Shell helix premium 5w40

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:no ja som sa tiez ulakomil na VR1 :oops:
skoda ze v clanku sa udava viskozita v inych jednotkach ako v pdf suboroch valvoline....
Jak ina vsak tam je tiez to cst nie ? Aha neni :) Je tam mm2/s ale to je asi to iste si myslim. 1 cSt = 10-6 m2/s 8)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

mas pravdu. hm, 10W-60 olej v tom pripade vyzera ako uplne nevhodny na bezne pouzitie, ma spravne vlastnosti az nad nejakych 110-120c...
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

ještě by se to chtělo zamyslet jaká je teplota na kritickejch místech na ložiskách na klice a v turbu v porovnání třeba s vanou nebo mezikusem na čidla, podle mě bude o několik desítek stupňů vyšší

a i 90° ve vaně neni problém dosáhnout, když nemáš olejovej chladič
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:mas pravdu. hm, 10W-60 olej v tom pripade vyzera ako uplne nevhodny na bezne pouzitie, ma spravne vlastnosti az nad nejakych 110-120c...
Jo je husty jak svina a o 20w50 ani nevravim :) Inak ty mas olejovy chladic, takze tebe urco taky netreba.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho »

Shell helix distribuuje auto kelly a udajne je to i ten olej co stáčej pod svojí "značkou" starline. Kvalita nevím nezkoušel jsem ho ale ten starline jsou pekné sračky..

Osobne ( jelikož jsem jezdil jen v létě a dával kotel ) jsem používal ( a dál to propaguju ) 20W50 competition nebo v extrémních vedrech a na Války 20W60Le Mans od motulu a maximální spokojenost...

je sice určenej do vyšších teplotních podmínek ale já s autem nepopojíždel do krámu nebo kratounké trasy, mel jsme to auto jen na hobby jízdy, takže jsem ho rozehřál a za jízdy dával kotel :)

je to super olej..
Naposledy upravil(a) Idaho dne 01.05.2007, 09:51, celkem upraveno 1 x.
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

no 10W-50 je schpny prevadzky do vyse 140st, takze to je rezerva pre mazane miesta. Zrejme sa s nou pocita, ked sa udavaju max. teploty vo vani....
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Martin_534 píše:ještě by se to chtělo zamyslet jaká je teplota na kritickejch místech na ložiskách na klice a v turbu v porovnání třeba s vanou nebo mezikusem na čidla, podle mě bude o několik desítek stupňů vyšší

a i 90° ve vaně neni problém dosáhnout, když nemáš olejovej chladič
No co sledujem svoje teploty, tak to je cca okolo 100 normalne jazdenie mesto, mimo mesta, na dialnici tak okolo 110-115 stupnov a v Brne po par minutach 130-140 stupnov :roll:
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

v kazdom pripade by nebolo zle tuto temu poriadne prediskutovat. na sxoc maju vsetko pohromade tu:
http://www.sxoc.com/vbb/forumdisplay.ph ... une=1&f=89

nebude to snad take hrozne, ale rozhodne to stoji za dlhsiu debatu...
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Morpheus píše:Ok. díky za vysvětlení. Co se týče staršího motoru a po generálce, slyšel jsem, že když do staršího motoru naliješ plnou syntetiku, tak uvolní komplet karbon v motoru a dělá to neplechu, je na tom něco pravdy?
v motoru po generálce nemá karbon co dělat :wink:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

plna a ciatocna syntetika sa mozu striedat bez problemov
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Ako naznacil Mato,vo vani moze byt cca 100,ale v turbe a na inych namahanych miestach bohate viac.Ako pisal Keni,neni problem dosiahut teplotu aj 130.Takze nevydim problem preco by sa VR1 nemohla davat.
Ale je to na kazdom z Vas,ja ho davam stale a uplna spokojnost.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

no je to praveze dost dolezite, pretoze pokial olej nema spravnu viskozitu predpisanu pre dany motor, tak moze narobit kopec skody. Napr. pre bezne jazdenie by bol 10W-60 urcite nevhodny, vyrobca urcite vie, preco predpisal 10W-40.
optimalna viskozita podla horeuvedeneho clanku je cca 15cSt. 10W-40 olej ju ma pri 100st, kdezto 10W-60 ju ma pri 120c, co je dost rozdiel...
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

záleží na co se auto používá, 10W60 bych dal jen při ježdění po okruhu,nebo častém sprintovní, na normální ježdění je vhodný právě ten 10w40
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Ja v zyme nejazdim,bezne na tom nebeham a pouzivam to len na sprinty.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

blázen píše:
Morpheus píše:Ok. díky za vysvětlení. Co se týče staršího motoru a po generálce, slyšel jsem, že když do staršího motoru naliješ plnou syntetiku, tak uvolní komplet karbon v motoru a dělá to neplechu, je na tom něco pravdy?
v motoru po generálce nemá karbon co dělat :wink:
Problém je že třeba do kanálků v bloku se nedostaneš,a tam podle mě spouta tý odporný kaše zůstane.
Odpovědět