ist priamo na 1bar (samozrejme walbro a stage1 cip je podmienka), odsledovat do akych otacok udrzi tlak. Netreba zabudat, ze ak ja tlak neskor klesne, prinesie vyssi krut. moment, kedze ten vrcholi okolo 4500rpm a vtedy by tlak mal byt este 1bar.Kentoya píše:tak co zkusit 0,85 nebo 0,9 anebo 0,95
Vykon moze byt tak niekde okolo 220-230k ak je vsetko v poriadku....
ak mas zaujem o extremnosti, poznam jedneho typka, vola sa Martin_648 alebo tak nejako, pocul som ze nejakym zazrakom dostal 1.3bar z T25, ale to su mozno len klebety (sem vuuul)
ty nu to dáváš vyžrat
takže teoreticky na normální ježdení do 5500 otáček, je možno zkusit i tech 1,2 ,ale sledovat od jakých otáček začne tlak klesat, pokud to bude např od 4500 otáček tak ubrat na 1,1, až najdu správný a trvalý tlak, který bude dejme tomu držet do 5500 otáček a tím pádem zjistíme i trim a ostatní detaily michalova repasu jestli se nemýlím
(bo ten michalův kamo neví co tam strká anebo to nechce prozradit)
takže teoreticky na normální ježdení do 5500 otáček, je možno zkusit i tech 1,2 ,ale sledovat od jakých otáček začne tlak klesat, pokud to bude např od 4500 otáček tak ubrat na 1,1, až najdu správný a trvalý tlak, který bude dejme tomu držet do 5500 otáček a tím pádem zjistíme i trim a ostatní detaily michalova repasu jestli se nemýlím
(bo ten michalův kamo neví co tam strká anebo to nechce prozradit)
to je len v ramci srandyKentoya píše:ty nu to dáváš vyžrat
takže teoreticky na normální ježdení do 5500 otáček, je možno zkusit i tech 1,2 ,ale sledovat od jakých otáček začne tlak klesat, pokud to bude např od 4500 otáček tak ubrat na 1,1, až najdu správný a trvalý tlak, který bude dejme tomu držet do 5500 otáček a tím pádem zjistíme i trim a ostatní detaily michalova repasu jestli se nemýlím
(bo ten michalův kamo neví co tam strká anebo to nechce prozradit)
na tvojom mieste by som z T25 viac ako 1bar netlacil.
neviem ci z tlaku nieco zistis, pretoze ten je zavysli od konkretneho motora a moze sa lisit od teoretickeho prietoku vzduchu a tlakoveho pomeru. Moj nazor je ze do 5500ot udrzi tlak tak max. 0.8-0.9bar....ale to treba vyskusat.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: