Promin, ale v tom clanku se vubec nejedna o porovnani stycnich ploch pneumatik (ani se tam neuvadeji rozmery), ale jenom o metodu vypoctu stycne plochy pneumatiky konkretniho letounu. Nic vic...kenivruh píše:Posledny odkaz co tu davam. Ked uz ani potom neuverite, ze velkost stycnej plochy pneumatiky s vozovkou je zavisla len od hmotnosti na jedno koleso a tlaku v pneumatike a VOBEC nezavisi od rozmerov pneumatiky tak sa asi zastrelim valaskou
http://www.boeing.com/commercial/airpor ... ctarea.pdf
Rozmery kol
- tomita
- user
- Příspěvky: 687
- Registrován: 03.05.2006, 14:58
- Bydliště: Praha/Mnichov
- Kontaktovat uživatele:
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ten vypocen kontretniho letounu je uvedeny ako priklad.tomita píše:Promin, ale v tom clanku se vubec nejedna o porovnani stycnich ploch pneumatik (ani se tam neuvadeji rozmery), ale jenom o metodu vypoctu stycne plochy pneumatiky konkretniho letounu. Nic vic...kenivruh píše:Posledny odkaz co tu davam. Ked uz ani potom neuverite, ze velkost stycnej plochy pneumatiky s vozovkou je zavisla len od hmotnosti na jedno koleso a tlaku v pneumatike a VOBEC nezavisi od rozmerov pneumatiky tak sa asi zastrelim valaskou
http://www.boeing.com/commercial/airpor ... ctarea.pdf
Hned prva veta "The tire contact area for any aircraft tire is calculated by dividing the single wheel load by the tire inflation pressure."
Nahrad "aircraft" slovom "car" a mas vetu, ze kontaktna plocha pre hocijaku automobilovu pneumatiku sa pocitata delenim zataze na jedno koleso a tlaku v penumatike.
A mas uplne jedno ci je to koleso zo 747, Cessny alebo Pipera stycna plocha sa vzdy pocita rovnako. A takisto mas jedno ci je koleso z kamiona, auta alebo kolobezky stycna plocha sa pocita rovnako.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
No teraz sa to uz ozaj nikdy neskonci!Martin_534 píše:to by mě zajímalo, jak do toho všeho započítáte vzorek pneumaniky
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no hele vemem kolo trebas 225/55 R16 a ted ho natahneme na 300/55 R16 no a to kolo je mnohem sirsi, ze jo. takze pri stejnym tlaku a zatezi ma vetsi sirku na ktery sedi a ty chces rict, ze se ta vaha rozlozi na tu sirku a ubude "delka" kontaktu s podkladem tak moc, ze se stycna plocha srovna na stejnou hodnotu jako u ty 225??
tak tomu moc neverim, ale sem ochotnej to prekousnout
ALE kdyz vemu 225/55/16 a porovnam ji s 300/55/20 tak tomu neverim ani nahodou
protoze ta R20 jak ma vetci prumer se mnohem pomaleji "zveda-stoupa" od podkladu a tudiz podle mne ma i delsi kontakt s podlozkou nez R16
a jestli to tak fakt neni tak opravdu nechapu proc se to tak dela
tak tomu moc neverim, ale sem ochotnej to prekousnout
ALE kdyz vemu 225/55/16 a porovnam ji s 300/55/20 tak tomu neverim ani nahodou
protoze ta R20 jak ma vetci prumer se mnohem pomaleji "zveda-stoupa" od podkladu a tudiz podle mne ma i delsi kontakt s podlozkou nez R16
a jestli to tak fakt neni tak opravdu nechapu proc se to tak dela
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak.mrkevvzime píše:no hele vemem kolo trebas 225/55 R16 a ted ho natahneme na 300/55 R16 no a to kolo je mnohem sirsi, ze jo. takze pri stejnym tlaku a zatezi ma vetsi sirku na ktery sedi a ty chces rict, ze se ta vaha rozlozi na tu sirku a ubude "delka" kontaktu s podkladem tak moc, ze se stycna plocha srovna na stejnou hodnotu jako u ty 225??
AK budu mat rovnaky tlak, tak bohuzial ta plocha bude rovnaka pri 16-ke aj 20-ke ci tomu veri niekto alebo nie. Je vsak pravdepodobne, ze ta 20-ka bude mat iny tlak a tym padom inu velkost stycnej plochy.mrkevvzime píše: ALE kdyz vemu 225/55/16 a porovnam ji s 300/55/20 tak tomu neverim ani nahodou
protoze ta R20 jak ma vetci prumer se mnohem pomaleji "zveda-stoupa" od podkladu a tudiz podle mne ma i delsi kontakt s podlozkou nez R16
a jestli to tak fakt neni tak opravdu nechapu proc se to tak dela
Preco sa pouzivaju vacsie resp. sirsie kolesa som tu uz pisal vela krat. Napr. rychlejsie reakcie na volant, vacsia celkova plocha pneumatiky na odvod tepla, sirsia pneumatika vacsinou byva z maksej gumy, vacsie kolesa celkovo sa pouzivaju hlavne kvoli vacsim brzdam, atd.
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ak to bolo na mna, tak s tou vodou a s tymi kolajami to tu uz bolo tiez vysvelene.raddy píše:staci dat dopredu siroke pneu a ist cez kolaje v asfalte a hned pocitis okom tazko postrehnutelny rozdiel vo velkosti kontaktnej plochy...
alebo prebehnut po mlake a zistis ako vacsia kontaktna plocha znizuje plosne zatazenie...
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Takze..takze jsem vsemozne zjistoval co se dalo a dosel sem k tomuto zaveru. Polovina pravdy je u kenivruha, polovina byla u nas. Faktem je ze pokud pneumatiku 205 a 255 nafoukame na STEJNY tlak , pri stejnem zatizeni a prumeru pneumatiky, tak stycna plocha BUDE teoreticky stejna. Je to dano tim, ze vaha na kolo se rozlozi na vetsi plochu a pneumatika se tolik nezdeformuje. Nicmene PLATI ze sirsi pneumatika ma vetsi stycnou plochu, protoze se foukaji na jiny tlak(mensi). Tim dochazi ke stejne deformaci jako u uzsi pneu, ovsem na vetsi plose.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ale ved to som furt pripominal, ze rovnaka plocha je len pri rovnakom tlaku. Dokonca som tu pisal, ze sirsie gumy sa pravdepodobne fukaju inak, len mi tu stale nikto nenapisal na kolko.Mirek píše:Nicmene PLATI ze sirsi pneumatika ma vetsi stycnou plochu, protoze se foukaji na jiny tlak(mensi). Tim dochazi ke stejne deformaci jako u uzsi pneu, ovsem na vetsi plose.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: