buky300zx píše:Tak na oficialny verdikt som kur.a zvedavy!Chcem len vediet ci som mal pravdu,alebo nie lebo stale my to nejako nedava zmysel!!
Mna by len zaujimalo preco sa jedneho casu rozpravalo ze uzsia guma je v zime lepsia ako hruba!Preco?Ved podla tej vedy je stycna plocha rovnaka!Nie?!
tohle stae plati a ne jen v zimne ale i rp jepy v terenu (podle druhu terenu) pac kdyz mas v zimne backory fungujou jako sanky tudiz se sklouznes a rozbyjes si drzku :-) kdyz mas uzke gumi proborisse a muzes vuz ovladat i se rozjet a zastavit.
Vasr.. se na tuto debatu hele formule maj taky sirsi predni kola nez zadni driv jezdili na ziletkach a ted maj backory a kluci s F1 vy co delaj takze je to tak asi spravne
Jestli se o duvodu budem dohadovat tak za chvili tento pokec zaujme kapacitu celeho fora
pozrite fesaci, nech mate akekolvek pneu, treba vediet jedine a to ako ich spravne nafukat...a ako ich spravne nafukat? tak na to je asi jedina spolahliva metoda a to meranie teploty pneu na okrajoch a v strede. Idealne je to robit na okruhu, kde sa rozhodnes akym stylom chces jazdit a postupne najdes spravny tlak na zaklade rovnakej teploty vo vsetkych meranych bodoch plasta....
inak ja fukam 17" 225*45 na 2.2bar a dezen sa derie rovnomerne, takze to povazujem za primerany tlak...
samozrejme na ine ucely ako napr. sprint sa pouzivaju ine tlaky, konkretne na sprint podstatne nizsie kvoli vacsej stycnej ploche, az k 1.5bar...
Fat or thin? The question of contact patches and grip.
Na tom výše uvedeném odkazu jsem nasel odkaz na forum Subaru kde maji sekci - Driving Dynamics. Jsou tam velice zajimave clanky, teda spon podle nadpisu - zatim jsem nic neprecetl
pomalu ale jiste s tebou zacinam tak na 90% souhlasit.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
Ja si to myslim tiez,ale podla niektorych nie!!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
inak, nechcem tu diskusiu znova otvarat a som lenivy to cele citat ale predsa cim je vacsi obvod kolesa, tym je vacsia stycna plocha zo zemou, teraz mam na mylsi len samotny obvod nie sirku pneu....
takze ak mam pneu 15"*205 a 17"*205 as rovnakym tlakom, tak stycna plocha bude pri vacsej pneu vacsia,hm?
taky by mi to přišlo logický, ale podle Kenivruha to tak neni a nezáleží na ničem kromě tlaku v gumě, protože zatížení kola je víceméně konstatní
K tomu na aky tlak spravne fukat. Na nasich autach to nie je na stitku pri dverach uvedene (iba pre seriu), takze aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa. Preto je najlepsie kontaktovat vyrobcu pneumatik a opytat sa priamo jeho na kolko fukat.
kenivruh píše:aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa.
To jsem vcera hledal na stankach známých výrobcu pneumatik a nic jsem nenasel. Videl jste nekdo tu load/inflation tabulku nazivo?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
kenivruh píše:aby sme vedeli presne na kolko fukat , maju vyrobcovia pneumatik tzv. load/inflation table, kde je uvedene aky ma byt tlak pre konkretny rozmer v zavislosti od zatazenia kolesa.
To jsem vcera hledal na stankach známých výrobcu pneumatik a nic jsem nenasel. Videl jste nekdo tu load/inflation tabulku nazivo?
No ved to. Ja som tiez hladal a nasiel som akurvat pre nakladne a autobusy Najlepsie bude asi napisat priamo vyrobcovi.
Nekde jsem cetl ze Yokohama rocne vydava aktualizovanou tabulku kde by to melo byt uvedene. Ale nic jsem na jejich webu nenasel - treba jsem spatne hledal.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche