rozumik píše:jak sou a tom kvalitativne pisty wiseco?
zanedlouho se na ně můžeš přijet podívat ke mě
kolik si za ne dal? a do kolika hp garantujou vydrz?
samotne kovane piesty ako take vobec negarantuju nejaky vykon. su pevnejsie a odolnejsie voci detonaciam, ale tie ich znica rovnako ako obycajne piesty, akurat to dlhsie potrva. Ovela dolezitejsie ako to ci su piesty kovane alebo nie je to ci prebieha spalovaci proces v rozmedzi normalnych teplot alebo nie. Kovane piesty znesu vyssie teploty, ale to by nemal byt dovod preco ich pouzit, pretoze co vydrzia oni, nevydrzia ventily....
lehčí jsou to je pravda, ale tím že jsou kované a je natěsnáno více materiálu na jedno místo, mají také větší tepelnou roztažnost při našich velikostech pístů cca 0,02, a co dokáže udělat 0,02mm se zdá jako maličkost, ale na studeném motoru, je to kilometr při roztočení na plné točky,
takže větší otěr stěn válců, vyšší spotřeba oleje, toť základní nevýhody oproti hlavním výhodám, kterými jsou váha a vyšší tepelná odolnost
prave preto kovane piesty klepu za studena, oni klepu o steny valcov kym sa teplom neroztiahnu a to sa mi nikdy nepacilo. vela sa o tom pisalo na sxoc.
5 minut volnoběh je zbytečně dlouho 1-2 minuty stačí, ale stačí i 20 sec, ten volnoběh není až tak podstatnej, jde spíše o to že si řídící jednotka ještě jednou projede všechny snímače atd, jinak klidně pomalu vytočit do 3 000 a přeřadit a snažit se být v otáčkách při jízdě do 2 500 max než se to prohřeje komplet, jinak většinou, když už je ohřátá voda tak i písty mají takřka provozní teplotu potom už klidně jet i na 3 000 než se prohřeje olej, pokud jezdíš a teplota oleje u tebe bývá (příklad 80) tak od 60 už je to v klidu, protože už je všechno prohřáto skoro úplně a poté klidně 4000 - 4500, a zbytek je jasnej