Turbo po vymene lozisek a tesneni kouri
Turbo po vymene lozisek a tesneni kouri
Zdravim, kamarad vymenil na sve T25 loziska i tesnici krouzek pod turbinovim kolem. Uz po prak kilometrech saknul olej mezi loziskovou skrini a vyfukovym housingem. Ted po ujeti 150 autou na volnobeh silne kouri. Pod auto jsme zatim nelezly, ale asi to nebude hezky pohled.
Co s tim? Vsechno bylo peclive ocisteno a pri kompletaci namazano. Mam podezreni ze by mohla byt vydrena kontaktni plocha s tim tesnicim krouzkem na loziskove skrini, ale od pohledu vypadala naprosto v poradku.
Nemate nekdo podobnou zkusenost?
Diky
Co s tim? Vsechno bylo peclive ocisteno a pri kompletaci namazano. Mam podezreni ze by mohla byt vydrena kontaktni plocha s tim tesnicim krouzkem na loziskove skrini, ale od pohledu vypadala naprosto v poradku.
Nemate nekdo podobnou zkusenost?
Diky
200SX S13,stage2,T3T4E trim50...
"V souvislosti s uvolněním výfuku je ovšem nezbytné mít v řádném stavu turbo, zejména olejová těsnění, jinak se dočkáme průniku oleje do spalovacího prostoru přes výstup turba a příslušných kouřových efektů z výfuku. Chceme-li se podobných záležitostí vyvarovat, značně nám pomůže jednosměrný ventil. Do sací hadice, hned za AFM, jsou napojeny dvě hadice od motoru. Tu silnější odpojíme, rozřízneme a do tohoto místa zapojíme jednosměrnou klapku (k zakoupení v železářství nebo obchodech s instalačním materiálem) tak, aby propouštěla do vstupní hadice. Tím dojde ke zvýšení zpětného tlaku při volnoběhu a odstranění kouře. Další nutnou úpravou je odvedení olejových par z odvětrávání víka ventilů (PCV - Positive Crankcase Ventilation). Ve standardní konfiguraci se plyny odvádějí za AFM zpět do sání. Tyto plyny obsahují olejové páry, které kromě znečišťování sací cesty též snižují oktanové číslo benzínu. Pro první pokusy můžeme použít nějakou sběrnou nádobu, do které nasměrujeme hadici vedoucí od víka ventilů do sací hadice. Vzniklý otvor v sání zaslepíme (použijeme např. speciální tuningový díl - zátku od šampaňského). Pro čistější řešení použijeme (zakoupíme - případně vyrobíme) filtr s aktivním uhlím. Touto úpravou odstraníme kouř zejména při plném plynu, jehož vzniku v originální konfiguraci auta brání tlakové poměry v restriktivním potrubí."
Doublejay- http://200sx.cz/forum/viewtopic.php?t=9929
Doublejay- http://200sx.cz/forum/viewtopic.php?t=9929
nemáš náhodou fotku hřídele s výfukovou turbínou?
jsou v ní dvě drážky, jedna blíže k turbíně, druhá blíže k ložiskům, a většinou se stává, že ta co je blíže k ložiskům je odřená, prostě tam už není, a potom logicky napadne, vložit, ten těsnící kroužek až do té druhé, která nemá už ty těsnící schopnosti, tudíž je to napikaču, další možností je, že ten těsnící kroužek praskne (on se při nasazování jakoby nalomí a teplem potom praskne, počkám co napíšeš
jsou v ní dvě drážky, jedna blíže k turbíně, druhá blíže k ložiskům, a většinou se stává, že ta co je blíže k ložiskům je odřená, prostě tam už není, a potom logicky napadne, vložit, ten těsnící kroužek až do té druhé, která nemá už ty těsnící schopnosti, tudíž je to napikaču, další možností je, že ten těsnící kroužek praskne (on se při nasazování jakoby nalomí a teplem potom praskne, počkám co napíšeš
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Problem nemusi by vnutro turba, ale napr. upchane odvetravanie motora, nasledne pretlak vo vani a tym padom ide olej cez gufera ventilov do spalovacieho priestoru (moj pripad) a taktiez to moze branit odtoku oleja z turba. Tu je tiez dobre pozriet ci nieje zapchata odtokova rurka od turba spat do vane.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Wow, takhle rychleodpovedi jsem necekal.
To turbo je z 200sx, ma ho kamarad ale ne na 200sx. Odvetravani je vyresesene, v nem to 100% neni.
Jinak k te hridelce. Fotku bohuzel nemam, ale 2 drazky tam byli, peclive jsem jse ocistil od karbonu. Nevypadali odrene. Puvodni krouzek byl pouze v te drazce blize k vrtulce. Ta blize k loziskum je mensi a ma jakoby kulate dno - zadny krouzek v ni nebyl(a ani v te opravne sade , tam byl prave jen ten k vrtulce). Takze se vymenil jen ten krouzek u vrtulky.
Auto kouri pouze zahrate a jen pri nizke zatezi, pod tlakem v zrcatku nic moc videt neni, ale mozna pro to ze se to staci rozptylit. To same to delalo pred rozebranim - i saknul ten olej(je to videt jen pri pohledu zespoda na turbo) ovsem mnohem mene. Ted se dela na turbu i olejovy "rampouch".
To turbo je z 200sx, ma ho kamarad ale ne na 200sx. Odvetravani je vyresesene, v nem to 100% neni.
Jinak k te hridelce. Fotku bohuzel nemam, ale 2 drazky tam byli, peclive jsem jse ocistil od karbonu. Nevypadali odrene. Puvodni krouzek byl pouze v te drazce blize k vrtulce. Ta blize k loziskum je mensi a ma jakoby kulate dno - zadny krouzek v ni nebyl(a ani v te opravne sade , tam byl prave jen ten k vrtulce). Takze se vymenil jen ten krouzek u vrtulky.
Auto kouri pouze zahrate a jen pri nizke zatezi, pod tlakem v zrcatku nic moc videt neni, ale mozna pro to ze se to staci rozptylit. To same to delalo pred rozebranim - i saknul ten olej(je to videt jen pri pohledu zespoda na turbo) ovsem mnohem mene. Ted se dela na turbu i olejovy "rampouch".
200SX S13,stage2,T3T4E trim50...
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Kedze to neni na 200sx na akom to je motore ? Je to prerobena atmosfera alebo len vymene turbo ?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Marena píše:Wow, takhle rychleodpovedi jsem necekal.
To turbo je z 200sx, ma ho kamarad ale ne na 200sx. Odvetravani je vyresesene, v nem to 100% neni.
Jinak k te hridelce. Fotku bohuzel nemam, ale 2 drazky tam byli, peclive jsem jse ocistil od karbonu. Nevypadali odrene. Puvodni krouzek byl pouze v te drazce blize k vrtulce. Ta blize k loziskum je mensi a ma jakoby kulate dno - zadny krouzek v ni nebyl(a ani v te opravne sade , tam byl prave jen ten k vrtulce). Takze se vymenil jen ten krouzek u vrtulky.
Auto kouri pouze zahrate a jen pri nizke zatezi, pod tlakem v zrcatku nic moc videt neni, ale mozna pro to ze se to staci rozptylit. To same to delalo pred rozebranim - i saknul ten olej(je to videt jen pri pohledu zespoda na turbo) ovsem mnohem mene. Ted se dela na turbu i olejovy "rampouch".
až se dostanu na dílnu tak ti to upřesním,
mám pocit že ten kroužek patří právě do té první drážky ale ted fakt nevím, potřeboval bych na dílnu to omrknout, a pokud mám pravdu tak proto ti chčije olej do výfuku
Je to na fiatu uno. Privod oleje je upraveny ten co byl k puvodnimu turbu.
Dnes jsme koukli pod auto a zda se ze olej sakne i spoje s odvodu oleje(hadice je moc velka oproti turbce z turba) ale uz moc vic to dotahnout neslo. Proste predtim se s tim jezdilo ok, ale po nejakem case zacalo lehoulince kourit, tak jsme chteli preventivni opravu a jak je videt, pro dobrotu na zebrotu.
Oleje v motoru je max(horni ryska).
Ten tesnici krouzek ma byt urcite blize k vrtulce, jak jsem psal, tak tam byl i puvodne. Nema nekdo obrazek prurezu loziskovou skrini, kde by byl videt dotyk tesnicich ploch?
Dnes jsme koukli pod auto a zda se ze olej sakne i spoje s odvodu oleje(hadice je moc velka oproti turbce z turba) ale uz moc vic to dotahnout neslo. Proste predtim se s tim jezdilo ok, ale po nejakem case zacalo lehoulince kourit, tak jsme chteli preventivni opravu a jak je videt, pro dobrotu na zebrotu.
Oleje v motoru je max(horni ryska).
Ten tesnici krouzek ma byt urcite blize k vrtulce, jak jsem psal, tak tam byl i puvodne. Nema nekdo obrazek prurezu loziskovou skrini, kde by byl videt dotyk tesnicich ploch?
200SX S13,stage2,T3T4E trim50...
Tak bohuzel. Turbo znovu rozebrano. Dokanaleji jsme vycistili tu dosedaci plochu tesniciho krouzku na loziskove skrini - je tam jakoby kanalek - ten zjsme minule prehledli, tak byl nyni vycisten. Tesnici krouzek jsem z puvodni hridelky prehodil na tu od pecy. Vypadal OK a snad lepe nez ty starsi co mam, precijen je novy. Ale bohuzel, turbo kouri stale. Ted nezbyva nez hledat zradu v loziskove skrini. Zdalo se nam, ze voda ve vyvodech turba je nejaka cerna...
Jo a kouri to jen na volnobeh nebo pomale jizde pri razeni. Pod boostem ne.
Jo a kouri to jen na volnobeh nebo pomale jizde pri razeni. Pod boostem ne.
200SX S13,stage2,T3T4E trim50...