Max tlak T28

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Max tlak T28

Příspěvek od kenivruh »

Takze cez vikend som konecne namontoval EBC a vcera som tak nasteloval 11 PSI.

Otazka do plena znie, aky max tlak tam mozem zatial dat ak auto ma seriove vnutornosti aj vsetko ostatne je seriove (walbro pojde dnu, ked mi klesne hladina benzinu v nadrzi :)). Viem, ze T25 davala aj 12-13 PSI, ale ta potom postupne klesla na 8-9 PSI. T28-ka by tento tlak podrzala az do konca, co neviem ci motor zvladne.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

ak nemas walbro pumpu v ziadnom pripade nezdvyhaj tlak nad tych 11psi co mas. Samozrejme predpokladam ze mas S2 cip. Bez cipu tlak max. 0.5bar.
Ked budes mat walbro a cip a vsetky upravy okolo, tak S2 cip je nastaveny na max. tlak 16psi/1.1bar, co je aj max. odporucany tlak pre tuto konfiguraciu. Tento tlak udrzi T28 v celom rozsahu otacok. Dolezite vsak je aby bol spravne nastaveny actuator, aby jeho pruzina udrzala klapku zavretu aj pri 1bar, inak ti bude tlak s otackami klesat.


EDIT: zabudol som ze 98okt. benzin je nutnost pri tlaku nad 15psi/1bar.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:ak nemas walbro pumpu v ziadnom pripade nezdvyhaj tlak nad tych 11psi co mas. Samozrejme predpokladam ze mas S2 cip. Bez cipu tlak max. 0.5bar.
:shock: Nemam este ziadny chip. Ako som pisal vsetko seriove, az na to turbo. Takze, ked som teraz jazdil na 11 PSI tak uz je motor v pcku ? :) Som mysleu, ze seriova ECU ma mapu aj pre tento tlak. Sak v tej tabulke je na jednej osi mnozstvo vzduchu a na druhej otacky, tak snad vie kolko benzinu tak vstreknut, ci nie ?
Dolezite vsak je aby bol spravne nastaveny actuator, aby jeho pruzina udrzala klapku zavretu aj pri 1bar, inak ti bude tlak s otackami klesat.

Teraz neviem preco spominas aktuator. Ved ten tlak drzi ten solenoid k EBC, takze takyto problem nemoze nastat.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

takze este raz.
T28 turbo ma vacsi kompresor, iny priebeh nabehu tlaku a pri tych istych otackach motora dava ine mnozstvo vzduchu ako T25 (pretoze ma vacsi kompresor) takze mapy v seriovej ecu nesedia. Dalej dava studensi a teda hustejsi vzduch, cize potrebuje viac benzinu. Toto vsetko sa prejavi hlavne vo vyssich otackach. Ak nemas ziadny cip a pumpu, v ziadnom pripade nesmies zvysovat tlak nad 1bar, inak riskujes problemy.
Takze pokial mas seriovu pumpu a ECU, tlak na T28 max. 0.5-0.8bar, tak ako so seriovym turbom.
Akonahle budes mat pumpu, FMIC, urobeny vyfuk a HLAVNE cip, tak mozes ist s tlakom na 16psi pri 98okt. benzine.

Ak mas seriovy IC a vyfuk (s katom a tlmicom) takisto je riziko zvysovat tlak nad 1bar.

co sa tyka actuatora, zatial nan zabudni, budeme to riesit ak ked nebude tlak stabilny vo vysokych otackach, potom ti to este raz vysvetlim.

Inak tema zvysovania tlaku je tu velmi dopodrobna rozpisana, odporucam najst a precitat.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:takze este raz.
T28 turbo ma vacsi kompresor, iny priebeh nabehu tlaku a pri tych istych otackach motora dava ine mnozstvo vzduchu ako T25 (pretoze ma vacsi kompresor) takze mapy v seriovej ecu nesedia. Dalej dava studensi a teda hustejsi vzduch, cize potrebuje viac benzinu. Toto vsetko sa prejavi hlavne vo vyssich otackach. Ak nemas ziadny cip a pumpu, v ziadnom pripade nesmies zvysovat tlak nad 1bar, inak riskujes problemy.
Takze pokial mas seriovu pumpu a ECU, tlak na T28 max. 0.5-0.8bar, tak ako so seriovym turbom.
Akonahle budes mat pumpu, FMIC, urobeny vyfuk a HLAVNE cip, tak mozes ist s tlakom na 16psi pri 98okt. benzine.

