ne, pokud zvetsis piping tak na 100% tam potece vic vzduchu. To rika fyzikalni zakon v prvnim prispevku.rozumik píše:prave ze je to naopak, v miste kde se trubice zuzi se tlak NEMENI! ale mozna sme meli spatny ucebnice :-Dmikyc píše:hydrodynamický paradoxon - z Bernoulliho rovnice plyne, že v místě s vyšší rychlosti kapaliny má kapalina nižší tlak
edit: tak sem si to asi zapamatoval spatne, podle wiki mas pravdu, ale stejne.. myslim ze ten tlak nafoukas i tak, akorat to bude dyl trvat, ne?
uvaha k zamysleni
i když na dílně budu mít zásobním na 10 000 000 litrů (piping) a z něho budu mít vývod 6 mm (stejně otevřený ventil) tak pod ventilem při stejném tlaku projde stejné množství vzduchu, při zachování stejné hustoty a teploty
bohužel tak to je protože jakýkoli piping je stále větší než otevřený ventil, který je v dané situaci restrikcí, která daný tlak vždy usměrní
prostě pochop že hustota, tlak, teplota a objem spolu souvisí a jestli pipingem změníš jednu z veličin, změníš i další a potom stále obhajuješ něco co ti od začátku tvrdím, že při zachování stejné teploty, tlaku, objemu a hustoty je v daný bod na křivce výkonu motoru, onen bod na stejném místě dobrou noc, jinak jsem rád že plodím nesmysly a že se mýlím
bohužel tak to je protože jakýkoli piping je stále větší než otevřený ventil, který je v dané situaci restrikcí, která daný tlak vždy usměrní
prostě pochop že hustota, tlak, teplota a objem spolu souvisí a jestli pipingem změníš jednu z veličin, změníš i další a potom stále obhajuješ něco co ti od začátku tvrdím, že při zachování stejné teploty, tlaku, objemu a hustoty je v daný bod na křivce výkonu motoru, onen bod na stejném místě dobrou noc, jinak jsem rád že plodím nesmysly a že se mýlím
akorat se to snazis odvezt do autuKentoya píše:i když na dílně budu mít zásobním na 10 000 000 litrů (piping) a z něho budu mít vývod 6 mm (stejně otevřený ventil) tak pod ventilem při stejném tlaku projde stejné množství vzduchu, při zachování stejné hustoty a teploty
bohužel tak to je protože jakýkoli piping je stále větší než otevřený ventil, který je v dané situaci restrikcí, která daný tlak vždy usměrní
prostě pochop že hustota, tlak, teplota a objem spolu souvisí a jestli pipingem změníš jednu z veličin, změníš i další a potom stále obhajuješ něco co ti od začátku tvrdím, že při zachování stejné teploty, tlaku, objemu a hustoty je v daný bod na křivce výkonu motoru, onen bod na stejném místě dobrou noc, jinak jsem rád že plodím nesmysly a že se mýlím
takze jak to teda je? kdyz zvetsim piping a udrzim nejak 10psi v miste kde je aktuator, tak budu mit porad ten samej vykon?????? protoze jsem zvetsil velicinu ktera zmensila jiny 3 veliciny??
ano mas pravdu, vykon bude rovnaky.
je to to iste ako ked zvacsis objem ic ale jeho efektivita ostane rovnaka. zvacsis objem, zvacsis lag, ale max. vykon ostane rovnaky. samozrejme za predpokladu, ze tlak v sani, cize za trubkami a ic bude rovnaky. Ak je v sani rovnaky pretlak a teplota, max. vykon bude vzdy rovnaky, objemom trubiek a ic sa zmeni len doba nabehu turba.
Mozu sa to rozoberat teorie strat kvoli nelaminarnemu prudeniu atd, ale v praxi je to rozdiel nepodstatny.
je to to iste ako ked zvacsis objem ic ale jeho efektivita ostane rovnaka. zvacsis objem, zvacsis lag, ale max. vykon ostane rovnaky. samozrejme za predpokladu, ze tlak v sani, cize za trubkami a ic bude rovnaky. Ak je v sani rovnaky pretlak a teplota, max. vykon bude vzdy rovnaky, objemom trubiek a ic sa zmeni len doba nabehu turba.
Mozu sa to rozoberat teorie strat kvoli nelaminarnemu prudeniu atd, ale v praxi je to rozdiel nepodstatny.
toto je uplny nezmysel. vacsi piping rovna sa dlhsi cas nabehu tlaku, nic viac. co je to SILA kompresora???? kompresor ma len OTACKY, nic viac.mikyc píše:kdyz zvetsis piping, je potreba vice sily od kompresoru na udrzeni danneho tlaku. A kdyz da komp vic sily, zmeni se prutok
vetsi piping = vetsi objem ktery se musi naplnit stlacenym vzduchem = vetsi sila od kompresoru.
Clovece, mas seriozny chaos v pojmoch prietok a objem vzduchu. Este raz, koncovy spotrebic vzduchu je motor a ten je stale rovnaky, mozes mat pred motor kludne aj balon, rozdiel bude len v dobe, v akej dosiahnes max. pozadovany tlak, v tejto dobe naplnania objemov pred motorom bude aj vacsi prietok (kvoli naplneniu objemov teoreticky vacsich ako je objem motora, napr. vzducholod alebo trubky k ic-hlupe porovnanie, ale hodi sa k teme, ), cize bud sa zvysia otacka kompresora a tlak ostane alebo sa tlak znizi, pokial prietok presiahne moznosti kompresora pri jeho max. otackach. PO DOSIAHNUTI max. tlaku (naplneni objemov pred motorom) je prietok rovnaky ci je pred motorom balon alebo vzducholod alebo ic. Tento cas po dosiahnutie pozadovaneho tlaku sa vola LAG alebo ONESKORENIE NABEHU TURBA a je to to iste ako keby si v DANOM OKAMIHU zvacsil motor, avsak trubky maju stale ten isty prietok za cas, kdezto motor MA OTACKY a tie prietok v case MENIA. MOTOR urcuje prietok a prietok URCUJE tlak, nie objemy pred motorom.
Pochop uz, ze sa nebavime o prietoku KOMPRESORA, ale o prietoku MOTORA. Prietok MOTORA definuje TLAKOVY pomer pri akom pracuje KOMPRESOR pri svojich danych OTACKACH.
Zaujimave, za sa v mapach kompresora uvadza len tlakovy pomer a prietok vzduchu motorom, nejako mi tam chybaju dalsie veliciny, ktore spominas, napr. ta sila kompresora, to by sme mali hned 3D mapu kompresora a k tomu objemy pred motorom, zeby 4D?
Zmenit sa moze vela veci, ale VYKON, ten vykon o ktorom tu je od zaciatku debata, bude pri rovnakom tlaku, teplote ROVNAKY. ROVNAKY TLAK a ROVNAKA TEPLOTA znamenaju ROVNAKY OBJEM VZDUCHU/ROVNAKU HUSTOTU VZDUCHU/ROVNAKE MNOZSTVO KYSLIKA, to znamena ROVNAKE MNOZSTVO PALIVA pri ROVNAKOM POMERE AF a toto vsetko spolu znamena ROVNAKY VYKON/KRUTIACI MOMEN T PRI DANYCH OTACKACH. Ako chces dostat z rovnakeho motora s rovnakou zmesou a tlakom v sani iny vykon/krutiaci moment pri danych otackach zmenou kompresora turba? Napis mi AKO!
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: