Proč mi odchází cívky???
Proč mi odchází cívky???
Mam dlouhodobej problém, za rok mi odešli 3 cívky mam CA18DE.Nedávno měněnej Power tranzistor.vše OK než se udělalo takhle hezky, po zahřátí motoru jede na 3 válce, necham vychladnout a zas jede, při měření cívky nemá obvod, po vychladnutí jo....dobíjení je v pořádku, ECU bez závad.....momentálně jezdim bez krycího víka, ale stejně to občas udělá,,cívky jsou strašně rozpálený,nevíte někdo co s tim ??.....
Naposledy upravil(a) pavel dne 17.04.2007, 07:42, celkem upraveno 1 x.
povedal by som ze cievky odchadzaju kvoli teplu, to je vseobecne hlavny dovod preco sa pokazia. Ak sa nadmerne zahrievaju, nieco je zle. Nemas nahodou nespravny tranzistor, tym myslim ci je to urcte spravny typ pre tvoj motor/cievky a opacne, mas spravne cievky (odpor, vykon) pre dany tranzistor, to su len otazky pre istotu.
Dalsi dovod, preco by sa mohli prehrievat cievky, je nespravna dlzka trvania iskry. Tato dlzka je primarne dana udajom DWELL v programe ECU. Predpokladam ze ECU mas originalnu a nemenenu. Dalsia velicina, ktora ovplivnuje dlzku trvania iskry je napatie baterie. DWELL parameter je kalkulovany z napatia baterie a dalsich parametrov. Zacal by som kontrolou dobijania a presne zmeraj napatie baterie pri roznych otackach.
Samozrejme, oplati sa aj kontrola kabelaze. Avsak, v tvojom pripade je kabelaz nizkonapatova, takze nejaky zavazny problem ktory by v dosledku sposobil prehriatie cievky, nevidim. Skontroluj vsak cistotu konektorov na cievkach aj kabelazi, zvyseny odpor na kontaktoch takisto moze sposobit prehrievanie.
Dalsi dovod, preco by sa mohli prehrievat cievky, je nespravna dlzka trvania iskry. Tato dlzka je primarne dana udajom DWELL v programe ECU. Predpokladam ze ECU mas originalnu a nemenenu. Dalsia velicina, ktora ovplivnuje dlzku trvania iskry je napatie baterie. DWELL parameter je kalkulovany z napatia baterie a dalsich parametrov. Zacal by som kontrolou dobijania a presne zmeraj napatie baterie pri roznych otackach.
Samozrejme, oplati sa aj kontrola kabelaze. Avsak, v tvojom pripade je kabelaz nizkonapatova, takze nejaky zavazny problem ktory by v dosledku sposobil prehriatie cievky, nevidim. Skontroluj vsak cistotu konektorov na cievkach aj kabelazi, zvyseny odpor na kontaktoch takisto moze sposobit prehrievanie.
update po chvili rozmyslania:
zaujimavy fakt je to, ze pri teplej cievke nenameras na jej primarnom obvode kontakt. To moze byt sposobene snad len tym, ze nadmernym teplom sa porusia letovane kontakty, moze tam vzniknut nieco ako studeny spoj. Primar cievky ma mat vzdy maly odpor. Toto vsak bude zrejme len dosledok nie pricina.
Zacal by som kontrolou samotneho tranzitoru podla teorie, ze prehrievanie sposobuje prilis dlhy cas impulzu pre cievku. Osciloskopom sa daju porovnat dlzky impulzov pre kazdu cievku a odhalit pripadny rozdiel. Takisto moze byt stav, ze tranzistor dava stale urcity vystup, co sposobuje dlhodobe pretazenie cievky.
Dalsia otazka je, ci su problemi vzdy s cievkou na tom istom valci, alebo sa kazia cievky na vsetkych valcoch. A este, sviecky pouzivas standardne alebo nejake speci?
zaujimavy fakt je to, ze pri teplej cievke nenameras na jej primarnom obvode kontakt. To moze byt sposobene snad len tym, ze nadmernym teplom sa porusia letovane kontakty, moze tam vzniknut nieco ako studeny spoj. Primar cievky ma mat vzdy maly odpor. Toto vsak bude zrejme len dosledok nie pricina.
Zacal by som kontrolou samotneho tranzitoru podla teorie, ze prehrievanie sposobuje prilis dlhy cas impulzu pre cievku. Osciloskopom sa daju porovnat dlzky impulzov pre kazdu cievku a odhalit pripadny rozdiel. Takisto moze byt stav, ze tranzistor dava stale urcity vystup, co sposobuje dlhodobe pretazenie cievky.
Dalsia otazka je, ci su problemi vzdy s cievkou na tom istom valci, alebo sa kazia cievky na vsetkych valcoch. A este, sviecky pouzivas standardne alebo nejake speci?
svíčky tam mam taky origo, a cívky postupně odcházeli pokaždé na jiném válci, před půl rokem jsem měl závadu 21-ignition signal-vyřešila to výměna Power tranzistoru-jetej.ale cívky odcházeli i před tim a ted jedna.chystam se na kompletní měření všeho i s osciloskopem...jak se dá nastavit ta doba jiskry??? mam originál ECU (snad).aspon já se do ničeho nikdy nevrtal
doba iskry sa nastavit normalne neda (jedine preprogramovanim ECU), je nastavena v programe ECU tak, aby sa cievky neprehrievali a zaroven trvala iskra dostatocne dlho na zapalenie, toto by som neriesil.
Co vsak moze sposobovat problem je samotny tranzistor, obvzlast ak sa uplne nezatvara. Zacal by som kontrolou osciloskopom, porovnaj dlzky impulzu medzi cievkami ako aj napatove urovne impulzov.
Napada ma, ze by bolo dobre pozriet na zubok aj CAS snimacu, pretoze prave tento snimac dava ECU signal, kedy ma zacat iskra. Ak mas moznost, skus ho na skusku vymenit za iny.
Co vsak moze sposobovat problem je samotny tranzistor, obvzlast ak sa uplne nezatvara. Zacal by som kontrolou osciloskopom, porovnaj dlzky impulzu medzi cievkami ako aj napatove urovne impulzov.
Napada ma, ze by bolo dobre pozriet na zubok aj CAS snimacu, pretoze prave tento snimac dava ECU signal, kedy ma zacat iskra. Ak mas moznost, skus ho na skusku vymenit za iny.
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Ja bych jen dodal posledni (nejhorsi) moznost - Power transistor ridi ECU, pokud je CAS v poradku a impulsy na PT jsou spatne, muze byt vadna i samotna ridici jednotka... Jinak to, co napsal Raddy je presne. Pres civky ti musi tect proud i v dobe, kdy nema a proto se civka tak prehriva. Primarni vinuti ma maly pocet zavitu silnejsiho dratu a kdyz pominu ztraty na PT a privodni kabelazi, jde civkou proti zemi plne palubni napeti. Primarni vinuti ma nizky odpor, predstav si ten proud (a vykon, zejmena ztratove teplo), pokud mezi impulsy neni uplne zavreny PT a civka se nemuze chladit. Predpokladam, ze napeti v palubni siti mas v mezich a neni treba vadny regulator... zmeris voltmetrem.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...