Ak mas seriovy IC a vyfuk (s katom a tlmicom) takisto je riziko zvysovat tlak nad 1bar.

co sa tyka actuatora, zatial nan zabudni, budeme to riesit ak ked nebude tlak stabilny vo vysokych otackach, potom ti to este raz vysvetlim.

Inak tema zvysovania tlaku je tu velmi dopodrobna rozpisana, odporucam najst a precitat.
Ok diky. Ja som ani nemal zatial plan zvysovat na viac ako 11 PSI aj ked tam bude walbro. Takze vravis, ze by som mal zatial znizit tlak, aby to bolo bezpecnejsie ? Napr. na 10 PSI(0.7 baru) ?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

urcite zniz tlak na seriovu hodnotu, teda tych 0.7bar, hlavne ak jazdis na 95okt. benzin a je chladnejsie pocasie (kvoli fuel cut).
Na to aby si vyuzil potencial turba T28, musis upravit aj vyfuk (idealne je odstranit kat a koncovy tlmic, ale to zalezi na tom ake hlucne to chces/mozes mat, su rozne moznosti), dalej budes urcite potrebovat FMIC, walbro pumpu a S2 cip, 98okt. benzin. Potom si mozes uzivat cca 260-270k pri tlaku okolo 1.1bar.
Ak chces mat tlak len 11psi, tak to si zbytocne kupoval T28 turbo, na to staci aj seriove...
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:urcite zniz tlak na seriovu hodnotu, teda tych 0.7bar, hlavne ak jazdis na 95okt. benzin a je chladnejsie pocasie (kvoli fuel cut).
Na to aby si vyuzil potencial turba T28, musis upravit aj vyfuk (idealne je odstranit kat a koncovy tlmic, ale to zalezi na tom ake hlucne to chces/mozes mat, su rozne moznosti), dalej budes urcite potrebovat FMIC, walbro pumpu a S2 cip, 98okt. benzin. Potom si mozes uzivat cca 260-270k pri tlaku okolo 1.1bar.
Ak chces mat tlak len 11psi, tak to si zbytocne kupoval T28 turbo, na to staci aj seriove...
Jasne, ze nechcem len 11psi. To turbo bol len zaciatok :) Dalej je v plane sanie+IC a potom vyfuck. Ten chip musim kupit alebo mas na disku kopiu co mi napalis :D
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Re: Max tlak T28

Příspěvek od nizzmo »

kenivruh píše:Takze cez vikend som konecne namontoval EBC a vcera som tak nasteloval 11 PSI.

Otazka do plena znie, aky max tlak tam mozem zatial dat ak auto ma seriove vnutornosti aj vsetko ostatne je seriove (walbro pojde dnu, ked mi klesne hladina benzinu v nadrzi :)). Viem, ze T25 davala aj 12-13 PSI, ale ta potom postupne klesla na 8-9 PSI. T28-ka by tento tlak podrzala az do konca, co neviem ci motor zvladne.
:lol: vitaj v klube odtavovacov sviecok :lol:
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

kenivruh píše:
raddy píše:urcite zniz tlak na seriovu hodnotu, teda tych 0.7bar, hlavne ak jazdis na 95okt. benzin a je chladnejsie pocasie (kvoli fuel cut).
Na to aby si vyuzil potencial turba T28, musis upravit aj vyfuk (idealne je odstranit kat a koncovy tlmic, ale to zalezi na tom ake hlucne to chces/mozes mat, su rozne moznosti), dalej budes urcite potrebovat FMIC, walbro pumpu a S2 cip, 98okt. benzin. Potom si mozes uzivat cca 260-270k pri tlaku okolo 1.1bar.
Ak chces mat tlak len 11psi, tak to si zbytocne kupoval T28 turbo, na to staci aj seriove...
Jasne, ze nechcem len 11psi. To turbo bol len zaciatok :) Dalej je v plane sanie+IC a potom vyfuck. Ten chip musim kupit alebo mas na disku kopiu co mi napalis :D
vlastnikom s2 cipu je Howado, takze mozes ho kupit od neho alebo od niekoho ineho. Ja ti nic skopirovat nemozem,aj ked mam kopiu.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:Ja ti nic skopirovat nemozem,aj ked mam kopiu.
Kurna ten copyright :D
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

kenivruh píše:
raddy píše:Ja ti nic skopirovat nemozem,aj ked mam kopiu.
Kurna ten copyright :D
teda aby si to chapal, kopiu mi daroval Howado za ucelom uprav alebo tak nieco, uz presne neviem a ostala mi. Ale patri Howadovi, takze sa s nim dohodni, tak ako ostatny.
Odpovědět