špatný volnoběh za studena
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
hm tak ja se z toho taky asi po...
jsem si myslel, ze uz to mam v pohode jak jsem vymenil teplotni cidlo, ale dneska jedu do prace a po cca 250-300 metrech co jsem brzdil motorem z kopce jsem pridal plyn a vubec nic se nestalo proste jako bych to neudelal zastavil jsem u kraje parkrat jsem to proslapl a zacalo to fungovat jako tohle musim vyresit nerad bych zustal nekde v krizovatce nebo tak nejak blbe stat kua
Tohleto mi to delalo kdyz to bylo studeny. Pak jsem prave menil to cidlo a od ty doby nic az dneska jenze to uz byl motor teplej
jsem si myslel, ze uz to mam v pohode jak jsem vymenil teplotni cidlo, ale dneska jedu do prace a po cca 250-300 metrech co jsem brzdil motorem z kopce jsem pridal plyn a vubec nic se nestalo proste jako bych to neudelal zastavil jsem u kraje parkrat jsem to proslapl a zacalo to fungovat jako tohle musim vyresit nerad bych zustal nekde v krizovatce nebo tak nejak blbe stat kua
Tohleto mi to delalo kdyz to bylo studeny. Pak jsem prave menil to cidlo a od ty doby nic az dneska jenze to uz byl motor teplej
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
velmi podobne priznaky sa deju ak je nefunkcny idle switch. v tom pripade ECU nekompenzuje znizenie volnbehu sposobene posilovacom riadenia napr. a motor zhasne. idle switch moze byt nefunkcny kvoli nespravnemu natoceniu snimaca polohy klapky. Zmeraj hodnoty TPS podla manualu pri plnom otvoreni klapky. Je dolezite mat spravne nastaveny TPS a klapku.mrkevvzime píše:tak jak to vypada, uz si na neco prisel?
dneska mi to zdechlo na krizovatce jako kdyz to nestihne prepnout na idle a pak kdyz jsem to nastartoval tak jsem se jenom rozjel a opet to nereagovalo na plyn tak jsem behem jizdy udelal restart a v pohode to jelo kua
reknete mi nekdo prosim cim to je
Samozrejme moze to byt sposobene niecim inym, ale zacal by som odtialto.
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
idle switch vypadá být ok
TPS 1.3-8.8 kohmu - to je v toleranci
AR má správný odpor, ale nevím jestli zavíra-otvíra
teplotí čidlo nové
AAC jsem skoro nemohl změřit už jsem myslel, že je v prdeli. Má mít 10ohmu a nemohl jsem na něm naměřit nic, ale pak jsem trochu škrábal měřákem ty kontakty a je tam těch 10 - škoda už jsem myslel, že je to ono, ale možná tam ten špatný kontak fakt zlobí
proč do toho cpu AR a tepl. čidlo?
protože před 14 dny jsem nemohl jezdit dokud se to neohřálo - volnoběh byl ok, ale jak jsem chtěl jet tak to nereagovalo na plyn a vůbec to nejelo jenom volnobech šel - párkrát to teda i chciplo, ale jen vyjimečně. Pak jsem vyměnil tepl. čidlo a 14 dni pohoda vše ok. Až v pondělí to začalo zase zlobit, ale opačně. Když jsem nastartoval tak otáčky ok a jízda taky ok. ale jak se to ohřálo tak to právě začalo blbnout - reakce na plyn nulová nic se nedělo. Poprvé jsem jen zastavil u kraje a chvilku čekal. Na volnoběh ok, párkrát jsem to prošlápl a několikrá to neochotně šlo do otáček a najdnou vše ok a bez problému jedu dál. Podruhé jedu a zase žádná reakce na plyn a dokonce to zdechlo při zastavení na křižovatce - nastartuju "ujedu" - uskáču 20 metrů chcípnu to, nastartuju a zase vše ok až do konce jízdy.
Vždy to zlobí jen jednou a pak už jedu až do konce jízdy bez problému. Mám podezření, že to dělá něco při změně teploty motoru - při přechodu ze zahřívání na normální chod. ALE CO??? i po výměně tepl. čidla, jak to jezdilo těch 14 dní celkem v pohodě bylo cítit , že jak se to ohřálo něco se stalo a najednou to jelo mnohem líp - plynuleji hladší chod paráda.
sorry, že jsem to tak rozvedl, ale třeba to pomůže k objasnění problému
TPS 1.3-8.8 kohmu - to je v toleranci
AR má správný odpor, ale nevím jestli zavíra-otvíra
teplotí čidlo nové
AAC jsem skoro nemohl změřit už jsem myslel, že je v prdeli. Má mít 10ohmu a nemohl jsem na něm naměřit nic, ale pak jsem trochu škrábal měřákem ty kontakty a je tam těch 10 - škoda už jsem myslel, že je to ono, ale možná tam ten špatný kontak fakt zlobí
proč do toho cpu AR a tepl. čidlo?
protože před 14 dny jsem nemohl jezdit dokud se to neohřálo - volnoběh byl ok, ale jak jsem chtěl jet tak to nereagovalo na plyn a vůbec to nejelo jenom volnobech šel - párkrát to teda i chciplo, ale jen vyjimečně. Pak jsem vyměnil tepl. čidlo a 14 dni pohoda vše ok. Až v pondělí to začalo zase zlobit, ale opačně. Když jsem nastartoval tak otáčky ok a jízda taky ok. ale jak se to ohřálo tak to právě začalo blbnout - reakce na plyn nulová nic se nedělo. Poprvé jsem jen zastavil u kraje a chvilku čekal. Na volnoběh ok, párkrát jsem to prošlápl a několikrá to neochotně šlo do otáček a najdnou vše ok a bez problému jedu dál. Podruhé jedu a zase žádná reakce na plyn a dokonce to zdechlo při zastavení na křižovatce - nastartuju "ujedu" - uskáču 20 metrů chcípnu to, nastartuju a zase vše ok až do konce jízdy.
Vždy to zlobí jen jednou a pak už jedu až do konce jízdy bez problému. Mám podezření, že to dělá něco při změně teploty motoru - při přechodu ze zahřívání na normální chod. ALE CO??? i po výměně tepl. čidla, jak to jezdilo těch 14 dní celkem v pohodě bylo cítit , že jak se to ohřálo něco se stalo a najednou to jelo mnohem líp - plynuleji hladší chod paráda.
sorry, že jsem to tak rozvedl, ale třeba to pomůže k objasnění problému
Naposledy upravil(a) mrkevvzime dne 30.08.2006, 16:34, celkem upraveno 2 x.
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Napadají mě tyto věci které mění funkci v závisloti na teplotě motoru:mrkevvzime píše:Mám podezření, že to dělá něco při změně teploty motoru - při přechodu z zahřívání na normální chod. ALE CO??? i po víměně tepl. čidla, jak to jezdilo těch 14 celkem v pohodě, bylo cítit , že jak se to ohřálo něco se stalo a najednou to jelo mnohem líp - plynuleji hladší chod paráda.
Air Regulator (hmm, celou dobu jsem si říkal co sakra myslí tím AR. Ted jak jsem napsal slovo air regilator tak mě to došlo ) Takže nic
Lambda - má vyhřívání, to znamená že za studena nefunguje, ale lamba by neměla mít vliv no volnoběh - i když kdo ví
Jinak už nevím co, leda že by jsi měl poškozené ozubení na vačce - to ozubení co pohání CAS (Crank Angle Sensor) - ale že by se to takto náhodně měnilo, to je málo pravděpodobné.
Update:
ted jsem si vsiml ze píšeš že nevíš jestli zavírá a otvíra AR. Zjistíš to jednoduše. Na pořádně zahřátém motoru běžícím na volnoběh odpoj tu hadici co jde zespod do Air Regilatoru a okamžitě ji zacpi palcem. Pokud ti přesto klesnou otáčky nebo motor bude nějak zlobit, tak ti AR nezavírá.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
CAS je ok
"ted jsem si vsiml ze píšeš že nevíš jestli zavírá a otvíra AR. Zjistíš to jednoduše. Na pořádně zahřátém motoru běžícím na volnoběh odpoj tu hadici co jde zespod do Air Regilatoru a okamžitě ji zacpi palcem. Pokud ti přesto klesnou otáčky nebo motor bude nějak zlobit, tak ti AR nezavírá.
"
ok otestuju dik
"ted jsem si vsiml ze píšeš že nevíš jestli zavírá a otvíra AR. Zjistíš to jednoduše. Na pořádně zahřátém motoru běžícím na volnoběh odpoj tu hadici co jde zespod do Air Regilatoru a okamžitě ji zacpi palcem. Pokud ti přesto klesnou otáčky nebo motor bude nějak zlobit, tak ti AR nezavírá.
"
ok otestuju dik
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
sorry blázne že ti sem furt píšu
tak jsem testoval ten AR a když jsem odpojil hadici a zacpal ji prstem tak se nic nestalo, ale když jsem zacpal i AR tak mi to sálo prst dovnitř takže úplně nedovírá - nevim jestli to musí mít 100% nepropustnost
Ale jako pak jsem našel velkou haluz. Furt jsem slyšel nějaký únik vzduchu když jsem pootočil klapkou, ale nemohl jsem nic najít až po pátrání po hadicích jsem našel odpojenou hadici od carbon can. co vede ke klapce
tak jsem na to zvědavej co to bude zítra dělat
tak jsem testoval ten AR a když jsem odpojil hadici a zacpal ji prstem tak se nic nestalo, ale když jsem zacpal i AR tak mi to sálo prst dovnitř takže úplně nedovírá - nevim jestli to musí mít 100% nepropustnost
Ale jako pak jsem našel velkou haluz. Furt jsem slyšel nějaký únik vzduchu když jsem pootočil klapkou, ale nemohl jsem nic najít až po pátrání po hadicích jsem našel odpojenou hadici od carbon can. co vede ke klapce
tak jsem na to zvědavej co to bude zítra dělat