Lambda
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Lambda
blbej dotaz, ale v jakejch režimach jí s13 ECU používá? vždy jsem si myslel, že jenom kolem 2500-4000ot při konstatní zátěži
může ovlivnit volnoběh?
a co všechno se stane, pokud posílá jednotce nesmyslný data?
proč to sem všechno píšu:
dostalo se mi do ruky auto DAVa a mimo jiné tam je asi špatná lambda, protože když je zapojená, tak auto zcela náhodně ztrácí výkon a chcípá jak za tepla, tak za studena, po jejím odpojení jde jako hodinky ...
může ovlivnit volnoběh?
a co všechno se stane, pokud posílá jednotce nesmyslný data?
proč to sem všechno píšu:
dostalo se mi do ruky auto DAVa a mimo jiné tam je asi špatná lambda, protože když je zapojená, tak auto zcela náhodně ztrácí výkon a chcípá jak za tepla, tak za studena, po jejím odpojení jde jako hodinky ...
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda
ty režimy neznám,..ale tuším za studena je lambda off.. já když ji odpojim se nic neděje.. aspon ted díky tobě vím,že by měla být vpořádku
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
forum/viewtopic.php?t=6494&highlight=test+lambda+sondy
citace z prvniho prispevku v tom clanku:
Jinak jak pises ty otacky kdy se pouziva labmda tak je to tak jak pises - ja kdyz to zkousel tak to bylo priblizne stejne
Mam diagnostiku ECU vyvedenou z toho diagnostickeho konektoru - tak jsem to parkrat sledoval za jizdy jak ty kontrolky blikaji. Synchronizovane blikaji od cca 2000rpm do cca 3200rpm, bud pri konstatnich otackach nebo pri plynule pomalejsi akceleraci.
citace z prvniho prispevku v tom clanku:
Open loop - nepouziva (respektive neni tam zpetna vazba) se signal z lambdy, takze by nemela vadna lambda zpusobovat potize. Treba s tim volnobehem by nemela zlobit.Open loop (otevreny okruh):
- nastava v techto pripadech (ubrani plynu, vysoke zatizeni motoru, volnobeh, vady lambdy, nedostatecna aktivace lambdy, start motoru
Jinak jak pises ty otacky kdy se pouziva labmda tak je to tak jak pises - ja kdyz to zkousel tak to bylo priblizne stejne
Mam diagnostiku ECU vyvedenou z toho diagnostickeho konektoru - tak jsem to parkrat sledoval za jizdy jak ty kontrolky blikaji. Synchronizovane blikaji od cca 2000rpm do cca 3200rpm, bud pri konstatnich otackach nebo pri plynule pomalejsi akceleraci.
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 30.09.2006, 19:41, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
no právě, proto jsem lambdu neřešil, ale opravdu po odpojení lambdy všechny problémy se chcípáním skončili
projevovalo se to tak, že začali padat otáčky a naprosto nereagovalo na plyn, když se otevřela klapka, tak jenom začalo šíleně cvrkat z prostoru vstřiků, jediný co pomohlo bylo lehký otevírání klapky - vpodstatě blikání s idle switchem. dělalo to jak na volnoběh, tak při jízdě. při jízdě to bylo doprovázený totálním snížením výkonu na 0
projevovalo se to tak, že začali padat otáčky a naprosto nereagovalo na plyn, když se otevřela klapka, tak jenom začalo šíleně cvrkat z prostoru vstřiků, jediný co pomohlo bylo lehký otevírání klapky - vpodstatě blikání s idle switchem. dělalo to jak na volnoběh, tak při jízdě. při jízdě to bylo doprovázený totálním snížením výkonu na 0
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Jisty jsi tim nejsem, v manualu psali o tom open loopu kdy je to na nej preple a kdy ne - ja to puze prelozil a napsal sem.
Na mem aute odpojena lambda nemela absolutne na nic vliv (teda na spotrebu asi ano ) - za jizdy a ani pri vlonobehu jsem zadne problemy nemel - absolutne zadne, nic necukalo atd.
Delal jsi diagnostiku lambda sondy pres ECU? Otestujes a pokud neblika tak by to melo byt jednoznacne chybna lambda.
Treba ma spatne nastaveny ten idle switch?
Na mem aute odpojena lambda nemela absolutne na nic vliv (teda na spotrebu asi ano ) - za jizdy a ani pri vlonobehu jsem zadne problemy nemel - absolutne zadne, nic necukalo atd.
Delal jsi diagnostiku lambda sondy pres ECU? Otestujes a pokud neblika tak by to melo byt jednoznacne chybna lambda.
Treba ma spatne nastaveny ten idle switch?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Libas
- user
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10.09.2006, 20:03
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
- Kontaktovat uživatele:
Vyhřívání lambda sondy je tam proto, aby sonda rychleji začala korigovat směs, čím dříve se zahřeje, tím dříve plní svoji funkci.Martin_534 píše:co je relé vyhřívání?adner píše:článkem v sondě to nejspíš nebude,hledal bych závadu v relé vyhřívání,pokud je spojeno s napájením některého dalšího systému vstřikování(např se vstřiky)
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
I kdyby to vyhrivani bylo KO tak by lambda fungovala po kratke jizde protoze by ji stacili zahrat vyfukove plyny a mela by zacit fungovat normalne. Rekl bych ze v momente kdy treba napriklad chladici kapalina bude zharata na provozni teplotu uz by lambda mela byt take dostatecne zahrata i v pripade nefunkcniho vyhrivani.
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 30.09.2006, 20:57, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
to je relé,které ti po startu zapne napájení vyhřívání sondy,aby byla co nejrychleji připravena k použití.Sonda,která má nízkou teplotu(pod cca 600 stupňů)nepracuje.Pokud je to relé,které přitom napájí i jinou část systému a je poškozené(opálené kontakty)bude způsobovat nekorektní chování zařízení.Pokud odpojíš sondu,přerušíš okruh velkého odběru proudu,stoupne napětí na onom relátku nad úroveň potřebnou k regulérní funkci a opticky je vše ok.Ovšem těch příčin může být mnohem víc.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: