V tom tematu z toho linku se pojednavalo o tom, ze sirsi pneumatika s nizkym profilem muze mit stejnou stycnou plochu jako uzsi ale zaroven s vyssim profilem, protoze ta uzsi se vice splosti co do delky kontakni plochy (mirne i do sirky).kenivruh píše:S tym rovnakym profilom si si isty, ze nebudu mat rovnaku plochu ?tomita píše:Myslim, ze sis zapomnel dodat ze "sirka pneumatiky v zavislosti na vyske profilu"...proto je tady to nedorozumeni.kenivruh píše:
Keby si si precital tie odkazy co som tu dal, tak uvidis na co su sirsie gumy. Sirsia guma ma sirsiu stycnu plochu, ale kratsiu na dlzku. Uzsia guma ma uzsiu plochu, ale zase dlhsiu. Obsah oblznika je rovnaky.
Prave vyska profilu urcuje nakolik se ta pneumatika spolsti a prave proto muze mit i uzsi pneumatika (ovsem se vyssim profilem) stejnou stycnou plochu jako sirsi pneumatika ale s nizsim profilem..
Pokud budou obe pneumatiky (sirsi i uzsi) stejny profil a stejny prumer rafku, tak nebudou mit stejnou stycnou plochu.
Inak aby bolo jasne, ja tu nechcem nikoho presviedcat o nejakej mojej pravde. Ja len pisem moj nazor a v podstate cele to zacalo tym, ci sirsie gumy maju na nasom aute az taky velky zmysel. Takisto nechcem aby si niekto myslel, ze som nejaky pako len preto, ze som tu dal iny nazor nez vacsina.
Proto rikam, ze kdyz porovnas dve pneu se stejnou vyskou profilu na rafcich stejnyho prumeru, ovsem s rozdilnou sirkou, budou mit obe rozdilne "stopy", neboli stycnou plochu.