Jak rozebrat hydroštely?

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Jak rozebrat hydroštely?

Příspěvek od Mr.FU »

Myslím že Kentoya, ve svých radách ohledně GO motoru psal, že pokud nejdou hydroše stlačit rukou, tak rozebrat a vyčistit, nejak jsem nepřišel na to jak to udělat aniž bych použil svěrák nebo ocelovou palici. Ty moje nejdou zmáčknout naprosto vůbec. Jen jeden jediný.

Ještě bych potřeboval vysvětlit přesnou funkci tohoto bazmeku. Vím že se tlakem oleje vytovnává vůle mezi vačkou a ventilem, nicméně pokud bych to měl rozebírat, musím vědět jak to složit a jak se to má správně hýbat aby zase fungovaly jak mají.

Díky za pomoc.
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

Hydroštely se vymačkávaj normálně ale rukama? :shock:
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

To se mi taky nezdá,když jde vymáčknout rukou tak je v prdeli ne?Jak by pak vymezoval když neudrží tlak?
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

Vždycky jdou kur..sky stuha 8)
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Tady je návod na servis i s obrázkama:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... ic+tappets
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU »

možná jsem Kentoyu špatně pochopil ale co tedy znamená bod 8???

forum/viewtopic.php?t=8143
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)
Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU »

935Baby píše:Tady je návod na servis i s obrázkama:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... ic+tappets
Díky za snahu, ale jsem asi tupej a pořád nevím jak ty cajky rozebrat :lol: :lol: :lol:
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

mě to zatím pomohlo, ten toulen, ještě jsem je nerozebíral, ale jelikož jsem již nějaké rozebrané štely viděl, tak věřím že jdou rozebrat i naše, až budu mít náladu tak zkusím přijít na princip, předpokládám, že tam bude osazení, skrz které to nejde ven, aby nevypadly samovolně, jen zjistit jak zatlačit aby vypadly, myslím si že by to mohlo jít stlačeným vzduchem nevím nevím
Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU »

Kentoya píše:mě to zatím pomohlo, ten toulen, ještě jsem je nerozebíral, ale jelikož jsem již nějaké rozebrané štely viděl, tak věřím že jdou rozebrat i naše, až budu mít náladu tak zkusím přijít na princip, předpokládám, že tam bude osazení, skrz které to nejde ven, aby nevypadly samovolně, jen zjistit jak zatlačit aby vypadly, myslím si že by to mohlo jít stlačeným vzduchem nevím nevím

A mají tedy jít stlačit rukou nebo ne? Jak se tedy má hýbat správně fungující hydroštel?

Jelikož mě jde rukou jeden ze šestnácti, tak podle odpovědí v tomto příspěvku nevím jestli mám v hajzlu jeden nebo patnáct... :cry: :cry:
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

V servisu jsme na všech autech při demontáži a následné montáži hlavy vymačkávali.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

já je měl všechny tak zadrbaný že skoro nešly ani kleštěma, ted mi jich jde cca 13 rukou a 3 s použitím druhé ruky a otlakem na palci
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

No já je mačkal opatrně a pomalu ve svěráku (cca na 3 polohy) a ty co šli rukou,nebo už nebyly pod tlakem jsem rovnou vyřadil.Z 32 jsem měl celkem pakec vybrat 16.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

no nevím co jsem viděl nový hydroštely (nebyly z dvoukila) tak šli rukou, proto předpokládám, že by měli jít i na dvoukile rukou
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

Jenže nový se neprodávaj natlakovaný,to bude ono,proto taky chvíly klapou než se naplněj.
Uživatelský avatar
Mr.FU
user
Příspěvky: 213
Registrován: 27.09.2004, 14:46
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.FU »

Nevím jestli jsem správně pochopil ten obrázek, ale po vytlačení oleje ( odtlakování ) by měly jít rukou a odpor by měla klást jen ta pružina, a vymáčknutí oleje by zase neměl být takový problém abych na to potřeboval svěrák jako v mém případě :(
Nissan 200SX, r.v. 1990.
Nový lak.
GO Motoru.
Nové turbo.
A jezdí :-)
Odpovědět